„Konkurso pailgėjimo laikotarpis įvedė į situaciją, kad, neleidžiant atlikti šitų pirkimų, Lietuva praranda galimybę gauti virš 200 mln. eurų ES lėšų. Ir dėl tos priežasties priėmiau sprendimą ir šiandien pasirašiau leidimą konkurso elektrifikacijai vykdyti“, – žurnalistams ketvirtadienį sakė J. Narkevičius.

J. Narkevičius kritikavo, kad konkursas užsitęsė nuo 6 mėnesių iki 2 metų ir buvo sustambintas, todėl auditas bus atliekamas toliau.

„Projekto auditas dar neužbaigtas. Mes įvertinome konkurso pasiruošimo eigą, o pravedimo procedūros įvertinimas bus atliktas, kai galima bus atlikti ir gauti informaciją, susijusią su konkursine medžiaga“. – tikino susisiekimo ministras.

Pasak jo, dėl to, kad konkursas nebuvo suskaidytas į dalis, Lietuvos ir užsienio šalių įmonės neteko galimybės dalyvauti konkurse.

„Tai galėtų daryti įtaką kainų sumažinimui ir konkurencingumo didinimui“, – sakė J. Narkevičius.
Jis taip pat teigė, kad audito metu bus „įvertinti asmenys, dėl kurių buvo nustatyti nuostoliai arba paveiktas konkurso būdas.” Tačiau ministras neįvardijo, kokie tie asmenys.

„Tai bus nustatyta po audito užbaigimo. Kadangi auditas dar nesibaigė ir dabar konstatavome situaciją, o ne priežastis, dėl kokių asmenų, tai nenorėčiau dabar (įvardyti. – ELTA)”, – sakė ministras.

„Lietuvos geležinkelių” korporatyvinės komunikacijos vadovo Tomo Digaičio teigimu, įmonė lauks, kol pasibaigs konkurso apskundimui numatytas terminas. „Mes lauksime, kol pasibaigs apskundimo terminas, ir pasirašysime sutartį (su laimėtoju. – ELTA)“, – Eltai teigė jis.

ELTA primena, kad elektrifikacijos konkursą laimėjo Ispanijos įmonė „Elecnor“ su partneriais. Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys–Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš Europos Sąjungos fondų.

Kaip anksčiau sakė „Lietuvos geležinkelių” generalinis direktorius Mantas Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor.“

J. Narkevičius prieš kurį laiką kritikavo sprendimą sujungti konkursą ir vykdyti jį skelbiamų derybų būdu.

Jis tikino, kad „Lietuvos geležinkeliai“ laiku neužbaigė viešųjų pirkimų procedūrų, vėluoja pateikti ir parengti dokumentus dėl finansavimo, o dėl to nukeliami paraiškų pateikimo terminai, stringa projekto įgyvendinimas. Anot ministro, taip pat kyla rizika, kad projektas neteks ES lėšų.

Kaip nurodo „Lietuvos geležinkeliai“, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.