Konkurencijos taryba pripažįsta, kad dėl šio sandorio koncentracijos laipsnis Klaipėdos uosto konteinerių rinkoje keičiasi reikšmingai, tačiau dėl vykdomos koncentracijos dominuojanti padėtis, anot jos, nebus sukuriama ar sustiprinama.

Tokį sprendimą Konkurencijos taryba priėmė įvertinusi potencialią konkurenciją Klaipėdos uoste, augančias konteinerių krovinių apimtis, Klaipėdos jūrų uosto konkurenciją su kitais jūrų uostais, galimybę krovinių transportavimą jūra iš dalies pakeisti geležinkelio transportu ir autotransportu, taip pat atsižvelgusi į tai, kad konteinerių krovos paslaugos sudaro nedidelę dalį tarp visų konteinerinių krovinių pervežimų paslaugų.

Koncernui "Achemos grupė" priklausanti „Klasto“ skelbusi dar iki lapkričio vidurio numatanti užbaigti derybas dėl konteinerių terminalo turto pardavimo.

Koncerno prezidentas Bronislovas Lubys yra teigęs, kad atsisakyti konteinerių verslo nutarta dėl uoste augančios vidinės konkurencijos ir poreikio stiprinti bendrovės pozicijas.

"Klasco" perspektyvą vertinome atsižvelgdami į tai, kad uoste statomas trečiasis konteinerių terminalas. Į šiaurinės uosto dalies modernizavimą daug investavusi "Klasco" turi beveik 30 mln. litų skolų, todėl koreguoti ekonominę situaciją siaurinant paslaugų apimtis šiuo metu palankus metas", - anksčiau komentavo B. Lubys.

Prieš maždaug šešerius metus „Klasco“ į konteinerių terminalo statybą investavo 130 mln. litų.

Klaipėdos terminalo grupė teigia konteinerių terminalą perkantgi dėl išaugusių krovos darbų apimčių jos turimoje teritorijoje, be to, siekiama diferencijuoti ir plėsti savo veiklą Lietuvos rinkoje bei geriau aptarnauti klientus.

Biržoje kotiruojama "Klasco" prognozuoja šiemet viršysianti planuotas 115 mln. litų pajamas, o iki metų pabaigos perkrauti iš viso 9,25 mln. tonų krovinių – 28,5 proc. daugiau nei 2004 metais (7,2 mln. tonų).

"Klasco" per devynis šių metų mėnesius uždirbo 13 mln. litų neaudituoto grynojo pelno, pernai tuo pačiu laikotarpiu buvo patirta 9,4 mln. litų nuostolių. Lyginamuoju laikotarpiu pajamos išaugo 44,8 proc. - nuo 72,1 mln. iki 104,4 mln. litų.

"Klasco" pagal devynių mėnesių krovos rezultatus Klaipėdos uoste užėmė 43 proc. rinkos - dešimtadaliu daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Šiuo metu "Klasco" turi 6 terminalus: ro-ro (jūrų perkėlą), konteinerių, generalinių krovinių, birių trąšų, skystų trąšų ir birių produktų (grūdų).

2004 metais "Klasco" pajamos pagal Verslo apskaitos standartus sumažėjo 12,7 proc. - iki 96,647 mln. litų, uždirbta 38 tūkst. litų grynojo pelno. Iš pernai gauto pelno akcininkams išmokėta 11,4 mln. litų dividendų.

Šaltinis
Šias biržos ir makroekonomikos apžvalgas rengia finansų maklerio įmonė “Snoras-Jūsų tarpininkas” (tel. 8-37 322995).
“Snoras – Jūsų tarpininkas”
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją