„Šis reikalavimas būtų sunaikinęs mūsų (vežėjų – BNS) verslą. Turime visas galimybes išsiderėti daugiau, nes tai nėra galutinis susitarimas“, – BNS teigė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak jo, dėl pasiūlymo dar turi susitarti Europos Parlamentas, o po to dar vyks ES Tarybos ir EP derybos. Ministro teigimu, į EP keliasi ir svarbus klausimas dėl vairuotojų poilsio: reikalavimas, kad vairuotojai ilsėtųsi viešbučiuose, sunkiai įgyvendinamas, nes trūksta infrastruktūros.

„Mes visi suprantame, kad vairuotojai turi ilsėtis ir sąlygos turi būti humaniškos, bet liko šitame tekste įrašyta, kad jie turėtų ilsėtis viešbučiuose. Ir tai palieka tam tikrus neaiškumus, nes viešbučių tokių, kurie yra prie kelio, tinkamose vietose, nėra šiai dienai. Dėl to mes iš karto sakėme, kad reikia įrašyti pereinamąjį laikotarpį – pakankamai ilgą, – kada tie viešbučiai bus pastatyti. Toks liko neaiškumas. Bet manau, kad jį galima sutvarkyti Parlamente, lauksime parlamenatarų pagalbos“, – sakė ministras.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ pažymi, kad ES Tarybai pirmininkaujančios Austrijos pasiūlymas dėl reguliaraus vilkikų grąžinimo buvo atmestas, bet nuspręsta, kad vežėjas turėtų sudaryti sąlygas vairuotojams grįžti namo kartą per 4 savaites. Be to, ne trumpiau nei 45 val. per savaitę jie turėtų ilsėtis viešbutyje, o ne automobilyje.

Ministras R. Masiulis teigė, kad dėl vairuotojų grįžimo namo planuojama derėtis toliau.

„Ir šitoje vietoje mūsų pozicija buvo, ir to paties Parlamente sieksime – tai mes sakome, kad vairuotojas pats gali nuspręsti, kur ilsėtis. Jis gali pasirinkti grįžti namo ilsėtis, bet gali pasilikti ilsėtis toje pačioje Vokietijoje ar Prancūzijoje, ir jo šeima gali atvažiuoti. Tai leiskime vairuotojui pasirinkti. Tai liko atviras klausimas“, – teigė susisiekimo ministras.

Jo manymu, įvedamas papildomas 5 dienų apribojimas vežti kitų šalių teritorijose nelogiškas, nes ir taip visos kabotažo operacijos bus komandiruojamos.

„Tai yra nelogiški sprendimai ne tik verslui, bet ir vairuotojams (...) Dvigubas (apribojimas – BNS). Jeigu jau komandiravimui taikomi apribojimai, tai kabotažui neturėtų būti apribojimų. Bet čia jau sena kalba. Turėtų būti patikslinta vėliau“, – įsitikinęs ministras.

„Linavos“ teigimu, ES Taryba nutarė išlaikyti šiuo metu galiojančią kabotažo taisyklę dėl 3 operacijų per 7 dienas, tačiau patvirtino 5 dienų „atvėsimo“ laikotarpį.

R. Masiulio teigimu, pirmadienį derybos Briuselyje buvo sunkios – jo žodžiais, viršų aiškiai ima nacionaliniai interesai ir noras išstumti Lietuvos vežėjus iš kitų rinkų.

„Tačiau Lietuva ne viena – net devynios šalys liko nepatenkintos susitarimu. Ateityje toliau bendradarbiausime, nes tokios grupės šalių pageidavimą sunku ignoruoti. Buvo puikus Lietuvos ir Lenkijos tandemas taryboje – tęsime toliau. Taip pat labai daug tikimės iš Rumunijos, kuri perims ES Tarybos pirmininkavimą 2019 metų pirmajam pusmečiui“, – BNS teigė ministras.

Susisiekimo ministerijos teigimu, Austrija siekia kuo greičiau susitarti dėl jos pasiūlymų, kurie, Lietuvos požiūriu, nėra sąžiningas kompromisas. Lietuva ir kitos šalys nuogąstauja, kad skubant susitarti iki naujų EK ir EP rinkimų 2019 metais, vardan politinio susitarimo gali būti padaryta klaidų.

Ministras R. Masiulis nesiėmė prognozuoti, kada galėtų būti patvirtintas galutinis tekstas, bet neatmetė galimybės, kad dėl jo spręs jau naujasis Europos Parlamentas.