Pirmadienį Strasbūre pritrūko vos dviejų balsų, kad balsavimas dėl paketo nebūtų įtrauktas į trečiadienio darbotvarkę, kaip to siekė Lietuva ir dar 4 ES šalys.

Pirmadienį balsavime dalyvavo vienintelis Lietuvos atstovas Antanas Guoga, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis, sukritikavęs balsavime nedalyvavusius europarlamentarus.

„Iš Lietuvos atstovų, mano žiniomis, salėje buvo tik A. Guoga. Leiskite paklausti – kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? Rytoj (kovo 27 dieną) vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, – savo feisbuko paskyroje rašo R. Masiulis.

Anot jo, Mobilumo paketas, toks koks yra siūlomas dabar, turėtų negrįžtamos žalos Lietuvos vežėjams ir valstybės ekonomikai – kalbama apie 6 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

EP narys A. Guoga sako, kad jo kolegos iš Lietuvos pirmadienį posėdyje nedalyvavo ne iš blogos valios.

„Iš tikrųjų kolegos nespėjo. Tie maršrutai yra sunkūs – viskas ne iš blogo noro. Mums dabar svarbu susivienyti, kad socialdemokratai nepalaikytų pačio įstatymo“, – BNS sakė A. Guoga.

Pasak jo, Mobilumo paketui prieštaraujantys parlamentarai dar kartą balsuos dėl jo išbraukimo iš darbotvarkės ir perkėlimo kitam Europos Parlamentui. Iš Lietuvos atstovų už paketą balsuoti ketina vienintelė socialdemokratė Vilija Blinkevičiūtė.

„Taip, Vilija turi kitokią poziciją. Ir (Europos – BNS) socialdemokratų pozicija yra tokia (...). Mes turime vieningai suprasti, kas vyksta ir kokio lygio kova tai yra. Suprasdamas ekonomiką, man gal lengviau ir aš bandau paaiškinti ir Vilijai, kad čia mes tikrai turime būti vieningi“, – teigė A. Guoga.

Su V. Blinkevičiūte BNS susisiekti kol kas nepavyko.

Europarlamentaras Bronis Ropė, teigė nedalyvavęs balsavime pirmadienį, nes pavėlavo lėktuvas, tačiau tikino, kad trečiadienio balsavime dalyvaus.

EP nario Petro Auštrevičiaus biuras BNS pranešė, kad jis turi kitų įsipareigojimų.

„P. Auštrevičius šį kartą, deja, negali dalyvauti EP plenarinėje sesijoje Strasbūre dėl kitų svarbių įsipareigojimų. Tačiau jis dėjo ir deda visas pastangas dėl Mobilumo paketo svarstymo eigos, palankios Lietuvai“, – BNS atsiųstame komentare teigė jo biuras.

Anot jo, P. Auštrevičius pernai lapkritį organizavo renginį apie šio paketo žalą, taip pat praėjusį trečiadienį nusiuntė laišką Europos liberalų ir demokratų aljanso (ALDE) pirmininkui Guy Verhofstadtui (Gi Ferhofstadui).

Tuo metu Valentinas Mazuronis teigė, kad balsavimas pirmadienį, kai daugelis europarlamentarų negali atvykti, yra politinis žaidimas, o A. Guoga atvyko, nes jis vienintelis esą gali sau leisti skraidyti privačiu lėktuvu.

„Čia yra žaidžiami tokie ne visiškai korektiški žaidimai, kadangi balsavimų paprastai pirmadieniais nebūna. Buvo padarytas šitas balsavimas tada, kai daugelis parlamentarų negali atvykti, tame tarpe ir mes iš Lietuvos. O Antanas Guoga yra vienintelis iš parlamentarų, kuris gali užsisakyti lėktuvą ir nuskristi. Beje, jis galėjo pakviesti ir kitus europarlamentarus, tada būtume spėję visi“, – BNS teigė V. Mazuronis, pažadėjęs dalyvauti trečiadienio balsavime ir balsuoti prieš Mobilumo paketą.

A. Guoga taip pat teigė manantis, kad vokiečiai ir prancūzai, pasisakantys už Mobilumo paketą, žaidžia politinius žaidimus. Pasak jo, pirmadienį EP balsavime dalyvavusių parlamentarų skaičius buvo mažesnis nei įprasta.

Į V. Mazuronio priekaištą A. Guoga atsakė, jog šį kartą skrido iš Palangos, tačiau žadėjo kitąkart paimti į lėktuvą ir kolegas.

„Lėktuvą paėmiau iš Palangos, tai tiesiog kitų negalėjau pakviesti, visi tikrai nebūtų iš Vilniaus atvažiavę (...). Tačiau aš visada esu pasiruošęs priimti ir kviečiu kitus skristi ir ateity turbūt visada reikės tą daryti“, – sako A. Guoga.

„Linavos“ atstovai viliasi, kad trečiadienį vyksiančiame balsavime dėl Mobilumo paketo dalyvaus visi Lietuvos europarlamentarai.

Lietuvai ir dar 4 šalims kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – pasak ministrų, Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.