„Situacija transporto sektoriuje blogėja, tai rodo ir tarptautiniai duomenys“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė V. Sutkus

„Kelių sektorius apskritai patiria drastišką nuosmukį, nebijau šito žodžio. Prarasta apie 3 tūkst. darbo vietų, įmonės jau trečius metus dirba nuostolingai, įskaitant pačias didžiausias. Jeigu imtume didžiąsias kelininkų įmones, tai darbuotojų skaičius šiemet sumažėjo apie 15 proc.“, – sakė jis.

V. Sutkus teigia palaikęs buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio norą skaidrinti transporto sektorių, tačiau pabrėžia, kad kova su korupcija neatnešė apčiuopiamų rezultatų.

DELFI primena, kad tarp R. Masiulio ir V. Sutkaus vadovaujamos LVK pernai buvo per bėgusi juoda katė, kai tuomet susisiekimo ministro pareigas einantis R. Masiulis apkaltino konfederacijos narį jam grasinus.

„Iš Susisiekimo ministerijos girdėjome, kad transporto sektorius yra skaidrinamas. Tačiau (...) realių rezultatų nematome, nėra nei nubaustų, nei nuteistų, yra tik kolektyviniai kaltinimai visam sektoriui“, – teigė V. Sutkus.

Pasak jo, specialistų skaičius ir kompetencijos Kelių direkcijoje mažėja, pagrindinis dėmesys skiriamas auditavimui.

Rokas Masiulis

„Bendradarbiavimą keičia auditavimas. Auditas, baudos, tuo metu pinigai guli stalčiuose, pinigai nepanaudojami, kelių būklė prastėja“, – teigė LVK prezidentas.

Pasak Klaipėdos tarybos nario, buvusio uosto vadovo Arvydo Vaitkaus, jaunimas nebesirenka inžinerinių specialybių, dėl to transporto sektoriuje mažėja kompetencijos.

„Kalbėdami apie siekiamą šalies progresą, negalime nematyti kompetencijų mažėjimo. Turbūt ne tik transporto srityje, bet apskritai valstybiniame sektoriuje. Tai yra rimta problema, jaunimas nebestoja, yra atrenkami žmonės iš įvairių kitų profesinių sričių“, – teigė A. Vaitkus.

„Man susidaro įspūdis, kad valstybiniame sektoriuje vyksta labai rimta rimta degradacija“, – sakė jis.

Tuo metu asociacijos „Lietuvos keliai“ tarybos narys Virgaudas Puodžiukas sako, kad ministerijos ir Kelių direkcijos tikslas turėtų būti plėtoti ir prižiūrėti valstybės turtą.

„Matėme didelį dėmesį auditams, kas savaime suprantama nėra blogai, bet mano supratimu, ministerija ir direkcija turėtų atsiskaityti, tačiau jų tikslas yra plėtoti ir prižiūrėti valstybės turtą“ – sakė V. Puodžiukas.

„Čia, mano nuomone, yra pagrindinis jų uždavinys, o ne galbūt iškelti negeroves, ką buvęs vadovas padarė. Tam yra įvairios tarnybos, teismai, baudžiamasis kodeksas ir manau, kad visi turėtų būti įvertinti pagal savo nuopelnus“, – teigė jis.

V. Puodžiuko teigimu, iš naujojo ministro Jaroslavo Narkevičiaus stebuklų tikėtis neverta, nes daugiausia nuveikti gali ne ministras, o profesionalai.

„Lietuvoje susidaro įspūdis, kad žmonės tiki stebuklais ir galvoja, kad ateis naujas ministras ir nubaus blogiečius, iškels į dienos šviesą. Tačiau pasaulis seniai pasitiki daugiau profesinėmis asociacijomis, inžinierių sąjungomis, profesionalais, kurie iš tikrųjų gali kažką padaryti ir nuveikti“ – sakė V. Puodžiukas.

Nepaisant to, jis sako besitikintis, kad ministras sugebės pritraukti geriausius specialistus į susisiekimo sektorių ir išspręsti čia kylančias problemas.