2 mln. eurų kainuosianti viaduko rekonstrukcija yra vienas iš Vyriausybės „Ateities ekonomikos DNR“ plane patvirtintų veiksmų. Oficialiai jis vadinasi „Teritorijų vystymas ir verslui palankios aplinkos gerinimas regionuose“.

„Šiuo metu pagrindinė Alytaus miesto arterija – Naujoji gatvė yra viena iš problematiškiausių transporto pralaidumo taškų mieste. Naujoji gatvė jungia šiaurinį Alytaus miesto įvažiavimą su miesto centru. Šioje gatvėje sukoncentruoti didžiausi eismo srautai – ja kiekvieną parą pravažiuoja daugiau kaip 9 tūkst. automobilių.

Virš gatvės yra įrengtas geležinkelio viadukas. Per miestą einanti Naujoji gatvė nuo Rūtų gatvės iki miesto administracinės ribos įrengta 4 eismo juostų, išskyrus po geležinkelio viaduku – dviejų eismo juostų. Gatvės susiaurėjimas po geležinkelio viaduku mažina pagrindinės miesto gatvės pralaidumą ir, atitinkamai, sąlygoja transporto kamščių formavimąsi, didina kelionės laiko praradimą transporto priemonių vairuotojams ir keleiviams bei aplinkinių teritorijų užterštumą. Dėl jo ženkliai išauga avarijų rizika.

Naujosios gatvės Alytaus mieste rekonstravimas, praplečiant jos ruožą, einantį po geležinkelio viaduku iki 4 eismo juostų, taip pat, neįmanomas, kadangi esamas geležinkelio viaduko plotis tarp atramų yra nepakankamas (25 metrai) norint įrengti 4 eismo juostas“, – rašoma plano priede.

Foto: Regia.lt

Paaiškinama, kad rekonstravus viaduką, nebeliktų 2 eismo juostų susiaurėjimo ir visa gatvė taptų 4 eismo juostų.

„Tokiu būdu būtų padidintas Naujosios gatvės pralaidumas, būtų eliminuota transporto kamščių piko metu problema ir, atitinkamai, sumažėtų aplinkos tarša, padidėtų keleivių ir krovinių vežimo laiko sutaupymai bei sumažėtų avaringumas“, – teigiama dokumente.

Pasiruošę įgyvendinti

Už projekto įgyvendinimą atsakingos institucijos: „LTG Infra“ (buvusi „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“) ir Alytaus miesto savivaldybės administracija.

Kaip dėstoma „Ateities ekonomikos DNR“ priede, viaduko rekonstrukcijos rangos pirkimas skelbtas dar 2018 metais. Tačiau finansavimo jam skirta nebuvo ir sutartis nebuvo pasirašyta. „Rangos pirkimo konkurso laimėtojas (įmonė „Alkesta“) šiai dienai ketina sutikti pasirašyti sutartį dėl planuojamų Alytaus viaduko rekonstravimo darbų“, – rašoma dokumente.

Taip pat jau yra numatyti techninės priežiūros paslaugų tiekėjas, o projekto techninis projektas parengtas dar prieš 2018 metų pirkimą. Dokumente nurodoma, kad rekonstrukcijos darbai turėtų prasidėti paskutinį 2020 metų ketvirtį, o užbaigti – iki 2021 metų pabaigos.

Alytaus mero pavaduotojas Šarūnas Klėgeris anksčiau yra sakęs, kad niekaip nepraplatinamas viadukas jau yra tapęs miesto piktžaizde.

Svarbu ne tik verslui

N. Cesiulis „Delfi“ sakė, kad investiciją į viaduko rekonstrukcija reikšminga ir dėl miesto pramonės parko plėtros.

„Naujoms įmonėms, gamintojams reikalingas geras susisiekimas, ypač geležinkelio, su galimybe atvežti ir išvežti. Jau veikiančios įmonės, pavyzdžiui, „Snaigė“ ar „Alkesta“, irgi eksportuoja, žinoma atsiveža ir sau reikalingos produkcijos“, – kalbėjo jis.

Nerijus Cesiulis

Alytaus meras pridūrė, kad rekonstruotas viadukas prisidės ir prie miesto saugumo.

„Ši gatvė jau yra keturių juostų (kai kur yra ir šešių juostų išplatėjimas), o toje vietoje, kur viadukas, išvažiuojant iš miesto, būna kamščiai, padidėjęs avaringumas. Taip išėjo, kad kai Naujoji gatvė buvo rekonstruojama, viaduko klausimas nebuvo išspręstas, bet tikrai reikia užtikrinti, kad būtų galimybė greitai judėti ten. Pavyzdžiui, ir su greitąja vežant ligonius į Kauno klinikas – kiekviena sekundė yra labai brangi“, – sakė jis.

Alytaus miesto biudžetas šiemet siekia 67,46 mln. eurų. N. Cesiulis sakė, kad būtų sudėtinga jame rasti 2 mln. eurų aptariamam projektui.

„Patiems iš laisvų lėšų tikrai būtų sudėtinga rasti tokiam projektui. Reikėtų ne vieną ir ne du kirpimus daryti, atsisakyti kitų europinių lėšų. Mieste ką daryti ir ką tvarkyti yra daug“, – sakė jis.

Kaip žinia, Finansų ministerijos parengtame ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane, vadinamame „Ateities ekonomikos DNR“, iš viso numatyta 6,3 mlrd. eurų.

Naujos investicijos turėtų sudaryti 2,2 mlrd. eurų, o paspartintos jau suplanuotos investicijos – 4,1 mlrd. eurų.

Šiuo metu plane yra 13 patvirtintų projektų, tačiau kas savaitę posėdžiaujantis investicijų komitetas turėtų jų patvirtinti daugiau. Apie juos skaitykite kitose „Delfi“ publikacijose.