Tikimasi, kad ši priemonė padės ES pasiekti pagal Paryžiaus klimato susitarimą prisiimtus įsipareigojimus užtikrinti, kad išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, palyginti su 1990 metais buvusiu lygiu, iki 2030 metų sumažėtų bent 40 procentų.

Naujos taisyklės gamintojams skelbia, jog sunkvežimių ir autobusų išmetamas anglies dioksido kiekis iki 2025 metų, palyginti su 2019-ųjų lygiu, turi būti sumažintas 15 proc., o iki 2030 metų – 30 procentų.

Be to, nuo 2025 metų ne mažiau kaip 2 proc. ES gaminamų sunkvežimių ir autobusų teršalų emisija turėtų būti nulinio arba artimo jam lygio. Priešingu atveju gamintojams grės baudos.

Įtakingi ES automobilių pramonės lobistai tvirtina, kad užsibrėžti tikslai yra „labai drąsūs“, todėl norint juos pasiekti, vyriausybės privalės skubiai atitinkamą infrastruktūrą.

ES valstybės narės privalo „nedelsdamos sustiprinti pastangas kurti infrastruktūrą, kuri yra reikalinga alternatyviu kuru varomų sunkvežimių įkrovimui ir kuro papildymui“, – pabrėžė Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinis sekretorius Erikas Jonnaertas (Erikas Jonartas).

„Jeigu norima pasiekti šiuos tikslus“, tokių transporto priemonių pardavimai „turės greitai pasiekti masinį lygį“, – pridūrė jis.