Anot jo, eismas taip pat bus perorganizuojamas į savotiškas „kilpas“, t.y. bus vienpusis, siekiant išvengti tranzitu vykstančių automobilių, taip pat automobiliams bus visiškai uždarytos keturios gatvės.

Vilniuje nuo liepos 1 dienos įvedamas kilpinis eismas, uždaromos keturios gatvelės: Savičiaus, Stiklių, Gedimino prospekto pradžia prie Katedros ir Vilniaus gatvės pradžia nuo Islandijos gatvės“, – teigė V. Mitalas.

Anot jo, minėtos gatvės bus skirtos lauko kavinėms, pėstiesiems ir dviratininkams. Vicemeras spaudos konferencijoje teigė, kad kilpinis eismas bus įvestas nuo liepos, o gatvės bus uždarytos jau nuo kitos savaitės.

Eismo pokyčiai Vilniuje
Foto: Vilniaus miesto savivaldybė

Kaip aiškinama savivaldybės pranešime spaudai, nuo liepos mėnesio Vilniaus senamiesčio branduolys bus padalytas į keturias zonas, kuriose eismas vyks tik į vieną pusę. Kiekviena zona turės savo įvažiavimus ir išvažiavimus, tačiau eismas tarp šių zonų nebus įmanomas.

Kitaip tariant, judėjimas senamiestyje vyks kilpomis – atvažiavę iš vienos pusės, išvažiuosite irgi toje pačioje pusėje, kirsti senamiesčio tranzitu nebepavyks. Savivaldybės atliktų tyrimų duomenimis, iki šiol piko metu senamiestyje net 40 proc. eismo sudarydavo tranzitinis srautas, kuris tik kerta senamiestį, nesustoja jame ir jam nesuteikia jokios vertės.

Keturios kilpos arba zonos aplink jas bus vadinamos pagal pagrindinius įvažiavimus į jas – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Išnyks ir galimybė ratu apvažiuoti Vilniaus rotušę – nors prie jos bus galima atvykti trimis skirtingomis kilpomis, tačiau čia jos nesusikirs, eismo srautai bus atsieti.

Nuo kitos savaitės draudžiama važiuoti 4 gatvėmis

Jau nuo kitos savaitės visomis dienomis bus uždaromas eismas šių gatvių atkarpomis: Savičiaus gatvėje (tarp Augustijonų g. ir Savičiaus g. 6 namo, kur iki šiol eismas buvo uždaromas tik savaitgaliais), Stiklių gatvėje (atkarpoje nuo Stiklių g. 7A iki Gaono g. 10), Gedimino prospekte (dalyje tarp Vilniaus ir T. Vrublevskio gatvių, su galimybe pristatyti prekes rytais nuo 4 iki 11 val.).

Keisis ir judėjimas Vilniaus g. atkarpoje tarp Islandijos ir Labdarių g. – bus uždarytas patekimas nuo Islandijos g. pusės ir didesnė gatvės dalis bus skirta pėstiesiems ir lauko kavinėms. Tačiau gyventojams privažiavimas išliks nuo Labdarių g.

Minėtų gatvių uždarymas pėstiesiems numatytas šiltuoju sezonu – iki šių metų spalio 1 d. Po to bus vertinama, ar šiuos sprendimus taikyti kasmet.

Anot Vilniaus miesto mero Remigijau Šimašiaus, sprendimas priimtas „po didelių diskusijų ir analizių“, kurios parodė, kad tranzitu senamiestį kerta apie trečdalis visų čia vykstančių automobilių. Tai, pasak mero, sukelia daug nepatogumų gyventojams.

„Tai yra didelis nesusipratimas, nes tikrai senamiestis nėra palei autostradą stovinti degalinė, kur tu užsuki ir pro ją pravažiuoji. Tai yra vieta, į kurią mes kviečiame atvykti ir iš kurios po to reikia sklandžiai išvykti“, – sakė jis.

„Aišku, tai reikštų, kad senamiestį daliai žmonių tektų apvažiuoti, gal kažkam tai reikštų minute ar dviem pailgėjusią kelionę. Tačiau senamiesčio išsaugojimui, visos atmosferos ir puoselėjimui, aš manau, tai yra būtinas žingsnis“, – pridūrė meras jis.

R. Šimašius pabrėžė, kad gyventojams ir verslui bus sudaromos visos galimybės patekti į namus ar darbo vietas. Anot jo, tai sukurs „naujas galimybes verslui“, taip pat pagerins pėsčiųjų padėtį. Vis dėlto meras pripažino, kad sprendimas uždaryti gatves sudarys nepatogumų dviejuose Vilniaus gatvės kiemuose ir dalyje Totorių gatvės automobilius statantiems gyventojams ir prašė jų bei visų vilniečių supratingumo.

„Noriu visų paprašyti supratingumo, šiek tiek kantrybės ir atidumo, nes, natūralu, kiekvienas pokytis sukuria tam tikrų iššūkių prisitaikyti, koks čia tas įvažiavimas, rasiu ar nerasiu, kaip pakeisti tradicinius maršrutus. Bet aš tikrai neabejoju, kad po keleto paeksperimentavimų visi ras savo geriausius maršrutus ir galės džiaugtis pakeistais sprendimais“, – patikino jis.

Mero teigimu, pirminiai planai buvo ribojimus įvesti nuo kitų metų, tačiau planus pakoregavo įvestas karantinas, kai sumažėjus automobilių nuspręsta „išnaudoti progą“. Jis sako, kad kol kas bus apsiribota šiais sprendimais, tačiau ateityje gali būti svarstoma uždaryti ir daugiau gatvių.

Savivaldybės vadovai pabrėžia, kad šie pakeitimai nepaveiks viešojo transporto, t.y. čia ir toliau kursuos mažieji elektriniai autobusai. Kartu žadama ir toliau spręsti, kaip atskirti pėsčiųjų srautus nuo dviračių ir paspirtukų.

Vilniaus vadovai taip pat žada atidžiai reaguoti į gyventojų skundus ir skirti ypatingą dėmesį galimam triukšmui gatvėse įsikursiančiose lauko kavinėse.

Kaip rašoma pranešime, žmonių judėjimo pokyčius senamiestyje atidžiai analizuos ir viešojo transporto ekspertai – planuojama, kad ateityje atsiras daugiau viešojo transporto maršrutų į senamiestį ir po jį, bus įrengta naujų stotelių, o senamiesčio prieigose pagal galimybes kursuos aplinkai draugiškas viešasis transportas.