Patys gamintojai pažymi, kad vargu ar Lietuvos žemdirbiai patenkins visą galimą paklausą, rašo "Verslo žinios".

Per pastaruosius kelerius metus šalyje pradėjo veikti ar dar tik ateityje pradės veikti beveik 10 įvairaus dydžio biodyzelio ir metilo esterio gamyklų, joms statyti naudojama ne tik investuotojų lėšos, bet tikimasi sulaukti Europos Sąjungos (ES) fondų paramos.

"Lietuvoje užauginamo kiekio pakanka vienai normaliai gamyklai. Vidutinės ES biodyzelio gamyklos per metus perdirba 200 tūkst. - 400 tūkst. tonų. Tik su tokiais pajėgumais jie sugeba konkuruoti. Dabar visi pristatys mažų gamyklų, po to sieks valstybės paramos. Atidirbta schema - pradžioj padarom, po to žiūrėsim", - sakė kooperatinės bendrovės "Kotenas" direktorius Antanas Kliunka.

Jo manymu, Lietuvoje kol kas optimalu 1-2 gamyklos, perdirbančios po 200 tūkst. tonų per metus.

Žemės ūkio ministerija, pagal planuojamus esamų ir būsimų įmonių pajėgumus, suskaičiavo, jog jau kitais metais reikėtų daugiau kaip 500 tūkst. tonų rapsų, tuo tarpu praėjusiais metais rapsų derlius vos viršijo 200 tūkst. tonų.

"Rapsų šiais metais gal užteks, tačiau kitais metais trūks, nes nespėsim išplėsti plotų. Teoriškai, jei prisijungs ir smulkūs ūkininkai, galime auginti apie 700 tūkst. tonų, tačiau realiai pajėgtume apie 500 tūkst. tonų. Toks poreikis jau bus kitais metais, bet vargu ar tiek užauginsime"- sakė Žemės ūkio rūmų agronomas Algirdas Aleksynas.

"Mažeikių nafta" kovo 1 dienos tieks rinkai biodyzelį. Bendrovė planuoja, kad biodyzelio gamybai per metus gali prireikti apie 15 tūkst. tonų riebiųjų rūgščių metilo esterio (RRME), dėl kurio tiekimo bendrovė pasirašiusi sutartį su "Rapsoila".

Pagal ES direktyvas, Lietuva privalo daugiau naudoti ekologiškus degalus. Nuo kitų metų šalyje ekologiški priedai degaluose bus privalomi. Iki šių metų pabaigos biodegalai turi sudaryti ne mažiau kaip 2 proc. bendro šalies rinkoje esančio benzino ir dyzelino, skirto transportui, o iki 2010 metų gruodžio 31 dienos - 5,75 procento.

Tuo metu koncernas "Achemos grupė" kartu su Vokietijos "MAN Ferrostaal" planuoja statyti biodyzelio įmonę.

"Verslo žinios" rašo, kad dėl naujos įmonės kūrimo "Achemos grupė" su verslo partneriu šių metų sausio pradžioje Vilniuje pasirašė ketinimų protokolą, o dabar atlieka galimybių studiją.

Planuojama, kad didžioji naujosios bendrovės akcijų dalis atiteks lietuviams, o kiek į ją bus investuota, dar skaičiuojama.

Įmonė 2008 metais turėtų iškilti Lietuvoje. Renkantis vietą, pasak koncerno "Achemos grupė" vadovo Bronislovo Lubio, kreipiamas dėmesys į logistikos ir energetinių išteklių kainą.

"Mūsų partnerių pateikti duomenys rodo, kad Vokietijoje biodyzelio gamyba sparčiai auga. Šioje srityje jie ne naujokai, todėl jų patirtis mums leis pritaikyti naujausias technologijas", - sakė B.Lubys.

Jis teigia, kad naujos įmonės akcijos, atsižvelgiant į tai, kad ji bus Lietuvoje, bus pasidalytos "Achemos grupės" naudai".

Pasak B.Lubio, biodyzelį planuojama parduoti Lietuvoje, jeigu "bus naudingos sąlygos", o jeigu ne - pirkėjais pasirūpins partneris - "MAN Ferrostaal", turintis realizacijos rinkų Vakarų Europoje.

"MAN Ferrostaal" yra koncernas, kurio veikla susijusi su pramonine gamyba, jūrų verslu, verslo paslaugomis.

Verslo plane numatyta, kad įmonės metinis pajėgumas turėtų būti ne mažesnis kaip 120 tūkst. tonų biodyzelio. Biodyzeliui gaminti gamykla naudos rapsus, alternatyva - modifikuotos bulvės. Dėl pastarųjų tiekimo "Achemos grupė" užmezgė ryšius su jomis prekiaujančia Vokietijos bendrove. Papildoma žaliava biokurui gaminti galėtų būti importuojama ir kraunama Klaipėdos įmonėje Krovinių terminalas.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją