Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys. Darbai 19 kilometro ilgio geležinkelyje kainavo 9,4 mln. eurų. Juos atliko Estijos kapitalo geležinkelių tiesimo įmonė „Vitras-S“.

Bėgiai šiame ruože buvo išardyti daugiau nei prieš dešimt metų, tuomet teigus, jog jie yra nesaugūs. Atstatyti ruožą iki šių metų pabaigos „Lietuvos geležinkeliai“ įsipareigojo Europos Komisijai, 2017 metais skyrusiai įmonei beveik 28 mln. eurų baudą.

Metų pradžioje „Lietuvos geležinkeliai“ pažadėjo ruožą atstatyti, darbų pradžią skelbė ir Lietuvos, Latvijos bei Lenkijos šalių susisiekimo ministrai, susirinkę simboliniame renginyje Mažeikiuose. „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška renginio metu svečiams pažadėjo ruožą atstatyti iki metų pabaigos. Bendrovės vadovas džiaugiasi, kad pažadas buvo išpildytas – laiku ir pagal numatytą biudžetą.

„Džiaugiuosi, kad praeityje padaryta klaida pagaliau yra ištaisyta – geležinkelio bėgiai vėl sujungė Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje. Šis 19 km ruožas mums yra svarbesnis nei vien tik 19 km geležinkelio linijos. Tai yra santykių tvirtumo ir verslo vystymo pamatas mums ir mūsų partneriams. Tikiu, kad drauge kursime tvarią ateitį“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ vadovas.

Šis ruožas didžiausią naudą suteiks Lenkijos naftos koncerno PKN ORLEN valdomai naftos perdirbimo produktų gamyklai Mažeikiuose. Šiuo ruožu naftos produktais užpildytos cisternos geležinkeliu į Latviją keliaus gerokai trumpesniu atstumu nei keliauja šiandien. Iki šiol į Latviją jie buvo vežami per Šiaulius ir Joniškį.

„Mūsų verslas bus sėkmingesnis, o tai reiškia papildomas pajamas tiek mums, tiek į Lietuvos valstybės biudžetą“, – pranešime sako „Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas.

Vykdant darbus ruože buvo paklota 19,081 km geležinkelio, taip pat atstatyti ar suremontuoti kiti kelio statiniai – 5 pervažos, 5 tiltai, 3 pralaidos, išvalyti vandens nuvedimo grioviai, atstatyta eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių sistema. Atstatytu ruožu jau važiuoja pirmieji bandomieji traukiniai, o reguliarus prekinių traukinių eismas bus atnaujintas 2020-ųjų pradžioje.

, juos atliko Estijos kapitalo geležinkelių tiesimo įmonė „Vitras-S“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (46)