Prisitaikyti reikės vairuotojams ir keleiviams

Taksi ir pavežėjų vairuotojų platformoseTAKSI" rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė aiškina, kad vos prieš keletą dienų įvestas kilpinis eismo organizavimas Vilniaus senamiestyje – pokytis prie kurio reikės prisitaikyti ir vairuotojams ir keleiviams.

„Šiuo metu „eTAKSI“ mobiliojoje programėlėje vertinami nauji maršrutai, kurie prisitaikius prie pokyčių taptų optimaliausi mūsų keleiviams keliaujantiems į ar iš senamiesčio. Galutinės kelionių kainos priklausys nuo maršrutų, keleivis ir vairuotojas visada gali susitarti dėl patogiausios vietos, kur paimti keleivį“, – teigia ji.

Taksi automobilis
Foto: Įmonės archyvas

Pasak pašnekovės, papildomi mokesčiai ar tarifų keitimas šiuo metu nėra neplanuojami. Jos teigimu, keleivių srautų pokyčius prognozuoti dar anksti, laikas parodys, ar šis Vilniaus savivaldybės spendimas pasiteisins.

„Jei taip, turėsime dar gyvesnį, švaresnį ir pėstiesiems bei dviratininkams draugiškesnį senamiestį. Šiame etape svarbiausias visuomenės informavimas, kad kiltų kuo mažiau nesusipratimų“, – situaciją aiškina E. Norkaitienė.


Klientams gali tekti ilgiau laukti vairuotojų

Kitos pavežėjimo platformos „Bolt“ atstovas Lietuvoje Andrius Pacevičius tikina, kad situacija pasikeitė visiems vairuotojams vienodai. Jo teigimu, laukia pereinamasis laikotarpis, kol keleiviai ir vairuotojai pripras prie naujosios tvarkos bei susiformuos nauji įpročiai.

„Po įvestų naujų taisyklių klientams gali tekti ilgiau laukti vairuotojų, priklausomai nuo maršruto, jei jis taptų ilgesnis. Matysime, galbūt naujasis eismo reguliavimas kaip tik padės išspręsti spūsčių problemą.

Stengiamės, kad mūsų platformos vairuotojams prisitaikyti prie pokyčių būtų kuo paprasčiau: mobiliojoje programėlėje atnaujiname žemėlapį, kuris įvertins visus eismo pakeitimus vairuotojams ir pagal tai skaičiuos maršrutą, taip pat dalijamės naudinga informacija, skirta keleiviams, kur kilpose geriausia kviesti pavežėją, kad kelionės trukmė ir kaina būtų optimalios“, – teigia jis.


Pataria, kaip išvengti pailgėjusio maršruto

Pasak A. Pacevičiaus, „Bolt“sistema automatiškai paskaičiuoja būsimos kelionės kainą ir ją parodo keleiviui dar prieš patvirtinant užklausą, tad jei neatsiranda nukrypimų nuo sistemoje suplanuoto maršruto, kaina nekinta.

„Raginame klientus susipažinti su kilpinio eismo žemėlapiu ir iškviečiant automobilį pasirinkti kilpą, iš kurios būtų patogu išvažiuoti į reikalingą adresą. Taip pat visuomet galima susisiekti su atvykstančiu vairuotoju ir susitarti dėl patogiausios keleivio įlaipinimo vietos“, – pasakoja pašnekovas.

„Bolt“
Foto: Organizatorių nuotr.


Atstovo teigimu, galimus kainų pokyčius sunku įvertinti, kadangi pavežėjimo kaina priklauso nuo kliento įlaipinimo vietos ir kelionės tikslo, laiko. Anot jo, keleiviams ir vairuotojams yra komunikuojama apie pasikeitimus ir patariama, kaip išvengti pailgėjusio maršruto.

„Po kelių savaičių, pagyvenus su naująja tvarka, būsime surinkę pakankamai informacijos apie spręstinus pagrindinius klausimus, jei tokių kils, būsime pasiruošę paslaugą dar labiau tobulinti. Šiuo metu papildomo apmokestinimo ar tarifo kėlimo neplanuojame“, – užtikrina jis.

A. Pacevičius aiškina, kad vertinant situaciją ilguoju laikotarpiu, keleiviams ir vairuotojams apsipratus su naująja tvarka kaina neturėtų labai keistis – iš praktikos žmonės įsivertins, kur geriausia kviesti pavežėją, o vairuotojai – kaip patogiau atvykti.

„Klientus „Bolt“ platformos vairuotojai visuomet veža ten, kur galima vežti pagal Kelių eismo taisykles (KET). Pavežėjai gali atsisakyti vežti keleivius, bet tam turi būti objektyvi priežastis. Visais kitais atvejais „Bolt“ partneriai važiuoja ten, kur pageidauja klientas“, – atsako jis.

Siūlo multimodalinį keliavimo modelį

Anot jo, dar per anksti daryti išvadas apie tai kaip dėl kilpinio eismo keičiasi keliaujančių srautai. Specialisto teigimu, reikėtų palaukti bent keletą mėnesių, kad būtų galima įvertinti situaciją. Pasak jo, nuostolių kol kas nėra, nes kelionės kaina nesikeičia arba atitinkamai kinta nuo kilpoje praleisto laiko ir nuvažiuoto atstumo.

„Galime pasiūlyti multimodalinį keliavimo modelį, t.y. senamiestį pasiekti automobiliu, o po senamiestį keliauti paspirtuku. Pokyčiai įvesti visiems vienodi, visi supranta, kad reikia prisitaikyti, apsiprasti. O tam, kad prisitaikytume prie pokyčių, tiesiog reikia šiek tiek laiko”, – pabrėžia jis.


Siekiama sumažinti tranzitinį eismą

Delfi primena, kad tam, jog vairuotojai nepaklystų, Vilniaus miesto savivaldybė pakeitė kone 800 ženklų, o kai kur eismą apribojo ir pasitelkusi specialius pilonus.

Eismo pokyčiai Vilniuje
Foto: Vilniaus miesto savivaldybė


Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turi savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nėra įmanomas. Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis – atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks.

Keturios kilpos arba zonos aplink jas vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyko ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę – nors prie jos galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikerta, eismo srautai bus atsieti.

Pasikeitus eismo tvarkai, senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau gali privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų. Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą.