Ketvirtadienį jis įmonės valdybai įteikė atsistatydinimo prašymą, kuris buvo patenkintas. Laikinuoju įmonės vadovu paskirtas technikos ir saugios laivybos direktorius Mindaugas Čiakas.

Valdyba naujo vadovo atranką pradės netrukus, praneša bendrovė.

Pasak bendrovės, D. Butvydas atsistatydino, siekdamas užtikrinti stabilią įmonės veiklą bei atsižvelgdamas į bendrovės interesus.

Ministras Rokas Masiulis ketvirtadienį sakė, kad ministerijos darbo grupės atlikto tyrimo išvadas pateikė bendrovės valdybai, kuri įpareigota spręsti problemas ir priimti sprendimus.

Smiltynės perkėlos valdybos pirmininkas ketvirtadienį BNS sakė, kad įmonėje yra procedūrinių pažeidimų, tačiau vertinti jų nesiėmė. Anot jo, ketvirtadienį valdyba svarstė darbo grupės išvadas, o savo vertinimą planuoja pateikti artimiausiu metu.

Darbo grupė įvertino 8 Smiltynės perkėlos konkursus, skelbtus 2017–2019 metais. Iš jų įvyko tik vienas, penki dėl skundų nutraukti (du iš jų – Viešųjų pirkimų tarnybos nurodymu), dar dviejų pirkimų procedūros vyksta.

Centrinio viešųjų pirkimų portalo duomenimis, 2017 metais perkėla nutraukė 1,3 mln. eurų vertės keltų rampų rekonstrukcijos konkursą, be to, neįvyko pernai ir šiemet skelbti 12 mln. eurų vertės naujų keleivinių keltų bei 2,8 mln. eurų katamarano pirkimo konkursai.

Pernai gegužę įmonė pasirašė 81 tūkst. eurų vertės keltų „Baltija“, „Neringa“ ir „Žalgiris“ rampų rekonstrukcijos projekto parengimo ir techninės priežiūros sutartį su bendrove „Western Baltic Engineering“,

Tyrimo metu nustatyta, kad konkursų objektai buvo nepagrįstai stambinami, tiekėjams kelti konkurenciją ribojantys reikalavimai, o kai kuriais atvejais buvo proteguojamas vienas tiekėjas, skelbia ministerija.

BNS žiniomis, audito išvadose rašoma, kad naujų keltų pirkimo konkursą, tikėtina, turėjo laimėti olandų bendrovė, katamarano – ispanai, neoficialiai susitarus su tiekėjais. Įtarti išankstinius susitarimus leidžia dažnos ir ilgos Smiltynės perkėlos vadovo komandiruotės į Olandiją ir Ispaniją pas konkrečius tiekėjus.

Pavyzdžiui, D. Butvydas ir technikos ir saugios laivybos direktorius Mindaugas Čiakas du kartus lankėsi pas potencialią katamarano tiekėją Ispanijos „Rodman Polyship“, 6 kartus – pas Nyderlandų „Aqualiner dėl laivo „Smiltynė“ nuomos ir pardavimo.

BNS turimi duomenys rodo, kad nuo 2017 metų spalio šiai įmonei nuomotas laivas 2018 metų rugsėjį jai parduotas už 1,15 mln. eurų. Tačiau už „Smiltynę“ laiku – iki 2018 metų pabaigos – neatsiskaityta, sumokėta tik 10 proc. jo vertės, o Smiltynės perkėla laivo nesusigrąžino.

Pasak ministerijos, bendrovės viešųjų pirkimų komisija nėra savarankiška, nes galutinį sprendimą lemdavo vadovo nuomonė, nepaisant to, kad komisijoje kelta abejonių dėl pirkimų.

Ministerijos auditoriai siūlo įmonei atnaujinti viešųjų pirkimų komisiją, įsteigti pareigybę, atsakingą už korupcijos ir kitų rizikų prevenciją.

Nustatyta, kad neefektyviai naudotos bendrovės lėšos komandiruotėms į užsienį – per 3 pastaruosius metus joms išleista 43 tūkst. eurų, tačiau renginių darbotvarkė būdavo daug trumpesnė nei komandiruočių laikas, jų metu atostogaujama, tenkinami asmeniniai poreikiai.

Pavyzdžiui, BNS žiniomis, pernai įmonės vadovas D. Butvydas 9 dienoms vyko į komandiruotę JAV, į Tarptautinės viešojo transporto asociacijos (UITP) konferenciją „Energy Efficiency ir Waterborne Transport“, nors renginys vyko tik 2 dienas, o kitas jis atostogavo. Kelionei išleista 2,22 tūkst. eurų.

„Daugeliu atvejų komandiruotės neatnešė bendrovei jokio rezultato. Be to, dažnos ir nepagrįstai ilgos bendrovės vadovo komandiruotės pas tiekėjus taip pat leidžia įtarti išankstinius jos ir tiekėjų susitarimus dėl konkrečių pirkimų“, – rašoma ministerijos pranešime.

Pasak jo, įmonė vadovas D. Butvydas konfliktuoja su pavaldiniais, o tai blogina vidinę atmosferą visoje įmonėje.