Kaip jau rašėme anksčiau, senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti senamiesčio. Sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą buvo priimtas, siekiant sumažinti tranzitinį eismą. Šiuo metu tranzitinis eismas Vilniaus širdyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 proc.

Anot Vilniaus miesto savivaldybės, automobilių srautai šioje miesto dalyje didina taršos ir triukšmo rodiklius, mažina eismo dalyvių saugumą, o visa tai daro neigiamą įtaką tiek istorinių pastatų būklei, tiek gyvenimo ar laisvalaikio kokybei.

Kai kur eismas jau suintensyvėjo

Vilniaus mero pavaduotojas Vytautas Mitalas sako, kad, senamiestyje įvedus naują kilpinę eismo tvarką, į pagalbą bus pakviesta policija su kameromis – stebės pažeidėjus senamiesčio zonoje. Vasaros pabaigoje planuojama pastatyti numerius nuskaitančias kameras.

„Kad eismas iš paties senamiesčio persikels į tam tikras dalis aplink senamiestį tam tikru mastu, – jau aišku. Mes ir šiandien, įvedę kilpinį eismą, matome, kad Pylimo gatvėje judėjimas šiek tiek suintensyvėjo, bet kartu labai nuslūgo senamiesčio centrinėje dalyje, kuri yra jautriausia oro taršai, triukšmui, ten miesto svečių ir gyventojų daugiausia“, – laidoje „Delfi diena“ sakė pašnekovas.

Vytautas Mitalas

„Mes be sąžinės graužaties norime apsaugoti senamiestį ir padaryti, kad būtų kuo geriau, norėtume, kad gyvenimo ir viešnagės kokybė tik pagerėtų, o ne priešingai. Dėl to kilpinis eismas ir yra įvedamas toks, kad visi, kurie anksčiau norėjo savo gyvenamąją vietą arba mėgstamą kavinę, restoraną pasiekti automobiliu, galės tai padaryti. Vietų automobiliams statyti sumažėja gal tik 10 vnt. – tai labai mažas pokytis. Tiems, kuriems būtina privažiuoti, išlieka tokia galimybė, bet kartu sumažėja automobilių; jų kai kuriose gatvėse būdavo 40 proc. O piko valandomis kartais net 70 proc. sudarydavo mašinos, kurios nei išvažiuoja, nei įvažiuoja“, – tikino pašnekovas.

Anot V. Mitalo, niekas nenori, kad situacija kaip nors pablogėtų. Pašnekovas sako, kad gerėja ir viešojo transporto kokybė, o tai įrodo gyventojų atlikta apklausa.

„Mes padedame paprastiems miestiečiams ir į viešąjį transportą pastaraisiais metais investuojame beprecedentes sumas pinigų. Beveik 300 naujų autobusų papildė Vilniaus miesto autobusų parką, naujų dar atkeliauja – dujinių ir elektrinių. Taip pat ir troleibusų – jų miestiečiai labai laukė. Viešojo transporto kokybė gerėja, mūsų tyrimai tai tik patvirtina“, – taip pat sako V. Mitalas.

Mato du prieštaravimus

Apžvalgininkas Andrius Užkalnis, matydamas tokius pokyčius, pastebi net du prieštaravimas. Beje, pašnekovas pabrėžė, kad tai, kaip pasikeis eismas, pamatysime tik rugsėjo mėnesį.

„Aš turiu du prieštaravimas. Vienas iš jų, sakyčiau, labiau techninis, o kitas ideologinis. Abu man atrodo įdomūs prieštaravimai. Techninis aspektas, kaip jūs ir minėjote, jis niekur nesidės – eismas persikels į Pylimo, Bazilikonų, Barboros Radvilaitės gatves. Tos gatvės, kurios juosia senamiestį, gaus daugiau eismo, taršos. Su gerbiamu vicemeru nelabai galėčiau sutikti, mano požiūriu, visų žmonių plaučiai yra vienodi ir visų žmonių plaučiai yra vienodai jautrūs.

Ar žmogus, kuris gyvena Pylimo gatvėje, kažkodėl nusipelno į savo plaučius gauti daugiau suodžių? Ideologinis prieštaravimas – kažkodėl mes manome, kad eismas per senamiestį yra blogai. Tai yra tokia ideologinė nuostata, kaip kad XX amžiaus pradžioje buvo nuostata, jog masturbacija yra blogai. O kodėl blogai? Nes kunigėlis taip pasakė. Čia maždaug taip: tranzitas – lyg kokia blogybė.

