Baltijos transporto profesinės sąjungos „Solidarumas“ vadovas Gintaras Čiužas, teigė, kad derybos su nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ vis dar vyksta, o profsąjungos prašė Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) įsikišimo į derybas.

„Derybos su „Linava“ vyksta. Sunkiai, bet vyksta. Atostogų metas. Rugsėjo 5 d. žadame susėsti, sudėlioti sutartį, ką susiderėjome. Laukiame iš Lietuvos banko koeficientų paskaičiavimo, nuo jų priklausys ir dienpinigiai. Dabar viena profsąjunga atsitraukė į šalį ir liko „Solidarumas“, – sakė G. Čiužas.

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė užsiminė norinti matyti SADM dalyvavimą derybose.

„Buvome susitikę su „Solidarumo“ vadovybe ir kalbėjome šia tema dėl pačių derybų. Šiuo metu sutarę, kad laukiama Lietuvos banko informacijos. Formuojame bendrą mūsų su „Solidarumo“ poziciją, kurią pristatę tik tada galėtume atnaujinti derybas. Norėtume prašyti, kad ministerija ar ministras galėtų būti tarpininku mums derantis“, – teigė I. Ruginienė.
Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė sakė, kad ministerija į šias derybas kištis negali.

„Tai nestabdo derybų, kad nėra Lietuvos banko analizės. Nesitikėkime, kad čia kažkas bus, profsąjungos tiesiog prašo didesnių darbo užmokesčių ir dėl to reikia tartis, o Lietuvos banko tyrimas galėtų būti tik pagalba“, – teigė E. Radišauskienė.

ELTA primena, kad po to, kai iš kolektyvinių derybų su „Linava“ pasitraukė Transporto profesinių sąjungų forumas, profsąjungų atstovai teigė, kad šios derybos turėtų būti skelbiamos nutrūkusiomis.

„Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis praėjusio posėdžio metu sakė, kad yra planas iki rugsėjo 16 dienos pasirašyti kolektyvinę šakinę sutartį, kaip ir buvo tartasi iš pat pradžių.
Tačiau Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė sakė, kad, iš derybų pasitraukus vienai šaliai, turėjo būti inicijuotos naujos derybos.

Tuo metu I. Ruginienė sakė, kad profsąjungos nepasirašys susitarimo, kuris blogina darbo sąlygas.

„LPK anksčiau pasakė, kad nepasirašys kolektyvinės sutarties, kuri blogina darbo sąlygas darbuotojams. To mes laikomės, todėl, kai buvo sutartis, kuri blogina sąlygas, mes pasakėme „ne“. Atėjome kalbėti apie didesnį darbo užmokestį, geresnes darbo sąlygas ir socialines garantijas, bet gavome atvirkštinį variantą. Kalbėti ir girtis, kad susitarėme 50 eurų padidinti atlyginimą, čia ne vieta ir ne laikas“, – anksčiau sakė I. Ruginienė.

Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė sakė nemananti, kad sąlygos darbuotojams tarpiniame projekte būtų pablogintos.

ELTA primena, kad Vyriausybė yra sakiusi, jog minimalus koeficientas, nuo kurio vairuotojams yra mokami dienpinigiai, galėtų būti didinamas iki dviejų MMA (šiuo metu jis siekia 1,3 MMA). Profsąjungos šiam pasiūlymui pritarė, vežėjai siūlymą vertino kritiškai.