Uždirba apie 2100 eurų

„Linavos“ pranešime spaudai pasakojama, kaip gyvena vairuotojai ir kokį atlyginimą pavyksta uždirbti. Savo istorija besidalinantis V. Zajauskas kaip ir daugelis vežėjų dirba kadencijomis – 6 savaites veža krovinius po Vakarų Europą, o 3-4 savaites praleidžia Lietuvoje: „Mane toks grafikas tenkina. Ir užsidirbti pavyksta, ir namie grįžęs galiu kažką nuveikti, apsitvarkyti. Vaikai užaugę – tad grįžęs didžiąją laiko dalį praleidžiu ilsėdamasis su žmona.“

V. Zajauskas neslepia ir solidaus uždarbio, kurį Lietuvoje ne visiems pavyksta uždirbti.

„Mano uždarbis per dieną 70 eurų su dienpinigiais. Tai už mėnesį gaunu 2100 eurų, iš jų 650 eurų darbo užmokestis. Kiekvieną kartą vykstant į reisą papildomai gauname po 200 eurų grynųjų, kad galėtumėm susimokėti už darbo pirštines, langų skystį, mokamą tualetą degalinėje ar kitas darbo priemones. Vilkikai taip pat beveik nauji, su visais patogumais. Be to, turime medicininį draudimą“, – sako pašnekovas.

Emigracija nevilioja

Anot vairuotojo, jis niekada nemąstė apie emigraciją, bet tikrai tiki, kad yra vyrų, kurie dirbdami šį darbą išlaiko šeimas Lietuvoje ir jiems nereikia emigruoti – jų vaikai gali augti savoje šalyje.

„Per tiek metų mačiau visko, nuolat bendrauju su įvairių šalių darbuotojais. Laisvai kalbu vokiškai, tad žinau, kad vokiečiams sąlygos ne ką geresnės nei lietuvių. Uždirba 100-200 eurų daugiau nei aš. Gal yra firmų, kur dar daugiau mokėtų – be ten į vieną vietą pretenduoja 45 vairuotojai“, – dėsto mintis vyras.

Be to, jis neigia mitą, kad lietuviai dirbantys Vokietijos įmonėse užsidirbs vokišką pensiją. Norint tokią gauti – darbo stažas turi būti nepertraukiamas, o vairuotojų darbo specifika tokia, jog dirbama yra ciklais. O kur dar kultūriniai bei mentaliteto skirtumai.

„Jie vis tiek į mus žiūri kaip į prastesnius. Pasitaiko tokių atvejų, kai atvyksti pas vokietį klientą, lauki 3 valandas eilėje išsikrauti – o jis net į tualetą neįsileidžia“, – istorija dalinasi V. Zajauskas.

Pandemija beveik nepalietė

Vežėjai – vieni iš nedaugelio, kuriuos pasaulinė koronaviruso pandemija palietė mažiau. Tuo džiaugiasi ir vairuotojas.

„Dirbu kaip dirbęs, laimei pajamos nesumažėjo lyginant su aplinkiniais. Darbas saugus. Kabinoje esu vienas, tik pasikraunant ar išsikraunant kažką sutinku, tačiau laikomės atstumo, dėvime kaukes. Tereikia žinoti, kokioje šalyje, kokia tvarka. Vienur lauke jų nereikia – kitur būtinai tik medicininės“, – teigia vairuotojas.

Ne visi vežėjai vienodi

„Linavos“ pranešime tolimųjų reisų vairuotojas teigia, kad dažnai viešojoje erdvėje ne visai teisingai nušviečiami vežėjai – mėginama pabrėžti, kad jų darbo sąlygos nepakeliamos, o visi darbdaviai – despotai. V. Zajauskas kategoriškai nesutinka. Anot jo, problemų yra kaip ir visur, tačiau visko apibendrinti negalima: „Klaipėdiečio bendrovėje „Telmento transportas“ dirbu jau 19 metų. Jei dirbu tiek metų vienoje įmonėje, tai pasako kažką ir apie mane, ir apie darbdavį. Labai jį vertinu ir gerbiu. Jaučiu, kad ir jis mane gerbia, visada randame kompromisą, bendraujame draugiškai. Žinau, kad jei nutiktų nelaimė – galėčiau į jį kreiptis. Tikiu, jis nenusisuktų.“

V. Zajausko manymu, ir vairuotojai dažnai būna neteisūs, elgiasi nederamai, tačiau apie tai kalbama mažiau.

„Būna sėda girti už vairo, sudaužo krovinius, padaro kelių šimtų tūkstančių vertės nuostolius. Dėl neblaivumo draudimas nesutinka mokėti. Visi nuostoliai atitenka įmonei. Ir ką tu išieškosi iš to žmogelio? Butą paskutinį atimsi? O jei ir to nėra? Tad dažniausiai pačios firmos metų metus moka skolas už darbuotojų padarytus nuostolius“, – pasakoja plungiškis.

Pasak jo, nors tokių atvejų pasitaiko retai, bet yra ir kasdienių problemų – vairuotojų vėlavimai, kelių eismo pažeidimai, įsipareigojimų nevykdymas: „Vienas dažnesnių – tarkime, vairuotojas Belgijoje pamiršta įjungti, vadinamą, kelių aparatą. Jie paprastai būna įjungti į automobilio elektros lizdą, bet gal tuo metu lizdas naudojamas kitam prietaisui ir pamirštama įjungti atgal reikiamą kelių aparatą. Už tai gaunamos baudos. Vieną kartą 500 eurų, kitą gali būti jau 1500. Ir ką daryti su tokiu vairuotuoju, jei tai vyksta nuolat? Reikia pripažinti, kad ir darbuotojas turi jausti atsakomybę. Kaip sakau – turi užsidirbti savo vardą, parodyti, ko esi vertas.“