Jo teigimu, šiandien darbo ir poilsio laiką vairuotojams detaliai reglamentuoja ES ir Lietuvos teisės aktai, kuriuose numatyta, kad vairuotojas privalo ilsėtis nustatytu laiku.

„Stebėjimui bei darbo ir poilsio režimo fiksavimui šiandien naudojami išmanūs tachografai. Iš šių išmanių prietaisų vežėjas kas 28 dienas privalo nuskaityti duomenis ir juos saugoti metus laiko. Tachografo parodymus bet kurioje šalyje gali patikrinti tos šalies pareigūnai ir už pažeidimus gali nubausti. Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) gali patikrinti vežėjų įmones, tachografų duomenys tokiu atveju yra paimami ir analizuojami. Tai reiškia, kad padaręs pažeidimą tu gali sulaukti baudos nebūtinai dabar – ji tave gali pasiekti ir po metų“, – pranešime cituojamas „Linava“ generalinis sekretorius.

Anot jo, šiuolaikinės technologijos leidžia nuolat stebėti automobilių judėjimą, darbo laikas fiksuojamas ir lengvai patikrinamas, todėl sukčiauti per sudėtinga ir sąžiningiems verslininkams ekonomiškai nenaudinga.

Mečislovas Atroškevičius
M. Atroškevičiaus teigimu, atsakingiems vairuotojams mokamas nemažas atlyginimas, kuris lenkia algas, mokamas Lietuvos mokytojams, gaisrininkams, muitininkams, policininkams ir medikams.

„Jei įvertintume tai, kad mokytojai ir medikai ne vienerius metus savo darbui kaupia žinias aukštosiose mokyklose, policininkai ar gaisrininkai nuolat patiria didžiulį stresą, drįsčiau teigti, kad darbštaus ir atsakingo vairuotojo atlyginimas šių dienų Lietuvoje tikrai konkurencingas. Tikrai neteko girdėti, jog vairuotojas, metęs savo darbą, eitų dirbti mokytoju. O priešingų atvejų teko girdėti ne vieną – turime vairuotojų net su dviem aukštaisiais“, – sako M. Atroškevičius.

Pasak jo, manyti, kad vežėjai gauna milžiniškus pelnus, yra klaidinga, o smulkūs vežėjai ateityje gali būti sužlugdyti.

„Kalbėti apie didžiulius visų vežėjų pelnus yra tas pats, kaip sakyti, kad maža kepyklėlė turi tokią pačią pelno maržą kaip didžiuliai Lietuvoje įsigalėję prekybos tinklai. Jei mūsų valstybė neatskirs skirtingų kategorijų, su pervežimų verslu gali nutikti taip pat, kaip nutiko su smulkia prekyba – smulkūs verslininkai buvo sužlugdyti, nes nepajėgė konkuruoti su dideliais, įvairiomis priemonėmis rinkoje kovojančiais verslo banginiais“, – pranešime teigia „Linava“ generalinis sekretorius.

M. Atroškevičius pažymi, kad pelningumas pervežimų versle viršija vos 3 proc.

„Visus tuos, kurie mano, kad transporto verslas yra aukso kasyklos, kviečiu vieną kartą nustoti tuščiai aušinti burną ir imtis konkrečių veiksmų – kurkite savo įmones, gaukite reikalingus leidimus, operatyviai reaguokite į nuolat besikeičiančią situaciją rinkoje, konkuruokite su kitų šalių vežėjais, puoselėkite savo darbuotojus. Uždirbkite pagaliau tą savo milijoną“, – sako M. Atroškevičius.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)