Premjero Algirdo Brazausko nuomone, "flyLAL" siūlomas lėktuvas yra per senas.

"Kiek aš žinau lėktuvas, kurį "flyLAL" bandytų mums siūlyti, netinka, todėl kad jis jau yra susidėvėjęs. Reikėtų ieškoti šiek tiek naujesnio, kaip ir daro Krašto apsaugos ministerija", - antradienį po Vyriausybės posėdžio žurnalistams sakė premjeras.

Pasak jo, planuojamas įsigyti lėktuvas būtų ne "prezidentinis", o universalus ir naudojamas tiek valstybiniams vizitams, tiek kariškių reikmėms.

Už planuojamą valstybės vardu paimti 105 mln. litų paskolą Krašto apsaugos ministerija (KAM) ketina ne tik įsigyti karių transportavimui į misijas reikalingą lėktuvą, bet ir sumokėti pradinius įnašus už trijų naujų transportinių lėktuvų įsigijimą.

Iš paskolos, kurią valstybės vardu planuoja imti Finansų ministerija, 40 mln. litų planuojama skirti keleivinio lėktuvo įsigijimui, o 65 mln. litų bus skirti pradiniam įnašui už tris naujus taktinius transportinius lėktuvus. Paskolą grąžins KAM iš savo biudžeto asignavimų, kaip manoma, per maždaug 10 metų.

Prie 40 mln. litų pridėjus 11 mln. litų, kurie numatyti lėktuvo įsigijimui kitų metų krašto apsaugos biudžete, bus ieškoma 5-7 metų senumo reaktyvinio lainerio "Boeing 737". Jį planuojama eksploatuoti 25-30 metų.

"flyLAL" pirmadienį pranešė planuojanti ateityje daugiau investuoti į savo "prezidentinės" klasės lėktuvo salono tobulinimą, jei būtų nutarta, kad valstybės reikmėms naujo lėktuvo pirkti neapsimoka.

Aukščiausius standartus atitinkančiame "flyLAL" siūlomo lėktuvo salone iš viso yra 82 vietos - 27 krėslais mažiau nei standartiniame lėktuvo salone. "Prezidentinės" sėdimosios vietos yra atskirtos nuo ekonominės klasės - salone įrengta 12 odinių krėslų.

Trečiadienį įvykusiame Ūkio ministerijos organizuotame susitikime dėl atvykstamojo turizmo skatinimo buvo taip pat diskutuota dėl "flyLAL" pasiūlymų, teigiama ministerijos pranešime.

Ūkio ministerijos valstybės sekretorius Gediminas Miškinis "flyLAL" atstovams paaiškino, kad Ūkio ministerija nėra rėmusi nė vienos žemų kaštų aviacijos bendrovės ir finansiškai prisidėjo tik prie studijos, analizuojančios atvykstamojo turizmo srautus ir perspektyvas Lietuvoje. "Dar kartą norime akcentuoti, kad su viena žemų kaštų aviakompanija bendradarbiavimo reklamos srityje sutartis pasirašė Vilniaus ir Kauno savivaldybės. Nei Ūkio ministerija, nei Turizmo departamentas nėra skyrę paramos nė vienai aviakompanijai. Ūkio ministerija visada yra atvira visų įmonių pasiūlymams, griežtai pasisako prieš rinkos iškraipymą ir sąžiningos konkurencijos principų pažeidimus," – sakė G.Miškinis.

"flyLAL" atstovai pristatė savo įmonės veiklą, planus ir rengiamus pasiūlymus, kurie skatintų atvykstamąjį turizmą. Ūkio ministerijos pareigūnai atkreipė aviakompanijos atstovų dėmesį, kad bendrovė turi siekti bendradarbiavimo su Turizmo departamentu, Turizmo taryba, verslo misijų organizatoriais, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija ir kitomis struktūromis. Ūkio ministerijos valstybės sekretorius G.Miškinis akcentavo, kad visų atvykstamuoju turizmu suinteresuotų pusių atstovų bendradarbiavimas turėtų būti itin glaudus, nes atvykstamasis turizmas – labai svarbi Lietuvos valstybės įvaizdžio dalis.