Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vežėjai trečiadienį 11 val. nedideliu greičiu suks ratus po Vilniaus centrą. Numatoma, kad automobiliai, inscenizuodami verslo laidotuves, judės Gedimino prospektu – pro Seimą, kai kurias ministerijas ir Vyriausybę, iki Katedros aikštės, tada A.Goštauto gatve grįš link Seimo.

Žinių radijo eteryje „Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius teigė, kad numatyta 10–12 vilkikų eilė. Skelbiama, kad dalį jų vairuos patys savininkai, tačiau prie dalies vairo sės ir vairuotojai.

Tuo metu Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija ir Vairuotojų profesinė sąjunga rengia oponuojantį protestą prie Vyriausybės. BNS rašė, kad žmonės bus užsirišę baltą juostą ar bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net ir su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.


Vairuotojams siūlo po 100 eurų

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančauskienė Žinių radijo eteryje kalbėjo, kad vežėjų asociacija „Linava“ protestuoja prieš savo darbuotojus, didesnes jų socialines garantijas. Anot jos, kelis metus bandyta tartis su „Linava“, bet valdžia pamatė, kad darbdaviai nenori derėtis su profesinėmis sąjungomis, tad ir ryžosi priimti sprendimus.

„Buvo pateikta Lietuvos banko analizė, kuri iki 2,5 padidinus koeficientą, jei galiotų, verslui tai neatneštų žalos. Manytume, kad Lietuvos banko duomenys turėtų būti tikslūs, jiems nedaro įtakos jokios jėgos: nei verslo sektorius, nei valstybė“, – replikavo J. Jančauskienė į verslininkų teiginius apie galimą verslo griūtį.

Ji pridėjo, kad dalis vežėjų yra sąžiningi darbdaviai, bet ne visi.

„Šiuo metu darbo užmokestis sudaro tik trečdalį, viskas eina per dienpinigių sistemą, kurie nėra darbo užmokesčio dalis. Puikiai žinome, kad 70 proc. šiame sektoriuje dirba trečiųjų šalių piliečiai, nes mūsų lietuvių darbo jėga tampa jau per brangi, nebenori jie dalintis pelnu“, – kalbėjo ji.

Vairuotojų atstovė taip pat informavo, kad darbdaviai vairuotojams siūlo pinigų, kad šie sutiktų sėsti už vilkiko vairo ir stotų į darbdavių protesto pusę.

„Tikrai skatinome variuotojus nesėsti, bet vairuotojų tarpe pasigirdo informacija, kad verslas siūlo 100 eurų už parodinę jų akciją, už pasivažinėjimą po Vilniaus senamiestį“, – teigė ji.

„Linava“: vairuotojų socialinės garantijos ne blogesnės nei dirbusių ugniagesių Alytuje

„Linavos“ asociacijos generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius Žinių radijuje patvirtino, kad dalį vilkikų vairuos patys savininkai. Anot jo, įprasta, kad smulkiesiems tenka ir patiems sėsti už vairo, vykti į reisą. Pasak jo, akcija turėtų trukti iki valandos laiko.
M. Atroškevičius tikino, kad nebuvo jokių derybų, sprendimas didinti koeficientus priimtas skubotai, pažeidžiant teisės aktų priėmimo tvarką.

„Jei mes gyvename civilizuotoje valstybėje, norime, kad valdžia gerbtų verslą, kuris vis dėlto išlaiko valdžią, o ne valdžia išlaiko verslą. Paskutiniais metais nepriimtinas mums tas požiūris, kad nuolat priešinamos grupės, požiūris į verslą yra keistokas“, – teigė jis ir sakė, kad verslas vaizduojamas kaip blogis.

Jis taip pat piktinosi, kad vežėjai vaizduojami kaip oligarchai.

„Juos pateikia kaip oligarchus, stambaus verslo atstovus, o 85 proc. mūsų vežėjų smulkūs–vidutiniai. Procesai tokie pat, kaip vyko prieš 10–15 metų su prekyba. Jei norime, kad smulkus verslas išnyktų ir liktų galbūt 10 stambių transporto įmonių, galbūt taip ir atsitiks. Šiandien žmonės to nesupranta, rodo tuos transporto verslo atstovus visus kaip kažkokius oligarchus“, – sakė jis.

Žinių radijo eteryje M. Atroškevičius taip pat pareiškė, kad vairuotojams suteikiamos socialinės garantijos yra ne blogesnės nei ugniagesių.

„Šiandien socialinės garantijos vairuotojų nėra blogesnės už socialines garantijas tų pačių gaisrininkų, kurie gesino Alytuje gaisrą“, – teigė jis.

Vyriausybė spalį nutarė, kad komandiruojamų darbuotojų dienpinigiai nuo kitų metų sausio bus neapmokestinti, jei jų alga siekia 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA). Dabar yra taikomas 1,3 MMA koeficientas.