„Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ duomenimis, pirmąją rudens savaitę buvo fiksuotas 14 proc. mažesnis keleivių srautas nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. „Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos departamento atstovė Rūta Atroškaitė teigė, kad, lyginant su pandemijos piku, dabartinis rezultatas yra gana teigiamas.

„Lyginant su pandemijos piko metu, kai keleivių srautai buvo kritę daugiau kaip 80 proc., dabartinis rezultatas yra gana teigiamas.

Srautus stebime reguliariai, matome, kad (keleivių srautų kritimas – ELTA) svyruoja tarp 10-14 proc. Jis nėra staigus, palyginus skaičius dabar ir prieš dvi savaites“, – Eltai sakė ji.

Pasak R. Atroškaitės, didelę įtaką sumažėjusiems keleivių srautams daro koronaviruso nulemti gyvenimo pokyčiai.

„Daliai studentų mokslai prasideda vėliau, o ir dalis paskaitų vyksta nuotoliniu būdu. Nuotolinis darbas taip pat turi reikšmės – darbinius susitikimus, kurie vykdavo gyvai ir į kuriuos žmonės keliaudavo traukiniu, iš dalies pakeitė virtualūs susitikimai“, – sakė ji.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovė taip pat pridūrė, kad dalis sustiprintų saugumo priemonių traukiniuose išliko ir pasibaigus karantinui – iki šiol traukiniai po kiekvieno reiso yra valomi dezinfekcinėmis priemonėmis, ilgiau vėdinami. Visuose traukiniuose įrengti dezinfekcinio skysčio, skirto rankoms, dozatoriai, o apsaugines veidą dengiančias kaukes privalo dėvėti tiek keleiviai, tiek traukinio personalas.

R. Atroškaitė pabrėžė, kad didžioji dalis keleivių yra atsakingi bei supratingi, todėl problemų dėl apsauginių veido kaukių dėvėjimo traukiniuose beveik nekyla.

„Vertinant dabartinę situaciją, galima pagirti keleivius ir padėkoti, kad jie elgiasi sąmoningai ir atsakingai ir kad kaukės jau tapo nauja norma. Pasipriešinimo ar nenoro dėvėti jų nėra. Dabar visi taip, kaip turi bilietą, turi ir kaukę“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovė R. Atroškaitė, pridurdama, kad kelionės metu traukinio keleiviams garsiniais pranešimais primenama apie būtinybę dėvėti kaukes.

Tuo metu „Kautros“ keleivių vežimo bendrovės duomenimis, iki rudens pradžios bendrovei pavyko atstatyti 95 proc. maršrutų, o keleivių srautas šią vasarą buvo apie 70 proc., lyginant su pernykščiu.

„Kautros“ marketingo vadovas Justinas Vadluga Eltai teigė, kad vasara ir atostogos sušvelnino situaciją, susidariusią karantino laikotarpiu, tačiau pabrėžė, kad sunku prognozuoti, kaip bendrovei seksis rudenį ir žiemą.

„Viskas priklausys nuo to, kaip bus organizuojamas mokymo įstaigų darbas ir bendra epidemiologinė situacija bei ribojimai“, – sakė jis.
J. Vadluga teigė, kad yra ieškoma būdų, kaip tobulinti saugumo priemonių efektyvumą.

„Dirbame laikydamiesi rekomendacijų. Apskritai ieškome būdų dabartiniam saugumo priemonių efektyvinimui, jau esame išbandę ir planuojame įsigyti licencijuotą specialią įrangą, kuri pagreitintų ir iš esmės pagerintų transporto priemonių ar patalpų dezinfekavimo procesą. Tikimės, kad artimiausiu metu galėsime pradėti ją naudoti“, – Eltai pranešė J. Vadluga.

„Kautros“ marketingo vadovas taip pat teigė, kad konfliktų su keleiviais dėl saugos reikalavimų nesilaikymo kyla retai, didžioji dalis keleivių yra pilietiški ir kelionės metu dėvi veidą dengiančias kaukes.

„Vairuotojai prieš kiekvieną kelionę, laipinimo metu supažindina su taisyklėmis ir saugos priemonėmis. Pažeidimų esame fiksavę, bet didesnių konfliktų nėra buvę. Džiaugiamės, kad didžioji dalis keleivių yra pilietiški ir pastebėję keleivį be kaukės paragina jį dėvėti kaukę visos kelionės metu. Vairuotojas, savo ruožtu, taip pat drausmina keleivius, nenorinčius laikytis nustatytų taisyklių“, – teigė J. Vadluga.