JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija (NHTSA) atmetė prieš ketverius metus pateiktą GM prašymą atleisti nuo prievolės pakeisti „Takata“ oro pagalves, kurios gali sprogti šiltesniuose regionuose.

Pasak agentūros, tokios išimtys, kokių siekė GM, „praktiškai niekada nėra suteikiamos“. Agentūra atmetė gamintojos argumentus, kad „Takata“ oro pagalvės transporto priemonėse kelia „nereikšmingą“ riziką vartotojams.

„Sudėtinga pateikti pakankamai įrodymų, pagrindžiančių tokio defekto, susijusio su galimu saugai svarbios įrangos veikimo sutrikimu, nereikšmingumą“, – sakoma agentūros sprendime.

„GM tenka pareiga įrodyti, kad defektas yra nereikšmingas, tačiau bendrovės pateikti įrodymai ir argumentai turi daug reikšmingų trūkumų“, – tęsė agentūra.

Sprendime cituojama daugiau kaip 300 vartotojų ir kitų asmenų komentarų, prieštaraujančių GM prašomai išimčiai. Agentūra taip pat atmetė gamintojos argumentą, jog nėra žinomų avarijų, susijusių su „Takata“ oro pagalvėmis GM transporto priemonėse.

„Tai, kad oro pagalvės dar neiššovė ar kad apie tokius incidentus nebuvo pranešta, dar nereiškia, kad tokie incidentai neįvyks ateityje ir kad tokiu atveju incidento padariniai nebus reikšmingi saugumui“, – pridūrė NHTSA.

„General Motors“ atšauks 5,9 mln. transporto priemonių Jungtinėse Valstijose ir dar 1 mln. transporto priemonių užsienyje, pranešė bendrovės atstovas.

Atšaukimas susijęs su įvairiais 2007–2014 metų modeliais, įskaitant „Chevrolet Silverado“, „GMC Sierra“ ir „GMC Yukon“, pranešė NHTSA.

GM pažymėjo, kad bendrovės prioritetas yra vartotojų saugumas ir pasitikėjimas.

Agentūra bendrovei nurodė per 30 dienų parengti transporto priemonių savininkų informavimo ir transporto priemonių remonto grafikus.