Rado būdą, kaip optimizuoti išlaidas degalams

Kaip rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai, šiuo metu pasaulyje naftos kainos svyruoja apie 40 dolerių už barelį, tačiau amžinai tai nesitęs – pasaulio ekonomikai atsigaunant po pandemijos, naftos paklausa nenumaldomai augs, o su ja – ir naftos kainos. Į viršų patrauks ir degalų kainos. Todėl bendrovė rado būdą, kaip būtų galima optimizuoti vartotojų išlaidas degalams.

„Saurida“ degalinių tinklo elektroninėje parduotuvėje kiekvienas vairuotojas – tiek privatus, tiek ir įmonė – gali užsisakyti ir įsigyti degalus metams į priekį ir už juos sumokėti fiksuotą kainą, kuri išliks nepasikeitusi visus metus.

Viskas veikia kaip ir bet kurioje internetinėje parduotuvėje – neva pakanka turėti kompiuterį arba išmanųjį telefoną. Pirkėjas degalų kiekį gali pasirinkti pagal tai, kiek jo suvartoja per metus ar mažiau, jeigu nenori investuoti didesnės sumos.

Minimalus galimas kiekis – 75 litrai, o maksimalus – neribojamas. Savo įsigytą degalų kiekį galima išnaudoti per dvylika mėnesių bet kurioje iš 40 degalinių visoje Lietuvoje. Nuo pasirinkto kiekio priklauso ir kaina už degalus, tačiau, kaip teigia šios paslaugos sumanytojai, ji yra viena geriausių rinkoje.

„Klientai pasirenka degalų rūšį ir kiekį, įsideda į krepšelį, pasirenka apmokėjimo būdą ir gauna elektroninį laišką, kad užsakymas yra gautas. Per keletą valandų jis gauna dar vieną el. laišką, kad gali atvykti pasirašyti sutarties arba naudotis savo kortele,“ – aiškinama pranešime.

Foto: Bendrovės archyvas

Pasaulyje ir Lietuvoje pasiūlė naujovę

„Esaurida.lt“ komercijos vadovas Mantvydas Rancas sako, kad pirkėjai, įsigiję degalus internetu, kainą fiksuoja pagal tos dienos kainą, ir visai nesvarbu, jeigu rinkoje kainos kils, jie vis tiek pilsis už tą pačią kainą, kokią užsakė internete.

„Kiek žinome, nė viena degalinė Lietuvoje nesiūlo savo klientams fiksuotų degalų kainų ištisus metus į priekį. Mums ši idėja kilo seniai. Kai kone visa prekyba sparčiai keliasi į elektroninę erdvę, pagalvojome, o kodėl nepabandžius internetu prekiauti ir degalais? Pabandėme ir mūsų idėja pasiteisino. Ieškojome, kas dar pasaulyje taip daro, bet nieko panašaus rasti nepavyko“, – tikina M. Rancas.

Anot „Sauridos“, šiuo metu degalų kainos – tokios mažos, kokių jau seniai vairuotojams neteko matyti. „Ar jos ilgai išliks tokios, pasakyti sunku, tačiau ateityje jos tikrai didės – su tuo sutinka visi ekonomistai ir rinkos analitikai“, – rašoma bendrovės pranešime.

Mantvydas Rancas
Foto: Bendrovės archyvas

Kritus degalų kainoms, klientas praloš

Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys teigia, kad toks „Sauridos“ žingsnis – rizikingas, nes naftos ir degalų kainos svyruoja.

„Mačiau šią reklamą, bet nežinodamas rinkodaros triuko negaliu daug komentuoti. Labai drastiškas žingsnis. Kuo jie toliau kompensuos? Galbūt iš savo rezervų. Kai jie paskelbė reklamą, nafta kainavo apie 35 dolerius, ir degalų kaina buvo apie 85-90 centus, o šiuo metu nafta kainuoja 42 dolerius, degalai (dyzelis) pabrango apie 5 centus, ir vis dar kyla. Tai yra didelis pokytis.

Dabar pravažiavau kelias degalines – švieslentėse jau yra padidėjusi kaina, vadinasi, rinka po truputį grįžta į savo vėžes. Jei šia naujove susižavės keli vartotojai, jie praktiškai to nepajaus. Jei susižavės daugiau, tada bus įdomu, ką jie turės daryti.

