Didžiausi iššūkiai Baltijos šalių logistikos rinkoje 2020 m. – degalų sąnaudos ir Mobilumo paketas, rašoma pranešime spaudai.

Vienas iššūkių, su kuriais šiemet susidurs logistikos rinka, – didesnės degalų sąnaudos. Per pastaruosius 12 mėnesių degalų kaina išaugo 3,36 proc., ir tai, tikėtina, padidins ne tik degalų priemokas, bet ir transporto sąnaudas.

„Matome, kad šie pokyčiai paveiks ne tik mūsų verslą, bet ir kitas pramonės šakas, turės įtakos žemės ūkiui, viešajam transportui, prekybai degalais“, – pabrėžia „GEFCO Baltic“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Andrejus Rubininas.

Mobilumo paketas (vadinamasis taisyklių rinkinys, kuriuo siekiama reguliuoti ES transporto pramonę) neabejotinai atsidūrė pramonės dalyvių dėmesio centre.

Kaip rašoma, Baltijos šalių importuotojams, eksportuotojams bei prekybininkams jis gali atsiliepti teigiamai ir padidinti transporto prieinamumą bei lemti mažesnius tarifus Vidurio Europos ir Baltijos šalių prekybos keliams. Antra, sprendimai dėl tranzito srautų tarp Europos ir NVS šalių, apimantys krovinių perskirstymo (angl. „cross dock“) operacijas, gali tapti patrauklesni: gabenant į Baltijos šalis sumažės pirminio etapo sąnaudos. Įmonės, kurios verslo Europoje atsisakys, galbūt persiorientuos į skirtingas rinkas, padidindamos turimų transporto priemonių parkų pajėgumus.

Deja, Mobilumo paketas turi ir įvairių trūkumų, kurie turės įtakos ir Baltijos šalims.

„Iš tiesų, Baltijos šalių antrosios šalies logistikos modelio (2PL) vežėjai bus mažiau konkurencingi, palyginti su jų kolegomis iš ES nepriklausančių šalių. Gali sumažėti vykdomų operacijų skaičius, o tarpvalstybiniai prekybos srautai – būti prarasti, nes ne ES vežėjai nebus reguliuojami pagal ES institucijų įgyvendinamą Mobilumo paketą.

Be to, tikėtina, kad kai kurios įmonės negalės aptarnauti savo klientų neįtraukdamos Rytų Europos vežėjų, o tai gali atsiliepti ekonomikai ir prekybai. Mažesnės periferinių šalių įmonės iš Lietuvos, Latvijos, Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos gali nutraukti veiklą ir sumažinti reikalaujamus transporto pajėgumus, o didesnės – reaguoti įkurdamos naujų įmonių Vidurio Europoje“, – rašoma pranešime.

Kaip nurodoma, ši situacija gali turėti reikšmės ir visam „GEFCO Baltics“ transporto logistikos verslui, mat, nemažai Lietuvos vežėjų dirba Vidurio Europoje. Tai reikštų prastesnį turimų sunkvežimių panaudojimą arba didesnius tarifus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)