Oro linijos esą turi parengti keleivių skraidinimo procedūras, kurios ne tik užtikrintų saugumą, bet ir būtų ekonomiškai perspektyvios, teigia Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vadovas Alexandre'as de Juniacas.

Tarp oro linijų bendrovių planuojamų priemonių nėra reikalavimo palikti vidurines vietas lėktuvuose tuščias, tvirtina A. de Juniacas.

„Tuščios sėdynės nepadidina saugumo, tačiau ekonominis tokios priemonės poveikis būtų visiškai katastrofiškas“, – sakė jis, pabrėždamas, kad oro linijos būtų priverstos didinti bilietų kainas nuo 50–100 proc.

Diskusijose Jungtinių Tautų (JT) Tarptautinėje civilinės aviacijos organizacijoje ir tarp didžiųjų šalių siekiama parengti bendrą visame pasaulyje sveikatos priežiūros procedūrą.

Oro linijų ir oro uostų besiimamos priemonės, A. de Juniaco teigimu, nebus panašios į „taisyklių kratinį“, kaip buvo po 2001 m. rugsėjo 11-osios teroro išpuolių, kuomet „al-Qaeda“ teroristai užgrobė keturis lėktuvus ir juos sudaužė Jungtinėse Valstijose.

Tarp siūlomų priemonių yra privalomos sveikatos deklaracijos, temperatūros matavimai, prievolė dėvėti kaukes oro uosto terminaluose ir lėktuve, supakuotų patiekalų tiekimas, reguliarus orlaivių kabinų dezinfekavimas ir bagažo apribojimai.

Oro linijos tikisi, kad šios priemonės, kartu su pačių orlaivių oro filtravimo sistemomis, užtikrins tiek keleivius, tiek valstybių vyriausybes, jog skrydžiai gali būti atnaujinti ir nesukūrus vakcinos nuo COVID-19.

IATA prognozuoja, kad aviacijos mastai į prieškrizinį lygį sugrįš ne anksčiau nei 2023 m. Oro linijos jau skelbia apie dešimčių tūkstančių darbuotojų atleidimus.

A. de Juniaco teigimu iki šiol dėl pandemijos sukeltos krizės „trys ar keturios“ oro linijos jau bankrutavo, tarp jų „Virgin Australia“, kuri balandį paskelbė esanti nemoki.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)