Skrydžių sauga ir keleivių gyvybės laikoma didžiausiu prioritetu aviacijoje, todėl naktį per Lietuvą tranzitu turėję skristi orlaiviai dėl įsigaliojusio draudimo per Lietuvą neskrido.

Remiantis naujausia informacija, norvegų kompanijos lėktuvas „Boeing 737 Max 8“ kovo 12 dieną 13.50 val. Lietuvos laiku pakilo iš Stokholmo ir per Lietuvą turėjo skristi į Tel Avivą, tačiau savo tikslo lėktuvas nepasiekė, nes orlaiviui Rumunijos oro erdvėje buvo nurodyta apsisukti ir grįžti į Stokholmą. Tą lėktuvo pilotas ir padarė.

Paprastai minėtų tipų orlaivių per Lietuvos oro erdvę praskrisdavo ar leisdavosi Lietuvos oro uostuose iki dešimties per dieną.

Pagal įmonės pranešimą, „Oro navigacija“ aktyviai bendradarbiauja su skrydžių sauga Lietuvos oro erdvėje besirūpinančiomis institucijomis bei EASA ir laukia tolimesnių nurodymų.

Draudimą naudoti minėtų tipų lėktuvus EASA priėmė po „Ethiopian Airlines“ orlaivio „Boeing 737 MAX 8“ katastrofos, per kurią žuvo visi lėktuvu skridę 157 žmonės. Šio tipo orlaiviams skristi savo oro erdvėje taip pat uždraudė Kinija, Australija, Naujoji Zelandija. Jungtinės Valstijos ir Kanada kol kas leidžia šio tipo orlaiviams skraidyti savo oro erdvėje.

Šiuo metu minėto orlaivio nelaimės tyrimą atlieka Etiopijos aviacijos saugumo institucijos, EASA yra pasiūliusi savo pagalbą.

ELTA primena, kad antrą kartą per mažiau negu šešis mėnesius „Boeing 737 MAX 8“ sudužo praėjus kelioms minutėms po pakilimo, o visi lėktuve buvę žmonės žuvo. Tai iškėlė naujų klausimų apie šio modelio saugumą. Minėtas modelis yra svarbus Jungtinių Valstijų milžino ateities planams.

Sekmadienį 157 keleivius ir įgulos narius gabenęs „Ethiopian Airlines“ valdomas „737 MAX“ sudužo, ir visi žmonės žuvo per jo katastrofą. Praėjusį spalį to paties modelio „Lion Air“ valdomas lėktuvas sudužo Indonezijoje, pražudydamas 189 žmones.

Tik skrydžio duomenys ir pokalbis kabinoje, užfiksuotas dviejose orlaivio „juodosiose dėžėse“, gali suteikti apčiuopiamų įrodymų dėl to, kas galėjo sukelti naujausią katastrofą - techninės problemos, piloto klaida ar šių veiksnių kombinacija. Oro sąlygos Etiopijos sostinėje skrydžio metu buvo geros.

„Boeing“ pareiškė, kad „Ethiopian Airlines“ incidentas jį „labai nuliūdino“, ir pridūrė, kad techninė komanda teiks pagalbą tyrėjams.

Kinija, svarbi „Boeing“ rinka, tapo pirmąja šalimi, pirmadienį neleidusia pakilti „737 MAX 8“ ir paraginusia kitas valstybes pasekti jos pavyzdžiu.