Stovėjimo apmokestinimas problemos neišsprendė

Apie tai, jog Kauno klinikų prieigose būtina spręsti vis aktualesne tampančią automobilių statymo problemą, diskutuojama jau seniai.

Dėl vietų trūkumo kenčia ne tik pacientai, kurie priversti sukti ratus ieškant laisvos vietos, bet ir aplinkinių namų gyventojai. Neretai pasitaiko atvejų, kai užstatomi įvažiavimai į jų kiemus, automobiliai tiesiog paliekami ant pėsčiųjų takų.

Kauno savivaldybės sprendimas apmokestinti automobilių stovėjimą šalia Klinikų esančiose gatvelėse problemos neišsprendė. Automobilių srautai tolyn nepasislinko, kai buvo tikėtasi, o stovėjimo vietų taip pat nepadaugėjo.

Dėl stovėjimo vietų trūkumo „kaltos“ ir istoriškai susiklosčiusios aplinkybės. Toje vietoje, kur tarpukariu iškilo Kauno klinikos, plytėjo laukai. Sovietmečiu pradėjus formuotis privačių namų kvartalams jų gatvės buvo projektuojamos pagal to meto supratimą bei standartus – gana siauros. Niekas negalėjo pagalvoti, jog ateityje automobilių skaičius drastiškai didės, o klinikos virs megaligonine, į kurią pacientai vyks iš visos šalies.

Po konflikto su gyventojais aikštelė taps mažesne, nei planuota

Kauno klinikų vadovybė prieš keletą metų nusprendė savomis lėšomis statyti daugiaaukštę, mokamą, kelis šimtus automobilių talpinsiančią aikštelę. Esą tai vienintelė išeitis, kaip išvaduoti pacientus ir lankytojus iš nesibaigiančių kančių.

Vieta šioms statyboms buvo pasirinkta šalia Sukilėlių prospekto esančiame žemės sklype. Čia, kur kadaise buvo žiedas troleibusams apsisukti, dabar veikia nuolatos automobiliais pergrūsta aikštelė.

Ši vieta pasirinkta dar ir dėl to, nes šalia – didžiulių pacientų srautų sulaukiančios Kardiologijos ir Akių ligų klinikos.

Pradžioje planuota įrengti 500 automobilių talpinsiančią keliaaukštę saugyklą, tačiau susidurta su vietos gyventojų pasipriešinimu. Šalia esančių namų savininkai pareiškė nenorintys, kad jų pašonėje iškiltų jiems nepatrauklus statinys, įvairioms instancijoms rašė skundus.

Klinikoms teko mažinti planuojamos statyti aikštelės gabaritus. Nuspręsta vietoje planuotų 500 vietų įrengti ženkliai mažiau, 300 vietų triaukštę aikštelę su galimybe automobilius statyti ant jos stogo.

Planuojamos Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės vieta
Foto: DELFI / Rafael Achmedov


Beliko tik gauti leidimą ir pradėti statybas

Statybos pradžią vėlino ne tik šalia gyvenančių kauniečių prieštaravimai, užtruko ir projekto rengimo procedūros. Pirmąjį projektą parengę specialistai ir Kauno klinikų atstovai nesusitarė dėl jo koregavimo sąlygų.

„Teko skelbti naują konkursą projektavimo ir rangos darbams. Jį laimėjo bendrovė „Eikos statyba“. Jau įvyko viešas projektinių pasiūlymų svarstymas, jiems pritarta. Dabar baigiamas derinti techninis projektas, bus kreiptasi į miesto savivaldybę dėl leidimo statybai išdavimo“, – DELFI sakė Kauno klinikų projektų vadovas Povilas Ruginis.

Pacientų patogumui, daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje bus įrengtas liftas. Tai buvo esminė sąlyga rengiant projektą.

Planuojamos statyti Kauno klinikų aikštelės vizualizacijos
Foto: DELFI

Mokės už realiai praleistą laiką

Kauno klinikų atstovas P. Ruginis pasakojo, jog iškilsiančioje aikštelėje bus įdiegta šiuolaikiška laiko apskaitos ir atsiskaitymo sistema.

Įvažiuojant į vidų bus nuskaitomi automobilių valstybiniai numeriai, o sumokėti už stovėjimą teks prieš išvažiuojant iš jos. Laikas, kurį automobilis praleido aikštelėje, bus apskaičiuojamas automatiškai, be žmogaus įsikišimo.

