Pasak „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ vadovo Karolio Sankovskio, Kauno mazgas bus intensyviausia dalis „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje, todėl skelbiant naują ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursą, ketinama suplanuoti ir statyti ne vienkelį, o dvikelį europinio standarto geležinkelį.

„Idėjai abu kelius tiesti iškart, išskyrus Kauno hidroelektrinės teritoriją, kurioje tiesiog nėra galimybės nutiesti du kelius, pritarė Europos Komisija bei partneriai Latvijoje ir Estijoje, tad jokių kliūčių numatytiems pokyčiams nenusimato“, – pranešime sakė K. Sankovskis.

Pagal Europos Komisijos patvirtintą pirminį planą ruože Rokai-Palemonas pirmuoju statybų etapu iki 2026 metų turėjo būti rekonstruota esama plačioji vėžė, o šalia tiesiama nauja europinė. Kitu etapu, suintensyvėjus traukinių eismui, po 2026 metų ruože Rokai-Palemonas buvo numatyta nutiesti antrąjį europinį kelią.

Visiems dalyviams pasiūlius per didelę kainą, „Lietuvos geležinkeliai“ nutraukė pirmąjį ruožo Rokai-Palemonas rangos darbų konkursą ir nusprendė skelbti naują.

Anot K. Sankovskio, naujas konkursas rangos darbams ruože Rokai-Palemonas įtakos bendram „Rail Baltica“ darbų grafikui neturės.

Ruožas Palemonas-Rokai yra viena iš keturių Kauno geležinkelio mazgo dalių: be šio, dar yra Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai, Kaunas-Palemonas.

Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 metų rugpjūtį, Jiesia-Rokai ruožas – 2018 metų spalį, nuo Kauno iki Palemono pernai atlikti pagrindiniai darbai, o šiemet planuojama baigti likusius darbus.

870 kilometrų ilgio „Rail Baltica“ nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos numatoma nutiesti iki 2026 metų. Projektą įgyvendina bendra Estijos, Latvijos ir Lietuvos įmonė „RB Rail“.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)