Per artimiausius trejus metus Nemuno ruože nuo Kauno iki Atmatos žiočių numatoma įrengti upės tėkmę reguliuojančias bunas, pagilinti ir išplatinti laivakelį, kad keleiviniai ir krovininiai laivai galėtų plaukti saugiai ir patogiai.

Vandens kelią iki 2023 metų turėtų sutvarkyti konkursą laimėjusi vienintelė jo dalyvė Vilniaus statybų bendrovė „Tilsta“. Bunas už maždaug 400 tūkst. eurų projektuoja taip pat konkurse nugalėjusi įmonė „Sweco Lietuva“.

Vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Karaliaučių Kuršių mariomis – su Vakarų Europos vidaus vandenų keliais.

Manoma, kad įgyvendinus bunų projektą, krovinių gabenimo Nemunu paklausa per metus sieks apie 300 tūkst. tonų. Viena barža gali gabenti 40-ies vilkikų krovinį.