„Tų dviejų įmonių apyvarta uoste yra 20 proc., jis yra nusišalinęs nuo sprendimų priėmimų, bet kitas klausimas, ar tai yra tiktai 20 procentų? Juk uostas planuoja keisti kainodarą, kainodara bus visiems, kas galės pasirašyti tą kainodaros lapą? Juk jame bus ir tos dvi įmonės“, – žurnalo „Valstybė“ surengtoje Lietuvos ekonomikos konferencijoje kalbėjo ministras.

Jo teigimu, taip pat neaišku, ar uosto direkcijos darbuotojai, pavaldūs vadovui, bus nepriklausomi tų įmonių atžvilgiui. Susirūpinimą, R. Masiulio teigimu, kelia tai, kad visi uosto geležinkeliai bus perduoti uostui, tuo metu viena privati uosto bendrovė teikia paslaugas geležinkeliams.

„Mes esam priėmę sprendimą, kad geležinkeliai, kurie yra uoste, dalis priklauso uostui, dalis – geležinkeliams, ir viskas atiteks uostui. Bet uoste veikia su viena iš tų įmonių susijusi kompanija, kuri teikia geležinkeliams paslaugas, jai duodami pajėgumai. Ar ten nebus interesų konflikto?“ – svarstė susisiekimo ministras.

„Valstiečių“ rinkimų kampaniją parėmusio Birių krovinių terminalo vieno savininkų Igorio Udovickio įmonė „Gargždų geležinkelis“ teikia paslaugas uoste bei siekia gauti pajėgumų vežti krovinius per Lietuvą.

„Yra statybos kompanija, kuri stato krantines, irgi susijusi su viena iš tų įmonių, tai nuo tų dalykų reikia nusišalinti, o ką daryti su konkurentais, juk tos įmonės turi konkurentus, jie gali kelt klausimą, jeigu esi priklausomas nuo vienų, ar gali būti nepriklausomas nuo jų konkurentų“, – pridūrė R. Masiulis.

Pasak LRT skelbto tyrimo, uosto pirkimuose sekasi statybų bendrovei „Borta“, siejamai su uosto verslininku Arūnu Tuma.

Anot R. Masiulio, neaišku, kas turėtų priimti sprendimus, jeigu jų negalės priimti direkcijos vadovas.

„Mes turim valstybės įmonę, kur valdyba yra patariamasis organas, tai ar valdyba turės pasirašinėti po tais įmonės sprendimais, ar jie nukeliaus pas ministrą, kas de facto , yra vadovas. Žodžiu, situacija labai labai komplikuota“, – sakė R. Masiulis.

R. Masiulis šią savaitę ėmėsi tyrimo dėl A. Vaitkaus ir galimo jo pavaldinių interesų konflikto. Tik gavęs institucijų bei uosto valdybos išvadas, ministras galbūt jau kitą savaitę spręs dėl A. Vaitkaus likimo poste.

Dėl A. Vaitkaus elgesio tyrimą pradėjo Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) – ji aiškinasi, ar jis nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimo deklaruoti privačius interesus.

LRT sausį skelbė, kad Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos rinkimų kampanijai 44 tūkst. eurų paaukojo verslo santykiais susiję asmenys, pavyzdžiui, tarp jų – baltarusiškų trąšų karaliumi pramintas klaipėdietis verslininkas I. Udovickis ir jo sutuoktinė.

Be to, kampaniją maksimaliomis beveik 8,8 tūkst. eurų sumomis parėmė su uostu susiję verslininkai – I. Udovickio ir „Belaruskalij“ valdomo Birių krovinių terminalo vadovas Vidmantas Dambrauskas bei „Kamineros grupės“ savininkas Arūnas Tuma. Pastarieji su „valstiečių“ sąrašu taip pat išrinkti į Klaipėdos miesto tarybą.