Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Manto Bartuškos, naujasis įvaizdis atspindi per pastaruosius kelerius metus įgyvendintus reikšmingus pokyčius bei svarbiausius ateities prioritetus – pažangą, tvarumą ir naudos Lietuvai kūrimą.

„Per pastaruosius keletą metų „Lietuvos geležinkeliuose“ įvyko didžiausi pokyčiai nuo pat nepriklausomybės atgavimo. Tapome atvira, skaidria, efektyviai dirbančia ir naudą Lietuvai kuriančia įmonių grupe. Visai neseniai pasikeitė ir mūsų grupės struktūra. Įkurtos keleivių vežimo, krovinių gabenimo ir infrastruktūros bendrovės, kurias vienija efektyvumas, atsakingumas, įžvalgumas ir lyderystė. Tad vidinių pokyčių atspindėjimas ir išorėje buvo natūralus žingsnis. Jis taip pat yra ir įsipareigojimas įgyvendinti dar ambicingesnius pokyčius ateityje“, – teigė M. Bartuška.

Naujas trumpinys – LTG

„Lietuvos geležinkelių“ pavadinimas išlieka, tačiau pristatytas patriotiškumą akcentuojantis naujas jo trumpinys – LTG. Jis nuo šiol vienys ir visų grupės įmonių pavadinimus. Keleivių vežimu besirūpinanti įmonė tampa „LTG Link“, krovinių gabenimu – „LTG Cargo“, o infrastruktūros vystymo bendrovė nuo šiol bus vadinama „LTG Infra“.

„Vienas iš ambicingų naujam mūsų veiklos šimtmečiui keliamų tikslų – kurti naudą Lietuvai sėkmingai konkuruojant užsienyje. Todėl kuriant naujus prekės ženklus buvo svarbu užtikrinti, kad jie būtų lengvai suprantami bei įsimenami ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje“, – sakė LTG vadovas.

Svarbiausias naujojo įmonių grupės logotipo akcentas – rodyklės simbolis, įkūnijantis judėjimą, pažangą. Ženklas taip pat simbolizuoja LTG grupės misiją jungti žmones ir verslus. Grupės ženklų spalvos kartu sukuria Lietuvos trispalvę – taip atspindimas įsipareigojimas kurti naudą savo šaliai.

10 įsipareigojimų Lietuvai

Ruošdamiesi naujam veiklos etapui, „Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į šalies visuomenę, savo komandą, įvairių sričių ekspertus ir politikus. Diskusijose įmonių grupė siekė išgirsti skirtingų visuomenės grupių lūkesčius bei išryškinti svarbiausius prioritetus ateičiai.

Remdamiesi jų rezultatais, LTG grupės įmonių vadovai Mantas Bartuška, Egidijus Lazauskas, Karolis Sankovski ir Linas Baužys kartu su naujuoju įvaizdžiu pristatė ir 10 įsipareigojimų ateičiai:

1. LTG grupė – Lietuvos ekonomikos augimo katalizatorius. Savo veikla įmonių grupė padės verslui vystytis Lietuvoje ir užsienyje.

2. Konkuruosime užsienyje. Naudą Lietuvai įmonių grupė kurs sėkmingai konkuruodama su kitais vežėjais užsienio rinkose.

3. Sėkmingai įgyvendinsime „Rail Baltica“. Baigtas projektas leis keliauti 250 kilometrų per valandą greičiu iš Vilniaus į Rygą ar Varšuvą.

4. Nauji maršrutai. „LTG Link“ girdi visuomenės poreikius ir kurs naujus patogius maršrutus, leisiančius vis daugiau populiariausių vietų Lietuvoje ir užsienyje pasiekti traukiniais.

5. Švaresnė aplinka. Traukiniai yra viena švariausių transporto priemonių. LTG grupė jau šiandien užtikrina, kad populiariausiu maršrutu Vilnius-Kaunas riedantys keleiviniai traukiniai visiškai neterštų aplinkos. O elektrifikavus pagrindinę šalies geležinkelių transporto magistralę Vilnius–Klaipėda, elektrine trauka bus vežama didelė dalis ir krovinių.

Foto: Lietuvos geležinkeliai

6. Intermodalinis transportas. Vis daugiau krovinių konteineriuose ar automobilinėmis puspriekabėmis nuo kelių bus perkeliama į traukinius ir gabenama žaliau, pigiau ir efektyviau.

7. Išmanioji bilietų programėlė. „LTG Link“ pasitelks vis daugiau išmanių technologijų, užtikrindami patogesnes keliones. Skaitmenizacijos keliu žengs ir visa LTG grupė, diegdama modernias stočių informavimo sistemas, verslo valdymo sprendimus.

8. Keisis stotys, o ypač – Vilniaus geležinkelio stotis. LTG grupė yra svarbi bendro šalies įvaizdžio dalis, todėl ir toliau aktyviai atsinaujins renovuodami stotis. Vilniaus geležinkelių stotis yra vieni pagrindinių Lietuvos sostinės vartų – ji taps gražia, jaukia ir šiuolaikiška erdve būti.

