Pirmadienį įsigalioję izoliacijos reikalavimai vežėjams aktualūs 5000 logistikos įmonių bei virš 70 tūkst. vairuotojų.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, patikina, kad labai didelių pokyčių neįvyko, tačiau tai sukėlė sąmyšį tarp vairuotojų.

„Labai didelių pokyčių neįvyko, tik pas visus yra įtampa, esanti šios pandemijos metu. Toks laikotarpis ir bet kuris judesys suerzina, neįsivaizduojate, kiek žmonių skambino per šį savaitgalį“, – spaudos konferencijoje teigė Z. Buivydas.

Zenonas Buivydas

„Linava“ ramina tūkstančius vairuotojų, esą pasikeitimai iš esmės nepaveiks vairuotojų darbo – 10 dienų izoliuotis turės tik tie, kurie neskuba į kitą reisą.

„Nuskambėjo viešoje erdvėje tokia informacija, neva vežėjai ir transporto įmonių vairuotojai niekada anksčiau nesiizoliavo, ar nebuvo tai privaloma to daryti, o dabar neva nuo šios dienos tai privaloma ir sugriežtintos sąlygos. Visada vairuotojai izoliavosi ir izoliuojasi šiai dienai, tiesiog yra pasikeitusi tvarka“, – sako asociacijos „Linava“ viceprezidentas Vytas Bučinskas.

Jis paaiškino, kad pagrindinis pokytis yra tas, kad visi vairuotojai, prieš atvykdami į Lietuvos Respublikos teritoriją, privalo registruotis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) internetinėje svetainėje ir gauti tai patvirtinantį kodą. Taipogi, kiek griežtesnės saviizoliacijos taisyklės yra iš tam tikrų „raudonų“ valstybių, kuriose koronaviruso mutacijos, ar sergamumas didesnės.

„Dar vienas sugriežtinimas – įpareigotas darbdavys sukontroliuoti, kad transporto įmonėse dirbantys darbuotojai užsiregistruotų NVSC. O per visas informacijos priemones nuskambėjo tokia žinia, kad sugriežtinama ir privalės izoliuotis, nors tai vykdavo ir iki tol. Dėl to vežėjų bendruomenė sunerimo, kas čia atsitiko“, – paaiškino V. Bučinskas.

Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus nereikėjo testo, izoliacijos, tačiau nuo pirmadienio į Lietuvą atvykstantiems vežėjams reikės saviizoliuotis.

Izoliacija tapo privaloma nuo atvykimo į Lietuvą iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 10 dienų nuo grįžimo ar atvykimo į Lietuvą dienos. Išimtis taikoma tais atvejais, kuomet vežėjai pristato krovinį ar atvyksta jo pasiimti, nelikdami Lietuvoje ar vyksta tranzitu per šalį.

Izoliavimo terminas vežėjams gali būti trumpinamas ne anksčiau kaip 7 izoliavimo dieną atlikus tyrimą COVID-19 nustatyti ir gavus neigiamą rezultatą.
Baltarusijos pasienis - sunkvežimiai

Vežėjų įmonių vadovai yra įpareigoti tikrinti, ar iš tarptautinių reisų grįžę ar atvykę ekipažų ir įgulų nariai užpildė Nacionalinio visuomenės sveikatos centro puslapyje esančią elektroninę anketą, teikti duomenis NVSC kontrolės procedūroms, pranešė BNS.

Vežėjų asociacija „Linava“ patikina, kad sulaukė daugybės skambučių ir žinučių iš sektoriaus darbuotojų su prašymais pristatyti pokyčius, paaiškinti, kodėl būtent dabar griežtinama izoliacijos tvarka, kai mažėja koronavirusu sergančių žmonių skaičiai. Vežėjų teigimu, tai gali įnešti chaoso, nes per mažai laiko pasiruošti pokyčiams.

Kiūdytė: plinta mutacijos, prekių judėjimo nepaveiks

Sveikatos apsaugos ministerijos vyriausioji patarėja Rasa Kiūdytė įspėjo, kad sugriežtinti reikalavimai ir po to, kai naujų koronaviruso atvejų skaičiai vėl ėmė didėti.

„Iki šio pirmadienio privalomos izoliacijos vežėjams ir nebuvo, tik nuo šio pirmadienio atsirado privalomumas, jei jie neišvyksta į reisą – reikia izoliuotis 10-iai dienų“, – sako R. Kiūdytė.

Ji paaiškino, kad iki šiol tik keliautojams taikyta privaloma izoliacija.

„Šiandien skaičiai, nors kuris laikas buvo jie žemėjantys, tačiau Lietuvoje, deja, nuo tam tikros dienos vėl turime didėjantį skaičių sergamumo. Palyginimui vasario 18 dieną buvo 238 atvejų per 14 dienų, tenkančių 100 tūkst. gyventojų. Dabar deja, žiūrint šios dienos duomenis, turime 242,9“, – sako R. Kiudytė.