Jeigu būtų kainų kritimas, išloštų, bet tokiu atveju klientas gali likti nepatenkintas: jeigu šiandien nupirksiu už tą patį eurą, o po mėnesio bus 90 centų, tada sakysiu, kad tikrai nepirksiu iš jūsų“, – pažymi pašnekovas.

Jeigu klientas iš anksto sumoka pinigus, tuomet, anot V. Šukio, yra kita medalio pusė. Kylant degalų kainoms, vartotojui šis pasiūlymas yra naudingas, tačiau nukritus kainai, klientas esą praloš.

„Sumokėjus iš anksto, įmonė turi apyvartinių lėšų, gali disponuoti pinigais, o prekė yra nepanaudota.

Kai jau sumokami pinigai, tai tas pats, kas prekę nusipirktum į kreditą, sumokėtum pinigus, bet atvirkštinis variantas, – pirmiausia pinigai, paskui – prekė. Jeigu sumokami pinigai, tinklas niekuo nerizikuoja, o rizikuoja vartotojas, kuris degalus atsiims galimai brangesne kaina.

Šiandien tai būtų naudinga, nes kaina kyla. Kainai krentant, klientas sumoka už visus metus. Aš asmeniškai nerizikuočiau“, – aiškina Lietuviškų degalinių tinklų atstovas.

Vidas Šukys

Vadina bandymu „pririšti“ klientą

Anot jo, tai yra bendrovės bandymas išsaugoti ir išlaikyti klientą. Visgi pašnekovas pažymi, kad niekas marketinginių triukų nedraudžia taikyti, o klientas visuomet turi teisę pasirinkti.

„Tai yra bandymas „pririšti“ klientą. Klientas „prisiriša“ prie vieno degalinių tinklo. Jeigu važiuodamas pamatysiu dar geresnę degalų kainą, nebegalėsiu rinktis. Bet tai nėra blogai, jei klientui patogu. Visi turi teisę pateikti kuo daugiau paslaugų, o žmogus turi pasirinkti, kuri jam yra patogesnė“, – svarsto V. Šukys.

Paklaustas, ar tokia priemone pavyktų gyventojams sumažinti išlaidas degalams, Lietuviškų degalinių sąjungos vadovas pažymi, kad, nors daugumai vairuotojų tai yra aktualu, degalinių tinklai paprastai orientuojasi visai į kitą segmentą.

„Pavieniai gyventojai degalinių tinklams nesudaro didelio pirkimo kiekio. Pagrindinis dalykas – sunkusis transportas ar įmonės, kurios dirba su transportu, – vežioja krovinius. Pavieniai gyventojai važiuoja tik iš darbo į namus, iš jų į sodą, bažnyčią ir pas gimines.

Žinoma, kiekvienam aktualu. Žinau ne vieną žmogų, kuris po visą miestą ieško degalinės ir perka degalus ten, kur pigiausia. Per dieną išvažinėja baką iki nulio ir nusiperka pilną baką degalų, išlošia apie du eurus ir sako esantis labai patenkintas. O kol ieškojo, nuvažiavo gal už tris eurus.

Skaičiuoti reikia, žmonės teisingai daro, bet kartais tas skaičiavimas gali kainuoti laiko ir degalų sąnaudų, kol ieškoma geresnio pasiūlymo“, – komentuoja V. Šukys.

Foto: Bendrovės archyvas

Kiti degalinių tinklai bando įvairiais būdais privilioti klientą

Pašnekovo teigimu, „Saurida“ iš tiesų rinkoje pasiūlė naujovę – internete pradėjo prekiauti degalais, tačiau ir kiti tinklai esą jau seniai bando įvairiais būdais privilioti klientus.

„Kiti tinklai, siūlydami nuolaidų korteles, nuolaidas taiko nuo švieslentės. Vienintelis dalykas, kuris buvo prieš daug metų išbandytas, ir šiuo metu veikia kai kuriose degalinėse, – kategoriškas atsiskaitymas grynaisiais. Vienas tinklas Lietuvoje nepriima jokių nuolaidų ir bankinių kortelių, todėl degalų kaina – pigesnė. (...) Čia nieko naujo nėra tuose eksperimentuose, kaip prisivilioti klientą“, – pasakoja jis.

Lietuviškų degalinių sąjungos tikina kol kas neturintis informacijos iš kitų degalinių tinklų apie panašius planus.