„Situacija, kuomet Lietuvos transporto priemonių techninę apžiūrą vienoje zonoje atlieka viena įmonė, 1994 metais laimėjusi apžiūros vykdytojo parinkimo konkursą, tebėra ydinga“, – teigiama Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Keserausko pasirašytame dokumente.

Konkurencijos taryba Vyriausybei siūlo tobulinti techninės apžiūros paslaugos teikimo sistemą – atsisakyti šią paslaugą teikiančių įmonių skaičiaus ribojimo ir jų išdėstymo šalies teritorijoje.

„Svarstytina galimybė, ar skaidymas į zonas neturėtų būti apskritai panaikintas. O jeigu skaidymas dėl objektyvių priežasčių yra būtinas – ar suskaidymas neturėtų būti smulkesnis, tokiu būdu sudarant galimybes daugiau ūkio subjektų varžytis dėl veikimo konkrečioje zonoje“, – rašoma dokumente.

Pagal šiuo metu esančią tvarką, kiekviename Lietuvos regione veikia po vieną bendrovę, teikiančią techninės apžiūros paslaugą: Vilniaus regione – „Tuvlita“, Klaipėdos – „Transkona“, Alytaus – „Skirlita“, taip pat Kauno, Šiaulių, Panevėžio, Marijampolės, Utenos, Telšių, Tauragės techninės apžiūros centrai (TAC).

Konkurencijos taryba mano, kad liberalizavus rinką – leidus techninės apžiūros paslaugą teikti sertifikuotiems servisams, padidėtų konkurencija ir atpigtų paslaugos kaina.

„Kad tai įvyktų, būtina peržiūrėti šiuo metu galiojantį reglamentavimą, kuris įpareigoja Vyriausybės įgaliotą instituciją tvirtinti maksimalias privalomosios techninės apžiūros kainas“ – rašoma tarnybos pranešime.

Taip pat liberalizavus rinką ir patobulintus esamą teisinį reglamentavimą, įgaliotos institucijos galėtų užtikrinti efektyvesnę paslaugų kokybės kontrolę.

Žadėjo naikinti monopolį

Gegužės pradžioje Vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas žadėjo „naikinti monopolį“, kalbant apie techninės apžiūros paslaugą Vilniaus regione teikiančią „Tuvlitą“ ir suteikti galimybę šią paslaugą teikti ir automobilių servisams.

„Puikiai žinote tokią įmonę „Tuvlita“, visi lankotės, važiuojate – pasiseka kartais iš pirmo karto, nepasiseka kartais iš pirmo karto atliekant transporto priemonių techninę apžiūrą. Norime pasiūlyti monopolio naikinimą“, – žurnalistams sakė E. Misiūnas.

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) tuo metu teigė, kad kasmet yra skaičiuojamas techninės apžiūros poreikis ir kol kas jis yra tenkinamas.

Tuo metu technines apžiūras teikiančių įmonių atstovai teigė, kad rinkos liberalizavimas būtų įmanomas, jeigu būtų sudarytos visiems vienodos sąlygos.