„Tokios sistemos labai patogios, jas diegiame ir kitose mūsų aikštelėse. Taip taupomas žmonių laikas, jiems nereikia pirkti bilietų, kaip būdavo anksčiau. Mokama tik už tą laiką, kuriam automobilis buvo paliktas mokamoje vietoje. Tai patogu žmonėms, nes į klinikas atvykstantiems pacientams sunku planuoti, kiek laiko truks vizitas“, – sakė P. Ruginis.

Planuojamos Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės vieta
Foto: DELFI / Rafael Achmedov

Darbus baigti ketinama per 10 mėnesių

Klinikų atstovas vylėsi, kad visi projekto derinimai bus gretai baigti, o gavus statybos leidimą darbai šioje vietoje prasidės jau pavasarį. Su bendrove „Eikos statyba“ pasirašytoje sutartyje numatytas darbų terminas – 10 mėnesių, tad aikštelę viliamasi baigti kitais metais.

„Tai bus didelis palengvinimas ne tik mūsų pacientams ir lankytojams, bet ir mūsų kaimynams, šalia gyvenantiems kauniečiams. Jie nuolatos skundžiasi siaurose gatvelėse paliekamais automobiliais. Kauno savivaldybė buvo minėjusi apie planus šią problemą spręsti įrengiant automobilių stovėjimą draudžiančius ženklus.

Tačiau šie pokyčiai, išvaduosiantys aplinkines gatvelės, turėtų įvykti tik pastačius mūsų aikštelę“, – kalbėjo Kauno klinikų atstovas.

Sukilėlių prospekte įrengs naują sankryžą

Kauno klinikoms pastačius 2,6 mln. Eurų vertės 300 vietų aikštelę, jai pradėjus funkcionuoti, neišvengiami kils kita problema – piko metu naujoje vietoje formuosis transporto spūstys.

Kiek anksčiau Kauno savivaldybėje jau diskutuota, kaip pagerinti eismo sąlygas šioje vietoje. Įrengti nauji šviesoforai, perkeltos pėsčiųjų perėjos. O dabar, panašu, jau bręsta planai įrengti naują sankryžą. Tai nemažai kainuosianti, tačiau neišvengiama būtinybė.

„Svarstydami kitų metų biudžetą, sieksime numatyti lėšas, kurias investuosime įrengdami modernią sankryžą Sukilėlių prospekte ties būsima daugiaaukšte stovėjimo aikštele, kad patekimas ir išvažiavimas iš jos būtų sklandus ir greitas, o tuo pačiu ir netrukdytų kitiems eismo dalyviams. Tai bus patogiau ne tik pacientams, lankytojams bei Klinikų darbuotojams, bet ir patiems kauniečiams, gyvenantiems Kauno klinikų prieigose“, – apie būsimus planus pertvarkyti šalia klinikų esantį Sukilėlių prospektą portalui DELFI sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Planuojamos Kauno klinikų automobilių stovėjimo aikštelės vieta
Foto: DELFI / Rafael Achmedov

Ateities planuose – dar kelios aikštelės

Su automobilių statymo problema susiduria ne tik Kauno klinikų pacientai bei lankytojai, bet ir darbuotojai. Kai kurie jų savo automobilius palieka net Savanorių prospekte esančios „Hyper Maximos“ prieigose ir į darbą eina pėsčiomis.

Tad ateityje, centrinėje klinikų dalyje, prie Traumų ir skubios pagalbos centro planuojama statyti būtent jiems skirtą daugiaaukštę aikštelę, jau parengti projektiniai pasiūlymai.

Nors šiuo metu gydytojams leidžiama savo automobilius palikti pačių klinikų teritorijoje, tačiau laikui bėgant vietos čia liks vis mažiau.

„Pažvelgus į klinikų teritoriją atrodo, kad čia driekiasi didžiuliai, neužstatyti plotai. Tačiau pradėjus statyti naujus gydomuosius korpusus, dėl būtinų išlaikyti atstumų, mūsų turėti plotai labai susitraukė“, – DELFI sakė P. Ruginis.

Dar vieną keliaaukštę aikštelę galvojama įrengti prie pagrindinio klinikų korpuso, toje vietoje, kur ir šiuo metu galima palikti automobilius. Jau parengti projektiniai pasiūlymai.

„Tačiau visus darbus planuojame atlikti etapais. Pradžioje statome vieną aikštelę, o paskui stebėsime situaciją kaip ji užsipildo, ar trūksta vietų ir spręsime dėl naujos aikštelės statybų“, – minėjo Kauno klinikų projektų vadovas P. Ruginis.