Pasak savivaldybės Investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėjo Algirdo Svirsko, per metus Druskininkų mieste ir priemiestyje 17 dyzelinių autobusų perveža 1,8 milijono keleivių, todėl bent dalį jų norima pakeisti ekologiškais.

„Pravažiuoja 1 mln. kilometrų, sunaudojama apie 200 tonų dyzelinio kuro. O mes tai kurortas. Norime, kad švarus oras būtų pas mus visada ir stengiamės, kad kuo mažiau taršūs automobiliai važinėtų“, – BNS sakė A. Svirskas.

Savivaldybė šią savaitę paskelbė šešių autobusų pirkimo konkursą, jam paraiškų laukia iki kovo 2 dienos.

Žemagrindžiai autobusai turi būti bent 55 vietų, juose turi būti bent viena vieta neįgaliesiems. Visi jie turi būti nauji, vieno gamintojo ir vieno modelio.

A. Svirsko teigimu, autobusų vertė sieks apie 2,5 mln. eurų, tačiau savivaldybei jie nekainuos, nes 1,8 mln. eurų skirs Europos Sąjunga, o likusią dalį sumokės partnerė bendrovė „Kautra“.

„Autobusai priklausys „Kautrai“, bet finansavimo sąlygose parašyta, kad bent penkerius metus turi būti teikiama paslauga su tais autobusais. Jei atsitiktų taip, kad pasibaigus tai sutarčiai vykdysim konkursą naujam vežėjui ir laimėtų ne „Kautra“, tai numatėm, kokiom sąlygom turėtų parduoti“, – sakė A. Svirskas.

Be kita ko, savivaldybė planuoja skelbti dar vieną konkursą įsigyti mažesnių elektrinių autobusų.

„Yra regione sutaupyta 560 tūkst. eurų Europos lėšų. Tai jei pridėtume dar 15 proc. būtinojo pridėjimo ir PVM, būtų apie 800 tūkst eurų. Prašome, kad irgi leistų tuos pinigėlius panaudoti, kad mažesnius autobusiukus įsigytume, apie 24 ir daugiau vietų“, – sakė A. Svirskas.

Jo teigimu, tikimasi, jog pirmieji šeši autobusai keleivius pradės vežioti 2021 metais, kai Druskininkuose vyks Pasaulio lietuvių sporto žaidynės.

Pernai penkis nedidelius elektrinius autobusus įsigijo Vilnius, tris – Tauragė. Abu miestai pirko užsienio gamintojų mašinas, tuo metu Klaipėda įsigijo du pirmuosius lietuviškus elektrinius autobusus „Dancer“, pagamintus Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovėje „Vėjo projektai“.