„Žadėjo, kad išasfaltuos kelią... Neįmanoma, dulkės visur eina. Visi kaimynai pasipiktinę. Juodkaimiuose ant gero asfalto naują ištiesė – visi pakraupę. Nuo Josvainių iki Kunionių to vieškelio ne tik neasfaltuoja, bet net ir negreideriuoja. Duobės ant duobių, pravažiuoti negalima. Lietus palijo – išplovė. Vos ne kas savaitę dviračiui padangą reikia montuoti per tuos akmenis. Žada žada, kad lies, ir laikraščiuose rašė, bet niekas nieko taip ir nedaro. Žmona siekė, stengėsi, kad išlietų asfaltą, bet jau dveji metai, kai ji mirusi, o asfalto taip ir nėra. Kam žadėt?“ – pyktį liejo vyras.

Savivaldybė ne prie ko

Siekiant išsiaiškinti situaciją kreipėmės į Kėdainių rajono savivaldybę. Tačiau „Rinkos aikštei“ atsiųstame atsakyme nurodoma, jog ši problema – ne jos kompetencijoje.

„Juodkaimiuose mes nedarėme jokių darbų, matyt, skaitytojo klausimas yra apie valstybinės reikšmės kelius. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) žemėlapyje yra pažymėta, kad 2019 m. bus atliekamas kelio Nr. 3514 asfaltbetonio dangos atnaujinimas, – rašoma savivaldybės atsakyme. – Atsakyti gali Lietuvos automobilių kelių direkcija. Kelias Nr. 2031 Juodkamiai–Kunioniai–Kampai II patenka į 2018 asfaltuojamų žvyrkelių programą.“

Paklausus apie tai, kodėl net nėra greideriuojamas minėtas žvyrkelis, savivaldybė nurodė kreiptis į AB „Kelių priežiūra“ Kėdainių kelių tarnybos vadovą Tomą Glebavičių.

Greideriuoti ne visada suspėja

Susisiekus su tarnybos vadovu, jis teigė, jog vadovaujasi normatyvais, kuriuose yra nurodytas minimalus greideriavimo kiekis – per 32 darbo dienas sugreideriuoti kelią, kokios būklės jis bebūtų – geras ar blogas.

„Mes šiuos reikalavimus vykdome. Minėtas kelias tikrai yra greideriuojamas. Kartais būna taip, kad oro sąlygos yra nepalankios, tada žmonės sako, kad jūs pravažiavot, bet nieko iš to gero. Tačiau prižiūrime kelius taip, kaip nurodyta normatyvuose, – tikino T. Glebavičius. – Suprantame tuos gyventojus, nes visi nori gerais keliais važinėti. Žvyrkeliai yra toks dalykas: čia gerai, o čia užlijo ir vėl blogai.“

Paklaustas, ar negalima palaukti palankesnių oro sąlygų, kad darbas nenueitų perniek, pašnekovas sakė, kad žvyrkelių yra nemažai ir vienu kartu ne visada spėjama juos visus sutvarkyti.

„Kai oro sąlygos tampa palankesnės, stengiamės lyginti pačios prasčiausios būklės kelius. Pavyzdžiui, po savaitgalio, kai lijo lietus, greideris išvažiavo į tris vietas. Tai vienas seniūnaitis pirmą kartą šiais metais net paskambino padėkoti, kad nugreideriavome kelią“, – pasidžiaugė tarnybos vadovas.

Anot T. Glebavičiaus, tiesioginių skundų tarnyba sulaukia vieną du kartus per savaitę.

„Bendraujame su seniūnaičiais, seniūnais. Nevadinu skundais, kai žmonės paskambina pasiteirauti, kada galėsime kelią sugreideriuoti. Yra keletas žmonių, kurie prevenciškai paprašo, kartais autobusų stotys perduoda tokių pranešimų. Būna ir tokių, kurie skambina pasipiktinę, kad važiuoja 90 km/h greičiu ir jiems vis tiek labai blogas kelias, nors važiuojant žvyrkeliu toks greitis apskritai yra neleistinas“, – stebėjosi pašnekovas ir pridūrė, kad į žmonių pranešimus visada yra atsižvelgiama.

LAKD: „Prevencinė priežiūra svarbi valdant kelių infrastruktūrą“

Kalbant apie dviejų minėtų kelių asfaltavimą, LAKD pasiteiravome, kokia iš tiesų yra situacija ir ar buvo tiesiamas asfaltas ant vis dar gero kelio.

„Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3514 Gėluva–Jankūnai–Juodkaimiai ruože nuo 21,082 iki 22,420 km. buvo vykdomi paprastojo remonto-paviršiaus apdaro įrengimo darbai. Šiais darbais atstatomi dangos skersiniai nuolydžiai, sutvarkomi dangos įtrūkimai, prailginamas dangos ilgaamžiškumas bei sustabdoma tolimesnis dangos irimas, duobių atsiradimas“, – atsiųstame atsakyme paaiškino LAKD.

Pasiteiravus, kada ketinama tiesti asfaltą nuo Josvainių iki Kunionių, pažymima, jog kelio Nr. 2031 Juodkaimiai–Kunioniai–Kampai II ruožo nuo 0 iki 3,8 km asfaltavimui pirkimai jau buvo skelbti 2018 m. spalį ir 2019 liepą (pakartotinai), tačiau neįvyko dėl per didelės kainos. Nuspręsta skelbti pirkimą projekto parengimui. Kai projektas bus parengtas, bus skelbiamas pirkimas darbų atlikimui.

Skaitytojui nesuprantama ir tai, kodėl iš pradžių nebuvo nutiestas asfaltas ant žvyrkelio, o tik paskui keičiama kito asfalto danga, tačiau LAKD turi savų argumentų.

„Kelių su asfalto danga remontas vyksta atsižvelgus į gautus tyrimo rezultatus, siekiant pailginti kelių dangos tarnavimo laiką. Neatlikus tokio tipo remonto, pažaidos progresuoja eksponentiškai, ir tai sąlygoja didesnių investicijų poreikį. Prevencinė priežiūra svarbi valdant kelių infrastruktūrą“, – užtikrino LAKD.