Už tai balsavo 110 Seimo narių, o vienas parlamentaras norėjo, kad įstatymas būtų laikomas iš viso nepriimtu.

Prezidento veto svarstys Biudžeto ir finansų komitetas, į Seimą šis klausimas grįš birželio 23-ąją.

G. Nausėda sako remiantis Kelių direkcijos pertvarką į valstybės įmonę, nes tai sudarys sąlygas efektyvinti jos veiklą ir diegti pažangią elektrinių kelių rinkliavų sistemą, tačiau jis pasisako prieš nuostatą, kad dauguma valstybės įmonės valdybos narių būtų valstybės tarnautojai.

„Kelių infrastruktūros sektoriui reikia stipraus šeimininko ir gerai sutvarkyto valdymo“, – pristatydamas veto teigė vyriausiasis prezidento patarėjas Jaroslavas Neverovičius.

Valdantieji tikisi, kad Seimas kitą savaitę nepalaikys prezidento veto. „Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs, kad prezidentui priimant sprendimą vetuoti pataisas, jam nebuvo paaiškintos jų priėmimo Seime priežastys, G. Nausėda esą taip pat nebuvo informuotas apie įregistruotas pataisas dėl įmonių valdybų sudarymo tvarkos pakeitimo.

Opozicijos atstovai sako, kad jie parems prezidento veto. Anot jų, iš valstybės atstovų sudarytos valdybos ne tik prieštarautų Lietuvos įsipareigojimams Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijai (EBPO), bet ir netenkintų valstybės institucijų, nes nėra norinčių valdybose dirbti darbuotojų.

Reaguodami į tai, kad Kelių direkcijos valdybą Seimas nutarė formuoti iš valstybės atstovų daugumos, valdantieji suskubo keisti ir kitų valstybės ir savivaldybių įmonių valdybų formavimą – Seimas gegužės pabaigoje priėmė svarstyti atitinkamas grupės parlamentarų parengtas Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo pataisas.

Dabar Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymas numato, kad į valdybas turi būti skiriami ne tik valstybės tarnautojai, bet ir nepriklausomi nariai – jie turėtų sudaryti ne mažiau kaip pusę narių, o bent penktadalį – darbuotojų atstovai.