Statybvietę jau apjuosė tvora

Akylesni kauniečiai pastebėjo, jog Klinikų pašonėje, prie Sukilėlių prospekto esanti automobilių stovėjimo vieta virto statybų aikštele. Ši teritorija apjuosta aukšta tvora, už jos – dirba sunkiasvorė technika.

Galiausiai įgyvendinama ilgai puoselėta Kauno klinikų idėja savomis lėšomis pastatyti daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę ir taip bent dalinai išspręsti kasmet vis aktualesne tampančią transporto statymo problemą.

Nors Kauno savivaldybė jau kuris laikas yra apmokestinusi automobilių stovėjimą Kauno Klinikų prieigose, tai problemos neišsprendė. Dėl vietų trūkumo kenčia ne tik pacientai, kurie priversti sukti ratus ieškant laisvos vietos, bet ir aplinkinių namų gyventojai. Neretai pasitaiko atvejų, kai užstatomi įvažiavimai į jų kiemus, automobiliai tiesiog paliekami ant pėsčiųjų takų.

Daugiaaukštės Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės statybų pradžia

Po konflikto su gyventojais aikštelė taps mažesne, nei planuota

Pacientus nuo nesibaigiančių kančių išvaduosiančios daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės statybos turėjo prasidėti kur kas anksčiau. Tačiau Klinikų vadovų planus pakoregavo kilęs šalia gyvenančių kauniečių nepasitenkinimas.

Ginčas kilo dėl to, ar tinkamai parinkta vieta statyboms, ar bus išlaikomi reikiami atstumai iki šalia esančių gyvenamųjų namų. Jų savininkai pareiškė nenorintys, kad jų pašonėje iškiltų jiems nepatrauklus statinys, įvairioms instancijoms rašė skundus.

Klinikų atstovai teigė, jog ši vieta, buvęs troleibusų apsisukimo žiedas, kuriame veikė nuolatos automobiliai pergrūsta aikštelė, statybai pasirinkta dėl to, jog šalia – didžiulius pacientų srautus generuojančios Kardiologijos ir Akių ligų klinikos.

Galiausiai Klinikoms teko koreguoti planus. Vietoje planuoto, 500 automobilių talpinti galinčio statinio nuspręsta statyti kiek mažesnį – 300 vietų triaukštę aikštelę su galimybe automobilius statyti ant jos stogo.

Užtrukus projekto koregavimui ir derinimui net imta abejoti, ar „amžiaus statyba“ pramintai daugiaaukštei aikštelei iš viso lemta atsirasti.

Darbus planuojama baigti per 10 mėnesių

„Dabar pagrindinis mūsų tikslas – įsirengti statybos aikštelę, pasiruošti įvažiavimus, pasiruošti polių įrengimo darbams, atsivežti visą tam reikalingą įrangą“, – sakė daugiaaukštę automobilių aikštelę statančios bendrovės „Eikos statyba“ statybos direktorius Dovydas Norvaišas.

Polius gręžti numatoma jau pirmąją liepos savaitę, po to bus montuojamos kitos aikštelės konstrukcijos, įrengiamos perdangos.

„Norime šiais metais pabaigti visus konstrukcinės dalies darbus, kad jau kitų metų sausio – vasario mėnesiais aikštele būtų galima naudotis“, – sakė statybos direktorius Dovydas Norvaišas.

Šioje aikštelėje bus įrengta šiuolaikiška atsiskaitymo sistema. Automobiliui įvažiuojant bus nuskaitomas jo numeris, tad išvykstant reikės sumokėti už realiai išbūtą laiką. Šis apmokėjimo principas ypač naudingas tais atvejais, kai pas medikus atvykstantis žmogus tiksliai nežino, kiek laiko jam teks užtrukti.

„Eikos statybos“ atstovas D. Norvaišas minėjo, kad analogiškos sistemos įdiegtos ir bendrovės pastatytose automobilių saugyklose Vilniuje, prie Santaros klinikų.

Pacientų patogumui, daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje bus įrengtas liftas. Tai buvo esminė sąlyga rengiant projektą.

Kiek kainuos automobilio stovėjimas Kauno klinikų daugiaaukštėje aikštelėje, ar įkainis bus mažesnis, nei savivaldybės nustatytas valandinis tarifas, dar nėra žinoma. Sprendimą dėl kainos turės priimti Kauno klinikų vadovai.

Daugiaaukštės Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės statybų pradžia

Sukilėlių prospekte atsiras dar viena sankryža

Iškilus daugiaaukštei automobilių saugyklai, keisis ir transporto srautai šalia esančiame Sukilėlių prospekte.

Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras portalui „Delfi“ sakė, kad judriame prospekte bus įrengta šviesoforu reguliuojama sankryža, kuria automobiliai galės patekti į šią aikštelę bei išvykti iš jos.

„Lygiagrečiai su automobilių saugyklos statyba turės būti atliekami ir šie, infrastruktūros darbai, kad naujoji aikštelė būtų sujungta su miesto gatvių tinklu“, – sakė vienas Kauno savivaldybės vadovų P. Keras.

Paklausus, kaip keisis automobilių stovėjimo tvarka aplinkui Klinikas esančiose gatvelėse, kai ims veikti naujasis statinys, P. Keras svarstė, kad rinkliavą už stovėjimą vairuotojams greičiausiai teks mokėti ir toliau, apmokestinimas padės reguliuoti transporto srautus Klinikų prieigose.

„Ši, daugiaaukštė visų problemų neišspręs, tačiau situaciją gerokai palengvins. Dabar aplinkui Klinikas yra apie 500 automobilių stovėjimo vietų, baigus darbus jų skaičius padidės iki 800. Tikimės, kad išliekant rinkliavai aplinkinių namų gyventojai didelių nepatogumų dėl paliekamų automobilių nebepatirs“, – sakė P. Keras.

Statomos Kauno klinikų aikštelės vizualizacijos

Klinikų teritorijoje įrengs dvi aikšteles, praplatins kelią autobusams

Su automobilių statymo problema susiduria ne tik Kauno klinikų pacientai bei lankytojai, bet ir darbuotojai. Kai kurie jų savo automobilius palieka net Savanorių prospekte esančios „Hyper Maxima“ prieigose ir į darbą eina pėsčiomis.

Nors šiuo metu gydytojams leidžiama savo automobilius palikti pačių klinikų teritorijoje, tačiau laikui bėgant vietos čia liks vis mažiau.

„Jau baigėsi paskelbtas rangos konkursas, Klinikų teritorijoje bus įrengtos dvi „paprastos“, asfalto dangos aikštelės, talpinsiančios apie 200 automobilių. Šios stovėjimo vietos labiau orientuojamos į darbuotojus, gal dalis jų ploto teks ir pacientams. Tikiuosi, kad šį mėnesį pradėjus darbus per tris mėnesius jie bus baigti“, – Kauno Klinikų projektų vadovas Povilas Ruginis.

Įrengiant aikštelės taip pat bus platinami keliai, kad į Kauno megaligoninės teritoriją galėtų patekti visuomeninis transportas – didieji miesto autobusai. O ateities planuose – Klinikų teritorijoje įrengti dar vieną, 154 vietų automobilių stovėjimo aikštelę.

Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės vieta
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)