Ukraino automobilių gamintojas „ZAZ“, įkurtas dar 1923 metas, ne kartą buvo atsidūręs ant bankroto ribos. Šiandien „ZAZ“ gamina pervadintus „Daewoo“, „Chery“ ir „Chevrolet“ modelius. Visi jie, žinoma, yra labai prastos kokybės, baisūs, liūdni ir labai pigūs. Tačiau tai „ZAZ“ visada buvo įprasta.

„ZAZ“ markė ir sovietų laikais garsėjo kaip „liaudies automobilių“ prekinis ženklas. Visiems atmintyje išliko „Zaporožietis“ – „Fiat 600“ kopija, gaminta 1960–1969 metais. Prasta surinkimo kokybe ir paprastumu garsėjęs automobilis ne vieno žmogaus atmintyje išliko kaip miela transporto priemonė. Pigūs automobiliai dažnai prisimenami su nostalgija. Vėliau „ZAZ“ gamino „Tavria“, „Dana“, „Nova“ automobilius, o vėliau perėjo prie pagal licenciją gaminamų modelių gamybos.

Automobilio kūrimas (inžineriniai darbai, dizainas, technologijos) yra brangus ir sudėtingas procesas. „ZAZ“ tam neturėjo pajėgumų, todėl pagal licenciją gaminami kitų gamintojų kūriniai buvo logiška išeitis. Tačiau automobilių pigumo žmonėms jau seniai nepakanka. 10–12 metų senumo europietiškas automobilis siūlo daugiau, o kainuoja pigiau.

Taigi, jau kelis kartus „ZAZ“ buvo atsidūrusi ant bankroto slenksčio. Tai – didelis išgąstis didžiausio Ukrainos automobilių gamintojo darbuotojams. Bankroto procedūros šįkart tęsiasi nuo 2018-ųjų balandžio, o dabar paskelbta, kad bus parduodama gamykla. Šiuo metu prognozuojama, kad ji kainuos apie 15 milijonų dolerių, tačiau tikėtina, kad kaina bus gerokai žemesnė.

Labai gyvybingoje automobilių pramonėje „ZAZ“ nesugebėjo prisitaikyti. Tam tiesiog neturėjo pajėgumų. Tik ar kas liūdės, jei „ZAZ“ markė visiškai išnyks? Kaip ir ne vienas kitas pigių automobilių gamintojas, „ZAZ“ neturi ištikimų gerbėjų. Tiksliau turi, bet jie buriasi į keistus klubus, šlovinančius tuos senus sovietinius automobilius.