Valstiečiai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė trečiadienį registravo Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymą, kuriuo siūloma tokį mokestį taikyti transporto priemonės valdytojui iki jos įregistravimo Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Vyriausybės rengtas ir Seimo atmestas projektas buvo numatęs, kad mokestis būtų mokamas automobiliui keičiant savininką.

DELFI rašė, kad Valstiečių ir žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis spalio pabaigoje buvo užsiminęs apie naują automobilių mokesčio versiją, po to, kai Seimas atmetė ilgai Vyriausybės rengtą mokesčio projektą.

Naujoje mokesčio versijoje numatyta ir mokesčio dydžio lentelė. Kaip ir buvo siūloma anksčiau, mokesčio dydis priklausytų nuo automobilio išmetamo CO2 kiekio. Siūlomos mokesčio sumos – gerokai mažesnės: pavyzdžiui maksimalus mokesčio dydis dyzelinį variklį turinčiam automobiliui siektų 760 eurų (anksčiau buvo siūlomas maksimalus 1400 eurų mokestis).



Valstybės biudžetą papildys 15 mln. eurų

Kaip nurodoma LVŽS frakcijos pranešime spaudai, registruoto projekto tikslas – kartu su kitomis priemonėmis, vykdant mokestinę politiką formuoti visuomenės įpročius renkantis transporto priemonę, atkreipti dėmesį į transporto priemonių sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai ir skatinti rinktis mažiau taršius automobilius, taip mažinant poveikį aplinkai, žmonių sveikatai ir klimato kaitai.

„Mokestį siūloma mokėti vieną kartą, prieš atliekant pirmąjį automobilio registravimą Lietuvoje, apskaičiuojant mokesčio dydį, mokėtina suma buvo susieta su automobilio taršumu. Kuo labiau palankus aplinkai automobilis – tuo mokestis yra mažesnis. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.

Projektu siekiame, kad dalis surinktų mokesčių mokėtojų pinigų būtų panaudota aplinkosauginiais tikslais – jomis būtų skatinamas netaršaus transporto įsigijimas, kitos oro taršos prevencijos priemonės“ – teigia Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Valius Ąžuolas.

Seimo narės Agnės Širinskienės teigimu, pasirinktas mokesčio modelis siekia subalansuoti visų interesus.

„Jis neuždeda nepakeliamos naštos automobilių vartotojams, kaip kad iki šiol siūlytos priemonės, o kartu asmenis ragina susimąstyti apie tai, kad jie gali rinktis mažiau taršų automobilį. Antra vertus, mokestis padės įgyvendinti „teršėjas moka“ principą – daugiau mokės tie, kurių automobilių tarša yra didesnė, tad taip bus įgyvendinti ir aplinkosauginiai reikalavimai, kylantys iš Europos Sąjungos teisės“ – sako Seimo narė Agnė Širinskienė.

Tikimasi, kad įstatymo projektas bus netrukus pateiktas ir pradėtas svarstyti Seime. Planuojama, kad jis įsigalios kartu su kitų metų biudžetu.

Skaičiuojama, kad už tokius automobilius kaip VolkswagenPassat (2010 m., kaina apie 5000 EUR, Benzinas: 1800 cm3 (118 kW),CO2 emisija – 160 g/km) tektų mokėti 80 eur., o tų pačių metų Lexus RX 450 h (kaina apie 17000 EUR, Benzinas: 3500 cm3 (204 kW) CO2 emisija – 250 g/km) – 260 eur. Populiarus Volkswagen Golf automobilis (2010 m., kaina apie 4000 EUR, Dyzelinas : 1600 cm3 (77 kW) CO2 emisija – 107 g/km) iš viso nepatektų į apmokestinamų automobilių kategoriją, o jo benzininės versijos savininkui, kuris pirmą kartą automobilį įregistruoja Lietuvoje tektų mokėti 80 eurų vienkartinį mokestį.

Pakartotinių registracijų metu, kai keičiasi Lietuvoje jau registruoto automobilio savininkas, registracijos mokestis nebūtų imamas.

Seimo narių registruotame projekte taip pat numatyta, kad iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė parengia Miškų sodinimo programą, paskiria ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustato, kokia motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.