Pirmasis apie tai paskelbė lrt.lt naujienų portalas.

Mokestis už automobilio taršą numatomas atsižvelgiant į tai, ar automobilis varomas dyzelinu, benzinu, ar turi dujų įrangą. Priklausomai nuo to ir nuo išmetamų teršalų kiekio, skiriasi ir mokesčio dydis.

Pirminiame plane daugiausiai (1400 eurų) buvo siūloma apmokestinti dyzelinius automobilius, kurie viršija 351 gramą CO2. Atnaujintame ši suma sumažėjo iki 1280 eurų.

Vertinant tokią pačią benzinu varomų automobilių taršos ribą, mokestis padidėjo nuo 590 iki 610 eurų. Daugiau turėtų mokėti ir dujomis varomų automobilių vairuotojai – 549 eurus, vietoje anksčiau buvusio 531 euro.


„Maždaug per vidurį buvo nevienodi intervalai. Galbūt pirminiame projekte taip atsitiko per neapsižiūrėjimą, įsivėlė techninė klaida. Daug kas komentavo, kodėl mokesčio dydis kinta nevienodai. Todėl buvo nuspręsta peržiūrėti ir padaryti sistemingus intervalus“, – LRT.lt paaiškino Aidas Juozapaitis, Aplinkos ministerijos Ekonominių priemonių taikymo politikos skyriaus vyriausiasis specialistas.

Aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos patarėjas Justas Jaskonis DELFI sakė, kad pirmas viešai aptartas variantas turėjo techninių klaidų, kurios dabar buvo ištaisytos. „Pirminis variantas turėjo skaičiavimo klaidų. Didėjant taršai – mokestis didėjo nevienodais tempais. Dėl to susilaukėme kritikos, atkreipėme dėmesį ir ištaisėme“, – teigė patarėjas.