Planuojamo elektrifikuoti ruožo ištisinis ilgis yra 377 km, o elektrifikuojamų kelių ilgis – 677 km. Ruožas nuo Vilniaus iki Kaišiadorių jau yra elektrifikuotas.

„Dėl trumpesnės kelionės trukmės susisiekimas geležinkeliais taps patrauklesnis tiek keleiviams, tiek krovinių pervežimui“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ministerija BNS paaiškino, kad elektrifikavimas vyks 3 etapais: pirmuoju numatytas Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas (ruožai Kyviškės-Vaidotai-Valčiūnai-Paneriai ir ruožas Vilnius-Kirtimai-Valčiūnai) – bendras kelių ilgis siekia 112 km, antruoju – nuo Kaišiadorių iki Radviliškio (247 km), trečiuoju – nuo Radviliškio iki Klaipėdos Draugystės stoties (317,5 km).

Projektų įgyvendinimui numatoma skirti 349 mln. eurų, iš jų – 224 mln. eurų ES sanglaudos fondo investicijos, kitos lėšos – „Lietuvos geležinkelių“.

„Lietuvos geležinkeliai“ jau yra paskelbę Vilniaus geležinkelio mazgo ir ruožo Kaišiadorys–Klaipėda elektrifikavimo konkursą. Teismas pernai jį buvo sustabdęs, bet vėliau leido atnaujinti.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS trečiadienį sakė BNS, kad rangovas dar nėra atrinktas.

Ministerijos teigimu, iki 2022 metų Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų–Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. Pabaigus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)