Ministerijos atstovė patikina, kad nedžiugina iš pasaulio valstybių ateinanti informacija dėl plintančių mutacijų

„Vasario 17 d. Europos ligų ir prevencijos kontrolės centras duomenimis 83 šalys, tame tarpe visos ES šalys, jau turi Jungtinės Karalystės mutacija, 40 šalių paskelbusios kad pas jas yra Pietų Afrikos mutacija ir net 17 šalių pranešė kad yra Brazilijos mutacijos. Kuo jos ypatingos – tos mutacijos yra daug greičiau plintančios, jų terminas, per kurį žmogus gali užsikrėsti, yra gerokai trumpesnis, ir užkrečiamumas yra 40-80 proc. greitesnis“, – vardijo priežastis R. Kiūdytė.

Ji aiškina, kad vežėjams parinktos izoliacijos taisyklės vis dar leidžia daugiau nei kitiems asmenims ir nepaveiks prekių judėjimo.

„Jei atvyko tik iškrauti ar krovinio paimti – izoliacija tokiam asmeniui netaikoma“, – sako R. Kiūdytė.

Ji informavo, kad nėra skirtumo, į kurią valstybę yra kitas reisas – jei grįžęs vairuotojas po to vežą krovinį Lietuvoje, izoliuotis neprilavoma: „Vežėjo pareiga yra vežti, tai lygiai toks pats darbas. Iki sekančio vykimo į darbą – reikėtų taip traktuoti šią nuostatą.“

R. Kiūdytė papildo, kad anksčiau NVSC anketą buvo galima užpildyti per 12 valandų nuo atvykimo, o dabar neliko galimybės pildyti anketos grįžus – ji turi būti pateikiama prieš kertant sieną.

„Izoliacija netaikoma asmenims kurie yra vakcinuoti, kurie yra persirgę ir tas persirgimas yra patvirtinamas pažyma, ir patvirtinta testu“, – sako R. Kiūdytė ir pažymi, kad turi būti nepraėjusios 90 dienų.

10 dienų izoliaciją galima sutrumpinti iki 7 dienų – atlikus PGR testą už savo lėšas, ir, gavus neigiamą rezultatą, nutraukti izoliaciją.

„Jei jūs parvykote ir jums reikia išvykti į reisą anksčiau nei 7 dieną, ir neplanuojate likti Lietuvoje – jūs izoliacijos vietą paliekate ir važiuojate į darbą, tam numatyta išimtis, izoliaciją galima nutraukti išvykstant darbo reikalais“, – vairuotojams kilusius neaiškumus paaiškino ministerijos atstovė.

Grįžę vairuotojai gali izoliuotis su kitais šeimos nariais, tačiau tam būtina užtikrinti atskirą kambarį, kuris gerai vėdinamas, reikia vengti bendrų erdvių, susitikimų, reikia apriboti judėjimą. Jei nėra galimybės užtikrinti atskirą kambarį, galima kreiptis į savivaldybę su prašymu skirti patalpas tinkamai izoliacijai.

„Jei asmuo yra iš valstybės, kuri kuri priskirta aukštai mutacijų rizikai ir sergamumui, tokie asmenys, deja, bet izoliacijos metu negali išeiti pasivaikščioti, jie turi būti visą laiką turi būti namuose“, – sako ministerijos atstovė.

Anot jos, šis ribojimas netaikomas šeimos nariams, todėl jie gali pasirūpinti saviizoliacijoje esančiu asmeniu.

Pasieniečiai: kertantys sienas turi būti užpildę anketą

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis patikina, kad dėl vežėjų problemų daug nekyla, ir jų kontrolė paprasta, jie žino, kokius dokumentus turi būti užpildę.

Tačiau dabar daugiau problemų kelia keleiviai, kertantys sienas – jie nebūna užpildę NVSC anketų, o tai privaloma.

„Tikriname, ar užpildę tas anketas ,ir tenka konstatuoti, kad labai nemažai keliautojų nėra jų užpildę. Per praėjusią parą per Lenkiją atvyko 1600 automobilių, tai QR kodų neturėjo daugiau nei 700 žmonių. Priešinga situacija oro uostuose, kur skaičiuojama vos apie 5 proc. Gal Lenkijos kryptis yra šiokia tokia naujovė, ir tikimės kad neužpildžiusiųjų bus mažiau“, – įspėja G. Mišutis.

Jis patikina, kad pasieniečiai nėra atnaujinę sienų kontrolės, kuri buvo pirmojo karantino metu, kai buvo uždarytos vidaus sienos.

„Karantino kontrolės metu, kokią vykdo pasieniečiai, išlieka pasirinktinio tikrinimo metodas – visus 100 proc. patikrinti kol kas nėra galimybių, nei teisinės bazės“, – informavo G. Mišutis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (96)