„2019–ieji mums buvo pliusiniai pagal balansą, tačiau padirbėti visiems teko iš peties. Tiek pačiai „Kautrai“, tiek jos įmonių grupei, kurioje turime apie 1200 darbuotojų. Dirbame tikrai stabiliai, sistemiškai. Kas mėnesį stebim situaciją ir dėl pelno, ir dėl geresnio keleivių aptarnavimo, aiškinamės, ką dar turime nuveikti. Ir darbuotojus šiemet mokėme, ir transporto priemones atnaujinome“, – vardino Eltos pašnekovas.

Jis pabrėžė, kad vairuotojo darbas yra viešas, žmonės tuoj pat pamato kitų klaidas, tuo pačiu ir vairuotojai mato, ką reikėtų kitaip organizuoti, kad rezultatas būtų dar geresnis, keleiviai patenkinti.

Tiesa, bendrovės vadovas užsiminė, kad pastaraisiais metais labai pasigendama darbuotojų lojalumo. Taip, įmonėje pasirūpinta, kad vairuotojai darbe nepriekaištingai atrodytų, naujos uniformos irgi tarsi ragina juos pasitempti. Bet kai kam, vos pradėjus dirbti ir pamačius, ką realiai reiškia vežioti keleivius, laikytis ne tik Kelių eismo taisyklių, bet ir grafiko bei kultūringo aptarnavimo normų, kyla noras mesti darbą ir skubėti dairytis jo kitur, kur gal bus lengviau. Todėl kaita „Kautroje“ neišvengiama, tačiau, pasak L. Skardžiuko, šiuo metu vairuotojų šiai įmonei netrūksta, bet „trūksta gero personalo“. Kaip ir daugelyje kitų įmonių.

„Dirbame nuosekliai savo darbą, nors keleivių vežėjų rinkai vis labiau daro įtaką ir geležinkelis, ir lėktuvai. Deja, ir besikeičiantys įstatymai neprideda verslininkų darbui stabilumo. Bet kur pavyksta, ten stengiamės dalyvauti, laimėti konkursus, plėsti savo veiklos erdves. Tad kalbant apie šiuos, besibaigiančius metus, galima paminėti mūsų darbus Alytuje. Laimėjome savivaldybės skelbtą konkursą ir visiškai pertvarkėme Alytaus transportą, kartu ir elektroninio bilieto, informacines sistemas. Žmonės šiame mieste dabar dažniau renkasi kelionėms viešąjį transportą, todėl per metus vien pajamos padidėjo apie 15 procentų“, – bene svarbiausią „Kautros“ 2019 metų darbą minėjo įmonės generalinis direktorius.

Eltai priminus, kad ta pati „Kautra“, su kurios vardu labiau asocijuojasi keleivių pervežimas tarpmiestiniais ar tarptautiniais maršrutais, keletą pastarųjų metų Kaune vežiojo žmones vadinamaisiais „maršrutukais“ – mažaisiais autobusais, tačiau kaip tik šiemet to atsisakė, L. Skardžiukas taip paaiškino, kad tai buvo nuostolinga veikla.

„Per penkerius metus iš to patyrėme 2 milijonus eurų nuostolių. Miestui siūlėme įvairius variantus, kaip galėtume darbą tęsti toliau, nes vienai įmonei nuostolių našta tikrai nepakeliama. Tačiau savivaldybė šią paslaugą „permetė“ savai bendrovei – „Kauno autobusams“, ir mes pasitraukėme iš miesto. Kitą vertus, savivaldybė nustato sąlygas, ji gali kompensuoti savos įmonės išlaidas, tad tiek vasario 16-ąją, ar kovo 11-ąją bei per kitas šventes keleivius galima vežioti nemokamai. „Kautra“ – pelno siekianti įmonė, jos paslaugos mokamos. Jei į kokią akciją ar savivaldybės kvietimą, pavyzdžiui, nemokamai atvežti vilniečius švęsti į Kauną, geranoriškai reaguojame ir vežame, tai – savo pelno sąskaita“, – kalbėjo „Kautros“ vadovas.

ELTA primena, kad šių metų pabaigoje Lietuvos centrinei valdžiai „palaiminus“ galimybę jau nuo kitų metų šalies savivaldybėms labiau naudotis savo įsteigtų įmonių paslaugomis, (nereikės paslaugų teikėjų konkursų, neliks konkurencijos, rinkos įtakos, nustatant kainas, ir jos priklausys „nuo šefo“), L. Skardžiukas abejoja, ar iš to laimės viešojo transporto keleiviai.

„Abejoju, ar keleiviai turės geresnes kainas, kai savivaldybės eis į tiesioginius sandorius su savomis įmonėmis. Na, taip, privačiam transportui sumažės savivaldybėse veiklos, jei tik tos savivaldybės turi savas įmones. Tos, kurios tokių įmonių neturi, ir toliau skelbs konkursus. Pavyzdžiui, taip darys Kauno rajono, kuriame mes jau ne vienerius metus sėkmingai dirbame, savivaldybė.

Tie tiesioginiai savivaldybių sandoriai „Kautros“ plėtros planų neturėtų stabdyti. Esame pasirašę naujų transporto priemonių pirkimo sutarčių, ir kitąmet turėsime papildomai apie 20 modernių autobusų. Plėsim ryšius su turizmo kompanijomis. Stebėsim situaciją, ir kur skelbs konkursus, ten dalyvausim. Toliau stiprinsime savo ryšius su Skandinavijos bei kitomis rinkomis, nors ir ten rizikos vežėjams ganėtinai daug yra dėl skirtingų vietos sąlygų ir dėl bendros ES politikos, taikomos šiam verslui. Tačiau tikiu, kad ir ateinantys metai mūsų bendrovei bus neblogi, – pasistengsime“, – naujienų agentūrai ELTA sakė L. Skardžiukas, Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos prezidiumo narys, „Kautros“ bendrovės generalinis direktorius.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)