Darbas pasienyje stabilizavosi, automobiliai tikrinami pasienyje ir važiuoja toliau, bet jau į vidines muitines nesiunčiami“, – BNS teigė Romas Austinskas.

Praėjusią savaitę jis sakė, jog vien Minsko muitinėje vienu metu stovėjo apie 200 vilkikų, kai kurie jų ten praleido po kelias paras. Šiuo metu, R. Austinsko žiniomis, likę 28 automobiliai, muitinėje laukiantys jau dešimt parų.

„Šiandien ryte buvo 28 automobiliai Minsko muitinėje, prastovėję dešimt parų. Galima sakyti, kad iš jų yra tyčiojamasi, nes dešimt parų netikrina, tempia laiką, sąskaitų prirašo. (...) Bet naujų jau nepapuola į tą muitinę“, – kalbėjo jis.

„Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas sakė, kad dalis vežėjų stengiasi vilkikus nukreipti per Latvijos ir Rusijos pasienį ir taip aplenkti Baltarusiją.

„Nukreipė į tą pusę, kas važiuoja į Rusiją. Siuntėjai ir gavėjai bijo besiųsti, tai sąlygas stato, kad važiuotų aplinkui Baltarusiją. Bet tokiu atveju pradeda užsikišinėti siena tarp Latvijos ir Baltarusijos“, – BNS sakė Z. Buivydas.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis BNS ketvirtadienį teigė, kad situacija Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje yra įprasta. Anot jo, Medininkų punkte eilėje buvo 30 vilkikų, laukiančių apie 1,5 valandos, Šalčininkuose – beveik 20 automobilių, stovinčių apie tris valandas, Lavoriškių punkte laukiama apie valandą, Raigardo punkte vilkikų eilės nebuvo.

Tuo metu Latvijos ir Rusijos pasienyje esančiame Terechovo pasienio punkte šiuo metu laukia apie 200 vilkikų, tačiau tai esą normali situacija, remdamasis Latvijos pasieniečių duomenimis, sakė G. Mišutis.

„Terechovo punkte vieninteliame laukimas yra, apie 200 vilkikų, bet pagal juos tai yra visiškai normali situacija, o kituose dviejuose punktuose eilių visai nėra“, – BNS sakė G. Mišutis.

Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka rugsėjo viduryje pareiškė, kad Baltarusija uždaro sienas su Lietuva ir Lenkija, tačiau pasieniečiai teigė, jog eismas Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje vyksta įprastai.

Vis dėlto Baltarusijai pasienyje su Lietuva sugriežtinus šalies vilkikų patikrą, R. Austinskas anksčiau teigė, jog dėl to vežėjai nespėja laiku atvežti krovinių, be to, jų pervežimas pabrango – vežėjai patys turi susimokėti už papildomą patikrą, kainuoja ir prastovos.