9. Nauji traukiniai keleiviams. Elektrifikavus geležinkelius, jais riedės vis daugiau naujų, modernių, patogių ir greitų elektrinių traukinių pagrindiniams šalies maršrutams, o šiuo metu Vilnius-Klaipėda maršrutu riedantys patogūs traukiniai persikels darbui į šalies regionus.

10. Interneto ryšys traukiniuose. Keliaujant traukiniais, patogu ir ilsėtis, ir dirbti. O tam gali prireikti interneto. LTG grupė įsipareigojo pagerinti interneto ryšio kokybę traukiniuose.

Nauji prekės ženklai – Lietuvos trispalvė

Keleivių vežimu besirūpinančios įmonės naujasis vardas „LTG Link“ turi tiek lietuvišką (reiškiančią kryptį), tiek anglišką (reiškiančią jungtį) prasmes.

Ženklo spalva – raudona. Dinamišku, energingu prekės ženklu siekiama paskatinti iš nuosavų automobilių vis dar vengiančius išlipti gyventojus dažniau rinktis alternatyvų, ekologiškesnį ir greitesnį kelionės būdą.

„Šiandien vis dar esame mažiausiai traukiniais keliaujanti tauta visoje Europoje. Tačiau vilčių teikia faktas, jog pastaruosius kelerius metus Lietuva žemyne pirmauja pagal traukinių populiarumo augimą. Taigi, sparčiai atrandame geležinkelius. Esu tikras, kad, veikdami vis moderniau, pritrauksime daugumą lietuvių išmėginti malonias keliones traukiniais“, – sakė „LTG Link“ vadovas Linas Baužys.

Sklandų krovinių gabenimą užtikrinanti bendrovė „LTG Cargo“ išsiskirs geltona prekės ženklo spalva. Ji reiškia aktyvumą, iniciatyvumą, nestandartinį mąstymą.

„Siekiame drąsiai žengti į Europos rinkas ir konkuruoti su ten mūsų laukiančiais išties dideliais, visame pasaulyje žinomais prekės ženklais. Jau dabar kasmet didiname geležinkeliais iš Kinijos vežamų krovinių kiekį ir norime tai daryti dar greičiau. Tad nestandartinis mąstymas, nuolatinis naujų sprendimų ieškojimas yra būtini siekiant sukurti kuo daugiau naudos Lietuvai“, – teigia „LTG Cargo“ direktorius Egidijus Lazauskas.

Infrastruktūrą vystanti bendrovė „LTG Infra“ turi naujovišką, šiuolaikišką požiūrį į savo sritį – daugiau efektyvumo, patikimumo, daugiau komerciškai patrauklių paslaugų. Geležinkelių eismas Lietuvoje turi būti neatsiejamas nuo saugumo, patikimumo, tikslumo, draugiškumo aplinkai. Visa tai simbolizuoja žalia „LTG Infra“ prekės ženklo spalva.

„Savo veikloje siekiame numatyti kelis žingsnius į priekį, sekti naujoves ir greitai diegti efektyviausias iš jų tam, kad užtikrintume geležinkelyje saugumą, greitį, pralaidumą. Geležinkelių infrastruktūra taip pat turi būti komerciškai patraukli klientams ir draugiška aplinkai. To padės siekti ir mūsų įgyvendinamas elektrifikacijos projektas“, – tikino „LTG Infra“ vadovas Karolis Sankovski.

Projektą įgyvendinti „Lietuvos geležinkeliams“ padėjo reklamos agentūra „DDB Vilnius“ ir prekės ženklų kūrimo studija „andstudio“.

Naujojo identiteto kūrėjai pasakojo, kad nuolat kintančio bei lankstaus identiteto ašis – jungtis. „Vedamoji simbolio idėja remiasi tuo, jog kiekviena kryptis turi aiškią kelionės kryptį, todėl ši įgauna vizualinę rodyklės formą. Pastaroji apjungia keliaujančius žmones ir jų artimuosius, nuolat atsinaujinančius infrastruktūros kelius ir dinamiškas prekių, paslaugų ir krovinių keliones. Taip pat visos įmonės grupės narės įgauna naują pagrindinę spalvą. Kiekviena iš jų komunikuoja apie konkrečios įmonės kryptį, vertybes ir funkciją, tačiau kartu šios sudaro Lietuvos vėliavą – taip skleisdamos vienybės idėją. Šie spalviniai ir grafiniai elementai kuria naująjį, progresyvų „Lietuvos geležinkelių“ vizualinį identitetą“, – aiškino „andstudio“ generalinis direktorius Augustinas Paukštė.

Ruošdamiesi pristatyti naująjį įvaizdį, „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė iki šiol įgyvendintus pokyčius specialiame puslapyje 101pokytis.lt