Ukraine International Airlines“ skrydis 752 buvo vykdomas lėktuvu „Boeing 737-800“, kuris sudužo netrukus po pakilimo trečiadienio rytą, pražudydamas visus keleivius bei įgulą. Ši orlaivių šeima vadinama „737 NG“ (NG – Next Generation, liet. naujoji karta) ir iki 2017 m., kai debiutavo „737 Max“, buvo reikšmingas „Boeing“ pelno šaltinis.

Pirmą kartą į dangų pakilęs 1967 m., „Boeing Co. 737“ tapo perkamiausiu pasaulyje komerciniu lėktuvu. „737 Max“ yra ketvirtoji „737“ modelio karta, pirmoji jį išmėgino „Lion Air“ dukterinė bendrovė. Indonezijos pigių skrydžių kompanija pirmąją „737 Max“ katastrofą išgyveno 2018 m. spalį, kai skrydžio 610 lėktuvas nuskendo Javos jūroje. „Ethiopian Airlines“ priklausantis „737 Max“ sudužo dar po penkių mėnesių, visame pasaulyje paskatindamas atšaukti šio modelio eksploataciją.

Nors „737 Max“ buvo gavęs beveik 4700 užsakymų iš daugiau nei 100 avialinijų, tik maža dalis buvo pristatyta prieš jį atšaukiant, o tai reiškia, kad keli vežėjai visame pasaulyje tebenaudoja „737 NG“ serijos lėktuvus. Tinklalapis planefinder.net teigia, kad sudužęs „Ukraine International Airlines“ orlaivis „737-800“ avialinijoms buvo pristatytas tik 2016 m. liepą.

Populiarus avialinijų darbinis arklys „737 NG“ turi vieną aukščiausių saugumo įvertinimų tarp visų orlaivių. Iš daugiau nei 7000 lėktuvų, kurie buvo eksploatuojami per pastaruosius 20 su viršum metų, tik septyni patyrė mirtinų katastrofų, rodo „Boeing“ duomenys. Pasak „Boeing“ tinklalapio, „737-800“ talpina 189 keleivius, palyginus su didžiausiu 230 vietų modeliu „737 Max“.

„Boeing“ suprojektavo „737 Max“ siekdamas konkuruoti su naujausiu „Airbus SE“ siauro kėbulo modeliu „A320neo“, kol įvykusios katastrofos neprivertė atšaukti visų naujųjų lėktuvų. „CFM International“, bendra „General Electric Co.“ ir Prancūzijos „Safran SA“ įmonė, yra vienintelė variklių tiekėja abiem „737“ serijos lėktuvams.

2011 m. paviešinęs „737 Max“ planus „Boeing“ skaičiavo, kad patobulintas vieno praėjimo lėktuvas per du dešimtmečius kompanijai padės užimti pusę 2 trilijonų dolerių vertės rinkos. Jis turi didesnius variklius, yra labiau automatizuotas, pasižymi didesniu diapazonu ir sunaudoja mažiau degalų.

„Boeing“ nutarė, kad senesnio „737“ modelio pilotams, norintiems valdyti „Max“, pakaks trumpo kompiuterinio kurso, tačiau antradienį rekomendavo avialinijoms apmokyti „Max“ pilotus simuliacinėse treniruotėse.

Šiuo metu „Boeing“ sustabdė „737 Max“ gamybą ir bando iš Federalinės aviacijos administracijos gauti leidimą toliau jį eksploatuoti, tačiau tam priešinasi JAV įstatymų leidėjai.

Ukrainos oro linijos: prie Teherano sudužęs lėktuvas buvo patikrintas prieš dvi dienas

BNS rašė, kad Ukrainos tarptautinių oro linijų lėktuvas „Boeing 737“, kuriam trečiadienį sudužus netoli Teherano žuvo 176 žmonės, buvo pagamintas 2016 metais, o vos prieš dvi dienas buvo patikrintas.

„Lėktuvas buvo pagamintas 2016 metais, oro linijos jį gavo tiesiogiai iš [„Boeing“] gamyklos. Praėjusį kartą planiniai lėktuvo techninės priežiūros darbai buvo atlikti 2020 metų sausio 6 dieną“, – sakoma Ukrainos tarptautinių oro linijų pareiškime.

Lėktuvas, skridęs reisu PS752 iš Teherano į Kijevą, 6 val. 10 min. Irano (4 val. 40 min. Lietuvos) laiku pakilo iš Imamo Khomeini (Chomeinio) tarptautinio oro uosto Teherane, o po kelių minučių dingo iš radiolokatorių ekranų.

Lėktuvas sudužo Teherano provincijoje. Visi keleiviai, daugiausia iraniečiai bei kanadiečiai, ir įgulos nariai žuvo.