Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, tai pirmasis tokio pobūdžio dokumentas per visą asociacijos veiklos laikotarpį, turintis didžiulę reikšmę tolimesnėms veiklos kryptims.

„Šis žingsnis, galima sakyti, yra tarsi asociacijos atsinaujinimas. Nepaisant to, kad mūsų nariai – transporto srityje dirbančios įmonės, etikos kodekse didelis dėmesys skiriamas ir jų darbuotojams. Numatyta, kad kuriant darbo santykius, darbdaviai privalo vadovautis ilgalaikio bendradarbiavimo, skaidrumo, sąžiningumo, pagarbos, taktiškumo, pasitikėjimo principais bei atsakingai vykdyti įsipareigojimus darbuotojams“, – sako prezidentas R. Austinskas.

Anot generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo, šiems pokyčiams turėjo įtakos ne tik noras atsinaujinti, bet ir viešoje erdvėje vis pasirodančios istorijas apie mūsų šalies transporto sektoriaus įmonių ir darbuotojų nesėkmes užsienio rinkose, tarpusavio nesusikalbėjimą, ypač darbo santykių, apmokėjimo klausimais.

„Pavyzdžiui, yra įmonių, nepriklausančių mūsų asociacijai, kurios neturi transporto priemonių ir reikalingų veiklai vykdyti licencijų, o įdarbina vairuotojus iš trečiųjų šalių ir išnuomoja juos Europos šalių vežėjams. Taip neturėtų būti. Tad norime būti tie, kurie savo atstovaujamo sektoriaus problemas spręsime aktyviau patys – keisdami ne tik rinkoje susiformavusias tradicijas, kurios kenkia sąžiningiems rinkos dalyviams, bet ir teikdami siūlymus Vyriausybei, Seimui ir kitoms institucijoms, kaip spręsti per ilgą laiką susiformavusias problemas“, – sako Z. Buivydas.

Jo teigimu, artimiausiu metu asociacijoje numatyta įkurti pasitikėjimo liniją, į kurią anonimiškai galėtų kreiptis neteisybę patiriantys įmonių darbuotojai. Vertinsime kiekvieną atvejį, analizuosime ir ieškosime sprendimų, kaip galime padėti nukentėjusiems vairuotojams.

„Jei paaiškėtų, kad taip elgiasi mūsų asociacijos nariai, pagal etikos kodeksą, galima taikyti įspėjimą, sustabdyti narystę ar net pašalinti iš asociacijos. Tai reiškia, kad būsime kur kas aktyvesni ir atidesni įmonėms, kurioms nėra mūsų narėms, bet ir jų darbuotojams. Mums svarbus viso transporto sektoriaus įvaizdis ir žmonių pasitikėjimas“, – sako Z. Buivydas.

Kaip rašoma pranešime, planuojama, kad artimiausiu metu bus pasirašyta viena pirmųjų kolektyvinių šakinių sutarčių – su profesinėmis sąjungomis, kurios atstovauja tolimųjų reisų vairuotojus. Tai – labai svarbus pasiekimas, nes vežėjai rodo pavyzdį kitiems sektoriams, kuriuose to nėra.

Transporto sektorius Lietuvoje yra labai didelis – jame dirba apie 70 tūkst. vairuotojų iš įvairių įmonių. Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, 2020 metais transporto ir saugojimo sektorius sumokėjo beveik 700 mln. eurų mokesčių. Pagal sumokamus mokesčius, transportininkai yra trečioje vietoje kaip daugiausiai sumokantys o tai yra didelis indėlis į šalies ekonomiką.

Etikos kodeksą galima rasti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (74)