Aš turiu du prieštaravimas. Vienas iš jų, sakyčiau, yra labiau techninis, o kitas ideologinis. Abu man atrodo, kad yra įdomūs prieštaravimai. Techninis aspektas, kaip jūs ir minėjote, jis niekur nesidės – persikels į Pylimo, Bazilikonų, Barboros Radvilaitės gatves. Tos gatvės, kurios juosia Senamiestį, gaus daugiau eismo, taršos.
A. Užkalnis

Senamiestis yra miesto dalis. Žmonės, kurie važiuoja tomis gatvėmis, važiuoja ne todėl, kad labai norėtų specialiai pateršti ar dar labiau padaužyti Trakų gatvę, jog ji būtų dar labiau panaši į mėnulio peizažą. Ne, tie žmonės tiesiog nori greičiau pasiekti savo kelionės tikslą. Savivaldybės požiūris man šiek tiek primena požiūrį tokios mano tėvų kartos tetutės, kuri turi gerą servizą ir duoda jį tik svečiams, ten įdeda tortuko, o patys geria iš kasdienių puodelių.

Andrius Užkalnis

Man atrodo, kad senamiestis nėra kokia nors išeiginė ar, nepabijosiu žodžio, reprezentacinė Vilniaus dalis. Man visas Vilnius atrodo reprezentacinis. Visa Lietuva yra reprezentacinė, todėl man atrodo, kad jeigu senamiestyje yra gatvė su važiuojamąja dalimi, aš turėčiau galėti ja naudotis kaip ir kitomis gatvėmis“, – laidoje sako A. Užkalnis.

Už parkavimą – 7–9 eurai už valandą

A. Užkalnis laidoje tikino, kad situacija Gedimino prospekte itin prasta, tačiau, pašnekovo nuomone, parkavimo vietos senamiestyje turėtų būti didesnės.

„Realybė tokia, kad, pavyzdžiui, aikštelė po Kudirkos aikšte yra vienintelė gera vieta automobiliui pasistatyti per visą Gedimino prospekto ilgį. Mes žinome, kaip įmonės, parduotuvės ir restoranai, esantys Gedimino prospekte, kenčia nuo to, kad su parkavimu praktiškai labai sunku. Kalbant apie situaciją senamiestyje, šiais laikais Vokiečių gatvėje galima pastatyti automobilį, bet norint pastatyti automobilį ten, kur prasideda Trakų gatvė ir kur ji kertasi su Pylimo gatve, tai padėk dieve. Artimiausia aikštelė bus už kokių 300 metrų. Dar būtų galima džiaugtis, jeigu ten būtų laisva vieta.

Verslininkams galbūt ir padės, bet norėčiau, kad jiems nebūtų taip, kaip Gedimino prospekte, – ten tikrai labai blogai. Senamiestyje, tiesą pasakius, buvo šiek tiek geriau. Turiu pasakyti, kad automobilių stovėjimo vietų branginimas yra protingas dalykas, senamiestyje parkavimas per pigus. Dar daugelis žmonių renkasi važiuoti į barą ar kavinę savo automobiliu, o tikrai būtų protingiau užsisakyti pavežėjimo paslaugą ir nepalikti automobilio 2–3 valandoms, neužkimšti erdvės. Aš įsivaizduoju, kad optimali kaina senamiestyje mėlynosiose zonose būtų 7–9 eurai už valandą“, – įvardijo apžvalgininkas.

Aš įsivaizduoju, kad optimali kaina Senamiestyje mėlynosiose zonose būtų 7-9 eurai už valandą
A. Užkalnis

Kainos gali keistis

Kaip sako V. Mitalas, pirmomis dienomis dirba sustiprintos savanorių pajėgos, jos jau dabar padeda vairuotojams.

„Parkavimo kontrolieriai jau dabar dirba tose vietose, kur matome, kad kyla didesnių iššūkių. Šį vakarą dar ir naujų pajėgų atsiras, dalijame skrajutes, kurios suteikia informaciją apie pokyčius. Taip pat siūlome paklausti besišypsančio kontrolieriaus, kaip pasiekti tikslą, kurio nori vairuotojas“, – aiškina V. Mitalas.

Mes vadovaujamės aiškia taisykle, matuojame parkingo vietų užimtumą, jeigu užimtumas pradės stipriai kilti, natūralu, kad kainos keisis, bet artimiausio plano nėra.
V. Mitalas

„Mes būsime tie, kurie draugiškai vairuotojams pasiūlys pasirinkti tinkamą maršrutą, tačiau noriu priminti, kad vis dėlto 60 kamerų stebi senamiestį, ir jeigu niežti rankos kelis kartus daryti tą pačią klaidą, akivaizdu, kad kameros tai užfiksuos, tarsimės su policija, kaip sudrausminti nedraugiškus vairuotojus.“

Paklausus, ar yra planų branginti stovėjimo mokestį senamiestyje, pašnekovas tikino, kad tai priklausys nuo vietų užimtumo.

„Mes vadovaujamės aiškia taisykle – matuojame automobilių stovėjimo vietų užimtumą, ir jeigu užimtumas pradės stipriai kilti, natūralu, kad kainos keisis, bet konkretaus plano kol kas nėra“, – sako V. Mitalas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (246)