Vytautas Bakas pasigenda transporto srities saugumo strategijos bei siūlo Seime įkurti specialią komisiją, kuri atliktų nuolatinę šio sektoriaus kontrolę.

„Nėra valstybės transporto saugumo strategijos. Tai nėra vien tik verslas, nuo to priklauso mūsų gyvybiniai interesai. (...) Akivaizdu, kad turime pasiruošti labai aiškią sektoriaus plėtojimo strategiją, įvertinti nacionalinio saugumo aspektus“, – Seime žurnalistams teigė V. Bakas.

NSGK trečiadienį svarstė „Lietuvos geležinkelių“ veiklą – analizavo pokyčius, kuriuos įmonėje paskatino parlamentinis tyrimas dėl interesų grupių kišimosi į politinius procesus bei valstybės įmonių valdymą.

„Kyla idėja, kad reikėtų sekti energetikos sektoriaus pavyzdžiu ir, ko gero, gal net Seime, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitete turėti atskirą komisiją, kuri atliktų nuolatinę parlamentinę transporto sektoriaus kontrolę“, – pareiškė NSGK vadovas.

Jis pripažino, kad parlamentinis tyrimas turėjo įtakos įmonės veiklai.

„Matome tam tikrą pokytį, kad įmonė darosi atviresnė, pats sektorius darosi atviresnis atsiranda daugiau viešumo ir skaidrumo“, – sakė V. Bakas.

„Šiandien matome žymiai atviresnę įmonę, kuri pati save audituoja, net buvo atliktas auditas vieno iš smegenų centro, Vilniaus politikos analizės instituto, jis (auditas – BNS) buvo viešai paskelbtas, apie rizikas. Tai yra nauja. Į ją (įmonę – BNS) atėjo rizikų valdymas, tiek kalbant apie personalą, tiek kalbant apie sandorius, tiek apie informacines technologijas ar infrastruktūrą“, – kalbėjo komiteto vadovas.

Pasak jo, pastaruoju metu į Vyriausybę dėl įvairių sandorių patikros, ar jie atitinka nacionalinio saugumo interesus, kreiptasi 21 kartą.

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška sakė, kad patikrinta apie 260 mln. eurų vertės sandorių.

„Kai kurie (sandoriai – BNS) gavo neigiamą atsakymą, kai kurie buvo įvertinti, kad juos galima sudaryti“, – teigė jis.