„Iš visų transporto įmonių pasirinkta „Girteka Logistics“ dėmesiui pritraukti, kadangi jau šiandien esame didžiausia Europos transporto kompanija ir toliau visus stebiname sėkmingu augimu visose rinkose“, – dar sakė jis.

Vasario 12 dieną „Zweites Deutsches Fernsehen“ (vok. Antroji Vokietijos Televizija, ZDF) paskelbė reportažą, kuriame nagrinėjamos vilkikų vairuotojų problemos Europoje. Vaizdo įraše rodomas ir Vilniuje pakalbintas baltarusis Vladimiras Apalinskis.

Vladimiras Apalinskis
Foto: Stopkadras

„Dažniausiai būna taip, jog grįžti, kad gautum likusią pinigų dalį. Tuomet gaunu pora šimtų eurų. To niekuomet neužtenka, – pasakoja jis. – Sutartyje numatytas minimalus atlyginimas. Tą minimumą ji sumoka, tačiau likusią dalį moka grynais. Todėl jie gali sau pasilikti, kiek tik nori.“

ZDF taip pat kalbėjosi su Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininku Audriumi Cuzanausku.

„Nė vienas iš 89 tūkst. vairuotojų negauna teisingo atlygio. Išties nė vienas. Turime 500 teismo bylų, kur žmonės neatgauna savo pinigų“, – pasakojo jis.

A. Cuzanauskas pasakojo, kad vairuotojai neišmano įstatymų, kurie juos gina.

„Tai yra šiuolaikinė vergystė. Jei tau lūžo koja ir tau sako, kad turi dirbti, jiems nerūpi tavo sveikata ir kas už tai mokės“, – kalbėjo jis.

Audrius Cuzanauskas
Foto: Stopkadras

ZDF negavo „Girtekos“ komentaro.

Neužsiima lobizmu

Komentuodamas ZDF reportažą K. K. Mortensenas pastebėjo, kad jame kalbama apie situaciją visame transporto sektoriuje.

„Europos transporto industrija yra labai fragmentuota – daugiau nei 90 proc. įmonių turi mažiau nei 10 vilkikų ir tik 1 proc. įmonių turi daugiau nei 50 vilkikų, kas yra itin didelis susiskaldymas.

Esant tokiai rinkai, faktas, kad „Girteka Logistics“ turi daugiau nei 7,4 tūkst. vilkikų, padaro mus didžiausia ir labiausiai matoma transporto įmone Europoje. Artėjant Mobilumo paketo terminui, konkurencinė kova tarp senojo Europos žemyno ir naujojo – intensyvėja.

„Girteka Logistics“ niekada nepateikė oficialių pasisakymų ir neužsiiminėjo lobizmu, nesiekiant daryti įtakos šioms deryboms, tačiau būtent mūsų įmonė tapo diskusijos objektu“, – sakė jis.

Pašnekovas aiškino, kad Lietuvos įmonės dydis ir matomumas lemia tai, kad „Girteka“ tampa išskirtiniu užsienio žiniasklaidos dėmesio objektu.

„Mes palaikome visas spaudos atstovų iniciatyvas kelti klausimus dėl sąžiningos konkurencijos, skaidrumo ir teisinių procesų vykstančių transporto sektoriuje.

Pateikiu aiškią poziciją: „Girteka Logistics“ vykdo veiklą, kuri atitinka įstatymus, visas taisykles, normas ir standartus visose įmonės verslo šakose, visose šalyse kuriose mes veikiame.

Jeigu nutinka taip, kad padaromas pažeidimas, mes, kaip įmonė, prisiimame atsakomybę, mokomės iš klaidų ir dedame visas pastangas jas taisyti diegiant moderniausias verslo valdymo sistemas ir nuolat investuojant į mūsų žmones ir kokybiškus procesus“, – sakė K. K. Mortensenas.

Jis dar pridūrė, kad reportažą rengęs Christianas Bockas iš tiesų kreipėsi į „Girteka Logistics“ dėl informacijos pateikimo.

„Tačiau, kadangi esame nusprendę neįsitraukti į Mobilumo paketo diskusijas, atitinkamai nusprendėme netapti Europos transporto įmones reprezentuojančiu balsu dėl temų, paskelbtų video, todėl su visais klausimais nukreipėme į Lietuvos transporto asociaciją „Linava“, – sakė jis.

Juridinių asmenų registro duomenimis, „Girteka“, „Girteka logistics“, „Girteka fleet“ ir „Girteka cargo“ akcininkas – įmonė „ME investicija“, kuri priklauso Edvardui Liachovičiui ir Mindaugui Railai. „Delfi“ projekto „Lietuvos turtingiausieji“ duomenimis, E. Liachovičius valdo apie 100 mln. eurų turto, o M. Raila – 907 mln. eurų.

„Sodros“ duomenimis, keturios „Girtekos“ įmonės bendrai turi apie 1160 darbuotojų.

Plačiau apie apie transporto sektoriuje dirbančių imigrantų iš trečiųjų šalių problemas A. Cuzanauskas yra pasakojęs interviu „Delfi“.