„Su Lenkija šiuo metu vyksta labai puikus bendradarbiavimas, nes Lietuvos Vyriausybė su Lenkijos Vyriausybe gerai sutaria. Matome projekto įgyvendinimo prasme, kad turime labai gerus santykius šiuo metu“, – Eltai sakė I. Degutis.

Pasak jo, Lenkijoje „Rail Baltica“ jau yra įgyvendinama nuo Latvijos iki Balstogės bei Elko, o visi ruožai turėtų būti baigti iki 2027 m.
„Nuo Elko jau baigiama studija, kaip ta linija bus pristatyta „Rail Baltica“ projektui. Ten yra „Natura 2000“ teritorija, tai šiek tiek komplikuota, bet Lenkija numato pabaigti visus likusius ruožus iki 2027 m.“, – Eltai teigė I. Degutis.

Pasak „RB Rail AS“ finansų vadovo, Lenkija jau turi užsitikrinusi didelę dalį finansavimo iš Europos Komisijos, taip pat geležinkelio ruožuose +artimiausiu metu bus pradėti didinti traukinių greičiai.
Nuo Varšuvos iki Balstogės ir Elko šiuo metu maksimalus greitis siekia 160 km/h. Šiuose ruožuose greitį planuojama didinti iki 200 km/h, nuo Elko iki Lietuvos sienos traukiniai pasiektų netgi „Rail Baltica“ greitį – 250 km/h.

ELTA primena, kad penktadienį pasirašyta „Rail Baltica“ detaliojo techninio projektavimo sutartis nuo Ramygalos iki Latvijos sienos ir nuo Talino iki Raplos. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įvykdytas laiku.

Pasak „RB Rail AS“ finansų vadovo I. Degučio, šia sutartimi taip pat užtikrinamas Kauno geležinkelio ir Panevėžio geležinkelio stočių sujungimas, o kelionė tarp šių miestų traukiniu užtruks 37 minutes.
Šiemet dar planuojama pasirašyti tris projektavimo sutartis Baltijos šalyse: vieną - Estijoje, dvi – Latvijoje. Kitų metų pradžioje, planuojama, bus pasirašytos 9 iš 11 visų „Rail Baltica“ sutarčių.
Sutartį pasirašė susisiekimo ministras R. Masiulis, „RB Rail AS“ finansų vadovas I. Degutis, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška bei IDOM viceprezidentas infrastruktūrai Juanas Ramonas Lopezas Laborda.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)