Autobusas ne tik tausoja gamtą, bet ir kur kas ekonomiškesnis, nei įprastiniai. Skaičiuojama, kad elektrinio autobuso eksploatavimo išlaidos daugiau nei dukart mažesnės nei dyzelinio ar varomo suspaustomis gamtinėmis dujomis. Tai pirmasis lietuvių sukurtas autobusas ir jis kursuos pajūryje. Tiesa, šis autobusas dar kurį laiką bus testuojamas, o žmones vežioti tokiais pat planuojama nuo rugpjūčio.

Pirmojo lietuviško elektrinio autobuso „Dancer“ gamintojai sako, kad pirmos mintys sukurti tokį autobusą kilo maždaug prieš dešimtmetį. O atsiradus bendraminčių, pradėjo įgyvendinti mintį dar naudodami „Škodos“ troleibusai ir keičiant jų techninę pusę. Dabar jau sukurtas ir pristatytas visuomenei pirmasis lietuviškas elektrinis autobusas, gamintojų skaičiavimais, ne tik ekologiškas, bet ir taupus.

„Jei skaičiuoti jo eksploatavimo išlaidas pagal įprastinį kurą (dyzeliną – DELFI pastaba), tai elektrinis autobusas yra dešimt kartu pigiau. Šį autobusą lengviau prižiūrėti, jame detalių žymiai mažiau, nėra vidaus degimo variklio, neturi greičio dėžės“, – sako Alvydas Naujėkas, UAB „Vėjo projektai“ generalinis direktorius.

Gamintojai skaičiuoja, kad elektriniai autobusai galės nuvažiuoti apie 80 kilometrų, po to reikės pakrauti baterijas, kurios sukurtos taip, kad būtų naudojamas greitasis krovimas, tad užtektų vos kelių minučių ir autobusas galėtų važiuoti toliau.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (70)