Trečiadienį žurnalistų autoklubo vertinimo komisija paskelbė konkurso finalininkų penketuką, iš kurio kiekvienas lygiomis teisėmis pretenduos į pagrindinę nominaciją. Jos savininkas paaiškės lygiai po dešimties dienų, šeštadienį, gruodžio 17-ąją, “Karolinos” viešbutyje rengiamame konkurso finaliniame vakare.

Komisija atrinko šiuos automobilius: "BMW 330", "Hyundai Getz", "Lexus IS 250", "Renault Clio III" ir "Volkswagen Passat".

Mėnuo, nepastebimai prabėgęs nuo konkurso pradžios, renginio organizatoriams bei vertinimo komisijos nariams, buvo labai įtemptas. Šalyje surengta nemenko masto konkurso reklaminė kampanija, kartu su didžiausiais šalies dienraščiais bei renginio rėmėjais išplatintas automobilius pristatantis plakatas, nauji konkursui pateikti automobiliai pristatyti visuomenei.

Nemenko žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio susilaukė ir ištisą savaitę vaizdingose Birštono apylinkėse vykusi bandymų stovykla, kurios rėtį praėjo visi be išimties konkursui pateikti automobiliai.

Maždaug 90 kilometrų ilgio automobilių bandymų trasą parengė Lietuvos žurnalistų autoklubui talkinęs automobilių sporto profesoriumi tituluojamas technikos ekspertas Jonas Dereškevičius. “Parinkau ne itin ilgą, tačiau keleto skirtingų tipų dangą bei konfigūraciją turinčių kelių kombinaciją, kuri įgalina pajusti ir įvertinti svarbiausius automobilio važiuoklės, vairo mechanizmo, elektroninių stabilumo kontrolės ir panašių sistemų veikimo ypatumus”, - charakterizuodamas bandymų trasą aiškino J.Dereškevičius.

Kasdien šią trasą įveikdami su 4–5 automobiliais komisijos nariai gavo didžiulę informacijos bei įspūdžių dozę, kurią kiekvienas stenografavo pagal savą sistemą, atitinkančią konkurse dalyvaujančių automobilių vertinimo kriterijus. Įveikiant bandymų trasą taip pat buvo stengiamasi įvertinti transmisijos bei variklio dinamiškumą, elastingumą, važiavimo komfortą (pakabos standumą, aerodinaminio bei mechaninio triukšmo lygį, šildymo ir vėdinimo sistemos darbą) bei kokybę, automobilio stabilumą, vairo mechanizmą, stabdžių sistemos efektyvumą.

Galutinį sprendimą, kuris automobilis labiausiai vertas patekti į geriausių “Metų automobilio 2006” konkurso dalyvių penketuką, vertinimo komisija priėmė atlikusi “namų darbus” - išanalizavus gamintojų bei Lietuvoje dirbančių įgaliotųjų jų atstovų pateikiamą informaciją apie bandymuose dalyvavusius modelius, įvertinus mūsų šalyje teikiamas garantijas, serviso tinklą, aptarnavimo įkainius, eksploatacines išlaidas iki automobilis nuvažiuoja 100 tūkstančių kilometrų, bazinę paties automobilio ir papildomos įrangos kainą. Tik tai įvertinus galima išsamiau kalbėti apie vieno ar kito rinkos naujoko patrauklumą.

Konkurso vertinimo komisijoje šiais metais dalyvauja Linas Butkus (žurnalas „Auto Moto”), Renaldas Gabartas („Kauno diena”), Stasys Grigaliūnas (“Lietuvos žinios”), Mindaugas Grinius („Lietuvos rytas”), Dainius Leonavičius (LNK laida „Ekipažas”), Vitoldas Milius (savaitraštis „Auto rinka”), Jonas Okmanas (žurnalas “Auto Bild Lietuva”), Artūras Pakėnas (žurnalas „Autoekspresas”) ir Mindaugas Žilionis (žurnalas „Keturi ratai”).

Priminsime, kad iš viso šiųmetiniame konkurse dalyvavo 20 automobilių. Tai – trečiosios serijos BMW, “Hyundai Getz”, “Hyundai Sonata”, “Kia Rio”, “Lexus IS 250”, “Mazda5”, B klasės “Mercedes Benz”, “Mitsubishi Colt CZT”, “Renault Clio III”, “Seat Leon”, “Subaru Impreza”, “Volkswagen Golf Plus”, “Volkswagen Jetta” ir “Volkswagen Passat” bei du garsiojo prancūzų-japonų “trejetuko” atstovai “Peugeot 107” ir “Toyota Aygo”.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją