DELFI jau anksčiau rašė, kad šių metų spalio 16 dieną Vyriausybė priėmė nutarimą didinti nuo 1,3 iki 1,65 koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio (MMA) dydį, kurį mokant darbuotojui gali būti mokama didesnė nei 50 proc. darbo užmokesčio dydžio neapmokestinamųjų dienpinigių suma.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas ir „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius spaudos konferencijoje pabrėžė, kad tuo atveju, jei išties bus taikomas 1,65 koeficientas, transporto įmonės stipriai nukentės nuo tokio sprendimo, o visas įmonių uždirbtas pelnas galimai atsidurs valstybės kišenėje, o pačius verslininkus paliks tuščiomis.

Kaip tikino, krovinių tarptautiniais kelių maršrutais įmonėse šiandien Lietuvoje dirba apie 70 tūkst. vilkikų vairuotojų, todėl koeficiento didinimas iki 1,65 sektoriui kainuotų iki 270 mln. Eur per metus.

„Mums būtų labai skausminga. Mūsų įmonė turi apie 1 tūkst. darbuotojų, tai pasiskačiavome, kad mums didėtų apie 3,5 mln. Eur, o tai yra labai daug, jeigu žinome, kad pelningumas buvo apie 2 mln. Šios išlaidos tiesiog suvalgys mūsų pelną.

2017 m. yra iš viso visų įmonių buvo sumokėta 170 mln. mokesčių, o šiai dienai, jei atsiras koeficiantas, bus sumokama apie 280 mln.

Normaliai transporto sektorius nieko ir neuždirbtų, tik turėtų susimokėti mokesčius“, – galimas pasekmes vardijo jis.

T. Jurgelevičius kalbėjo ir apie tai, kad vis dažniau Lietuvos transporto sektorius dairosi į kitas šalis, kur yra geresnės sąlygos verslui, nėra taikomų koeficientų.

„Kai padaugini iš tokių sumų yra verta pagalvoti, ar Lietuvoje verta turėti transporto verslą ar augti“, – sakė jis.

Jam pritarė ir „Linava“ atstovas Tomas Garuolis.

„Pasekmės yra sunkiai prognozuojamos. Remiantis „Linava“ duomenimis, pernai sektorius uždirbo 170 mln. Eur pelno, o šitas padidėjimas jį ir suvalgys.

Išgyvens – kelios įmonės, kurios dirba su autovežiais, labiau nišinės sferos, bet visas sektorius bus prarastas ir tai yra pavojus nacionaliniam saugumui.

Tai, kas dabar vyksta su koeficiento didinimu yra sunkiai suprantama“, – tikino vežėjų atstovas.

Įmonės „Savesta Consulting“ atstovai Vytautas Turek ir Ignas Volbikas konferencijos metu patvirtino, kad vien jų įmonė į Lenkiją šiandien jau perkėlė daugiau nei 60 transporto kompanijų iš Lietuvos.

Taip pat jie vardijo, kad pagrindinės priežastys, kodėl transporto kompanijos persikelia į Lenkiją yra susijusios su geresnėmis verslo sąlygomis.

„Lenkija pagal kaštus yra optimali, nes pats steigimas, licencijos reikalavimai, tos sąnaudos yra mažesnės nei kitose šalyse. Kai įmonė įsisteigia, ji turi šansus gauti finansavimą iš pat pradžių. Taip pat mobilumo paketas – Lenkija yra geografiškai palankesnė pagal grįžimo reikalavimą, o tuščių kilometrų būtų mažiau nei į Lietuvą. Dėl dienpinigų, Lenkijoje nėra koeficiento. Taip pat Lenkijoje yra didelė ir konkurencinga draudimų rinkoje“, – sakė vienas atstovų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (208)