„Tai yra labai svari mūsų BVP dalis. Jis (paketas – BNS) išstumtų mūsų vežėjus iš konkurencinės kovos Europoje ir tai būtų pasekmės kiekvienam iš mūsų – gautos pajamos mūsų biudžete, verslo stabdys tam tikras ir pasekmės tikrai būtų nenaudingos ir žalingos“, – žurnalistams ketvirtadienį Seime sakė S. Skvernelis.

Pasak premjero, teigiama, kad draudimu vairuotojams nakvoti kabinose siekiama pasirūpinti jų gerove, tačiau dabar nėra pakankamai tinkamų viešbučių jiems nakvoti. Be to, reikalaujant vilkikams kas keturias savaites grįžti į Lietuvą taip pat yra žalingas.

„Dabar mes paimam tam tikrą verslą, vairuotojus konkrečiai, ir sakome, kad juos reikia išvaryti iš rinkos. Bet ir tie reikalavimai, kurie yra numatyti, užtikrinant jų (vairuotojų – BNS) socialinę gerovę, dėl būtinumo nakvoti ne kabinose, o viešbučiuose – pažiūrėkite, kokia yra infrastruktūra ir ar tai yra įgyvendinama“, – sakė S. Skvernelis.

„Reikalavimas grįžti mūsų vilkikams kas keturias savaites į registracijos šalį yra mūsų labai svarbaus, stipraus ir konkurencingo sektoriaus išstūmimas tokiomis priemonėmis iš rinkos“, – teigė premjeras.

Trečiadienį Europos Parlamentas Mobilumo paketą grąžino Transporto komitetui, nes jam pateikta apie 1600 pastabų. Pasak susisiekimo ministro Roko Masiulio, pagrindinis tikslas dabar yra nukelti paketo svarstymą kitos kandencijos EP.

Europarlamentarė Laima Andrikienė trečiadienį pareiškė, kad EP turėtų neskubėti priimant paketą. Pasak jos, jį bandoma priimti itin politizuotoje aplinkoje.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pripažįsta, kad paketu norima išstumti iš bendros Vakarų Europos rinkos mažesnių šalių vežėjus.

E. Mikėnas pabrėžia, kad įsigaliojus sankcijoms Rusijai, vežėjai pradėjo ieškoti naujų rinkų Vakaruose. Vokietijos, Prancūzijos ir kitų šalių vežėjams tai nepatiko, todėl prisidengiant kitais motyvais, sukurtas Mobilumo paketas.

Lietuvai kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.